Hirdetés
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
baandii
senior tag
sziasztok!
tudnátok ajánlani bevált, megbízható boltot budapesten ahol egyedi bringát építenek. egysebességes városit szeretnék minimalista stílusban 1-2 színből össze rakva, egyedi kiegészítők megválasztásával (markolat, agy stb színek). a csepel royal-okat nézegettem a kész bringák között de jobb lenne ha minden alkatrésznek olyan színe lenne amilyet én szeretnék
a válaszolóknak előre is köszönet!
-
-
Maximum1
őstag
válasz gabe77taylor #163709 üzenetére
Én is trekkingről váltottam koskormányosra, még ismerkedem vele, de nem bántam meg.
Ilyen hosszútávokat akarsz menni akkor jobban jársz a kossal.
A kinézett bringák is jófélék, Meridának dicsérik ezt a geometriáját, az idei már mást kapott.
Jobb a féke és a váltása mint a Cube-é.
A Cube a féke gyengébb és a gumik vackok rajta az egyből cserés.
Ha teheted nézd meg mindkettőt, amelyik tetszik azt vedd, műszakilag mind2 rendben van.
De ha mégis eltudod engedni ezeket és nyitott vagy az újra akkor valami koskormányost keres, sajna ott a hidraulikus fékkel szereltek +100ezer a most kinézettekhez.
Ja és majd elfelejtettem! Gravel kell Neked!
Cube Nuroad
Kross Esker
Kellys Soot
Decatlon Gravel
300-400 ezer közt van a bovdenes fék, 400-500 ezer a hidraulikus -
Mezga Aladár
veterán
Üdv Szaktársak!
Kormányt cseréltek a bringán de a szakinak nem volt jó napja, többek között teljesen kuszán rakta fel a váltó bovdeneket és a hidraulikus tömlőket.
A kérdés, hogyan tudom bontani a hidraulikus tömlőn levő gyors-csatlakozót ami a kormánynál van? Shimano rendszer.
Ezekről van szó.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Maximum1
őstag
válasz baandii #163753 üzenetére
Lónyai utca, én nem voltam náluk de a környéken vannak ismerősök és Ők istenítik.
-
senior tag
Köszi a tippeket a beesett csavarra, villát kiszedve kijött.. reszeltem bele anyát, és kétkomponensű epoxyval beleragasztottam, most köt...
A projek carbon villámat festékmentesítettem....
a mászásról, amiről beszéltetek, meg eszembe jutott egy haverom... 51x mert fel a zalaegerszegi tv toronyhoz...
ezt a posztot másodszorra írom...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
concret_hp
addikt
shimano országútira milyen 11seb lánc a legtutibb?
dura ace megéri a + pénzt az ultegrához képest? 23 vs 31 eur, vagy egy kmc 26 ért?
vagy másegyéb? tartósságra megyek
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
I3u11it
csendes tag
https://www.facebook.com/marketplace/item/248344106236187/
Szemezgetek ezzel a bringaval, valaki tudna velemenyt mondani? Meger ez ennyit? -
6030D
Ármester
válasz itouchfan #163758 üzenetére
Néha kell erősíteni is. Privátba kell raknom a Stravát, nem lehet sunyiban edzeni...
vallas: Ajánlom neki az Everestinget.
mrst3ph3n:
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
itouchfan
senior tag
válasz 6030D #163766 üzenetére
Kéne, nekem is csak egyelőre még a szombati kört érzem... nincs izomlázam, nem is volt, de kicsit merevek az izmok bár a tegnapi 65 full sík, regeneráló (120 átlag pulzus) nagyon jól esett... kinézek valami emelkedőt aztán nyomok egy montit
MrStephen: ez elmebeteg„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
gabe77taylor
újonc
válasz Maximum1 #163755 üzenetére
Elegge megszoktam az egyenes kormanyon a szarvaknak a fogasat. Koskormanyost idaig meg nem probaltam komolyabban. Irtad hogy nem bantad meg es egyenlore meg ismerkedsz vele. Elmeletben eljatszottam mar en is tobbszor a gondolattal, de gyakorlatban nincs ugyebar tapasztalatom rola hogy mennyi ido lenne "atszokni". A szeles fogas mindenkeppen kene szerintem, viszont nem tudom elkepzelni hogy mennyi ido utan fognam tartosan alul is egy ilyesmi kormanyt. Lehet mar sokan atestek ezen es tulspirazom elmeletileg!? Par het vagy honap es vigyorognek magamon utolag hogy ettol tartottam? :)
Egyebkent volt egy porckorongserv mutetem korabban, igy ezert is tartok tole, a (sokkal) melyebb fogas illetve a masfajta ules poziciotol. Igy is a derakam szokott leginkabb elfaradni egy hosszabb menetnel.Szoval a gravel kategoria nyero lehet igy is szerinted? Idaig csak ugy tekintettem rajuk hogy a kormanyuk illetve az ulespozicio rajtuk kb feluton lehet egy trekking/fitness es egy orszaguti kerekpar kozott. Lehet ismerkedes celjabol erdemes lenne kikolcsonoznom egyet probakeppen egy hosszabb karikahoz.
-
robee19
tag
Valaki vállalná, hogy elkészíti nekem outira? 😁 link
-
Zsohi
őstag
-
válasz rétisün #163767 üzenetére
Nálunk itt a falu mellett a 880m magas Feldberg, a minap egyszer már felmentem. Az utolsó 11 km-es szakaszon 600 m-t emelkedik, épp nézegettem, hogy itt is csináltak már everestinget, de nekik valami 9 óra alatt meglett. Amúgy nem tudom, mi a rosszabb, kisebb táv, de meredekebb emelkedő, vagy hosszabb ösztáv, de lankásabb terep? Szerencsére ez nekem egy darabig nem téma, én az egy mászástól is kivoltam, mint a liba. Több, mint egy óra kellett ahhoz az utolsó 11 km-hez, a szegmens-rekord valami 22 perc, de egy futós hölgy klubtárs épp ma csinálta meg 46 perc alatt.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Because
őstag
válasz gabe77taylor #163769 üzenetére
bár nekem csak "lazább" bicós ismerőseim vannak, de alul senki se fogja tartósan csak ha sprintel és komolyabb ereszkedésnél, hogy fékhatás is legyen. a hood-ot fogják vagy ha kicsit kényelmesek is akarnak lenni az egyenes részt.
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz Because #163773 üzenetére
szembeszélben azért jól jön, hőgy le tudsz fogni a dropra is (tartósan)... legalábbis aki nem mazochista, az szerintem le fog fogni.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
kenguru99
aktív tag
válasz Because #163773 üzenetére
"alul senki se fogja tartósan"
"hogy fékhatás is legyen"
Ez a legnagyobb bajom a koskormánnyal. Hogy rendes fékhatás legyen, ahhoz alsó fogásban kell rámarkolni a karokra. Felülről fogva max. 50%-ot tudok. Az alsó fogás viszont egy városi forgalomban vagy akár terepen, baromi kényelmetlen. És ahogy írtad is kb. senki sem használja így tartósan. -
Maximum1
őstag
válasz gabe77taylor #163769 üzenetére
Az ismerkedés tart cirka 900km óta, széles kormányt soha nem szerettem, annál fárasztóbb szerintem nincs.
Lent ritkán fogom, ahogy Because is írta, viszont ha ott fogom sokáig másnap fáj a nyakam, gondolom ott még gyenge az izom nem szokta meg.
Derékfájás ezen a bringán még nem volt, semmim nem fáj rajta, 60-90 km-eket szoktam menni fele terep fele aszfalton.
Amit írtál szerintem a gravel jó lehet, én is kihoztam egyet tesztelni és utána vettem, nem mondom hogy tökéletes bringák de kényelmesek és gyorsabbak egy trekkingnél, nekem ez volt a lényeg.kenguru99
Nekem hidraulikus van és fentről is blokkol, alsófogásban /droppból/ 1 újjal blokkol, lefele menetben meg droppban szoktam lejönni úgy a legszélesebb a fogásod és stabilabban tudod tartani a kövek közt is.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Hínár929 #163777 üzenetére
Persze, oz cycle ihletett meg még tavaly, de eddig inkább nem foglalkoztam a dologgal.
Csak közben lett egy kukába való edényem, aztán lehet most rászánom magam.
Eddig évente párszor szedtem le a láncot és mostam át.Kíváncsi vagyok, hogy neked, hogy sikerül a waxolás.
[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
gabe77taylor
újonc
válasz Maximum1 #163776 üzenetére
En szinte csak aszfalton tervezem egyebkent hasznalni. Ebbol kiindulva, valamint az egyenes kormanyos multam es az elerheto nagyobb sebesseg mint cel jott nalam a fitness bringa kategoria gondolat.
Amint lesz ra lehetosegem kikolcsonzok es megyek majd egyet gravel bringaval, aztan utana lesz gyakorlati tapasztalatom is vele. Annyira nem surgos a bringa csere, gondolkodhatok rajta boven.
Koszi szepen az infokat. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #163752 üzenetére
Ugyanúgy néz ki. Amúgy néztem miért nem csúszik fel a tengelyen a pedáltest a hajtókarig és hát a rögzítőcsavar a pedál végében tartja helyén. Látom kapott a tied is követ,aszfaltot rendesen.A szegecseket menetragasztóztad? Enyémek ki/be tekeredtek,így szépen beragasztottam őket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jester01
veterán
válasz gabe77taylor #163779 üzenetére
Én több mint 50000km óta nyúzok egy egyenes kormányos gépet aszfalton. A többiek persze engem is piszkálnak, hogy mikor cserélem már le koskormányra de már annyira megszoktam. Kátyúkon, oldalszélben kifejezetten jó a széles fogás. Belülre meg feltettem két kormányszarvat így van még egy plusz pozícióm is.
Jester
-
INTELligent
senior tag
válasz Maximum1 #163776 üzenetére
Honnan hoztál ki tesztbringát? Csak mert nekem is mozgatja a fantáziámat egy gravel .
Mondjuk ma magamat meglepve 29errel (ráadásul hátul nem a legkisebb fogaskeréken + 3kg biciklizárral megpakolva) mentem 40km/h-t egy kis szakaszon, aztán nem is hajtottam agyon magam - meg le kellett lassulnom idő előtt, mert település + csengőre is lassabban reagáló megfontolt kerékpárosok kerültek elém).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
6030D
Ármester
válasz D1Rect #163778 üzenetére
Ha edénynél arra gondolsz, hogy tűzön melegítés, akkor ez nem az a wax, ezt nem kell olvasztani.
Ha meg takarításhoz edény, akkor egy bármilyen csavaros tetejű cucc a legjobb (nag, krémes tégely, nagy kupakos üdítős flakon), amibe belehajtogatható a lánc és lezárva rázogatható. De mostam már mosdókagylóban is, igaz garázsban, nem a fürdőszobaiban.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz haiiro_o #163748 üzenetére
Én csak körbe szoktam kicsit vágni a széleit,elmentem,aztán máris sokkal kisebb. (Hülyévéj P30 lájtos)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #163782 üzenetére
Tegnap, mint eddig is, 29er montival simán tartottam a tempót aszfalton a hasonló edzettségű cx-es haverommal, ahogy anno egy évig a crosstrekkinges haverinámmal is, terepen viszont esélyük sincs ellenem, ha így nézem és hozzáadom még azt, hogy általában a cx, gravel, cross bringák az xc-khez képest túlárazottak, nem sok értelmét látom már egy gravelnek vagy crossnak felénk (cx-nek még igen egy gyors gumival, csak az áruk mehetne lejjebb), gravel-nek szerintem csak két nagy előnye van, a súly és aszfalton a koskormány, de crosstrekkingekről még ezt sem mondhatom el. Viszont ha ár szerint hasonlítjuk össze, akkor talán súlyban sincs nagy különbség, egy rendes felszereltségű hidraulikus fékes gravel áráért már egészen komoly hasonló súlyú (10-11kg) xc-t kapni. Persze nézőpont és terep kérdése is, ha csak könnyű terepen van használva kevés mászással, fontos a koskormány és hajlandó az ember ráfizetni, akkor más, meg ugy-e ott van a divat, gravellel mostanság menőbb képeket lehet postolni instára . Haverinám is amúgy most épp gravelt szeretne, hiába magyarázom neki, hogy nálunk a terep túl rázós és meredek gravelezni, már beleszeretett... nekimontinemkell megint, mert az kőnehéz, outi sem, mert az csak aszfalton jó és legyen piros! . Mondtam már neki, hogy hasonló áron xc is lehet könnyű és piros is, de már vége, ahogy anno Woody Allen is mondta: "csak a szív hangja számít" . Ha sok sík murvás út lenne, akkor persze lehet másképp állnék a témához, de körbe vagyunk véve hegyekkel.
peterkeT: juj, a múltkor én is hasonlóan jártam, 3 futó emelkedőn majdnem utolért, bele kellett tapossak rendesen, hogy ne maradjak szégyenben .
Hasaggymeg: nem csak a cb pedálok ilyenek, a ht-m pedáltestje sem csúszik fel a hajtókarig, pár napja én is meglepődtem amikor kíváncsiságból szétszedtem. Rongyosra van használva de még mindíg nem kotyog egy tized millimétert sem, lehet egy haveromnak ajándékozom, szerintem túléli majd a bringáját . Érdekes, hogy egyelőre a pd-m520 sem kotyog, pedig a shimano platformpedálok ha jól tudom erről híresek
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz itouchfan #163699 üzenetére
+ a többiek akik válaszoltak.
Ok, lehet ott hibáztam akkor hogy péntek óta (mióta újra szabad erdőben csapatni) minden nap szúrtam neki, és nem volt pihinap. 3 napja ugyan oda mászom fel, és a tegnapinál már éreztem hogy semmi erőm nincs, az előzőekhez képest, hamarabb lassultam, és váltogattam vissza, eddig tartott a felhalmozott lendület
-
jjeahh - A HT pedálnál nem az van hogy nem lehet szétszedni? nekem volt vele gondom, pár hónap/fél év után kotyogni kezdett éreztem is tekerés közben, megkérdeztem itt is, azt mondtátok, nem lehet szétkapni, 1 csavar van a tengely végén azt megszorítottam és azóta jó. De lebontani nem tudtam a tengelyről a pedáltestet.
Hasaggymeg-nek volt valami problémája a csoda kék pedáljával? Ha nem kotyog, semmi baja nincs, akkor is szét kell szedni a pedált? Az nem olyan mint a számítógépben a RAM, örök élet +2 nap garancia, max ha eltöröd kell lecserélni."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
válasz jjeahh #163786 üzenetére
Ja, nem, ez most bicajjal volt, amúgy hobbitriatlonos a hölgy, csak a futós csoportból ismerem. Csak azért érdemes, mert futásban nem kimondottan erős, 2 óra körüli félmaratont tud, ami nekem egy alsó-közepes intenzitású hosszú edzés szokott lenni, de biciklin meg egy 11 km-es mászáson 15 perccel gyorsabb nálam. Persze én most nulla formában vagyok (3-4 hónap teljes szünet után 3 hete kezdtem tekerni, ami nekem eleve új mozgásforma), ő meg nagyon is formában van, ahogy követem straván. De legalább látom, hova lehet fejlődni. Majd egyszer.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #163787 üzenetére
Teljesen nem szedtem szét, csak amíg tudtam. De nem is kell, tökéletesen műkszik, ezek szerint neked is csak a csavar lazult le.
Toobee: elképzelhető, de amíg engem nem érdekel ilyen szempontból, addig mindegy . Bringaügyben szerintem megint mellé fog nyúlni... érdekes hogy nem tanul a hibájából, pedig lassan évente cserél gépet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz gabe77taylor #163769 üzenetére
Nem kell feltétlenül az a kormányt nonstop lent fogni....csak ha gyorsabban akarsz menni vagy pofaszélben tekersz. Foghatod amúgy felül az fvk-t is de akkor az alkarod legyen párhuzamos az úttal....nekem amúgy ez a fogás a legeredményesebb. Nyilván ehhez is ugyanúgy hajolni kell ahogy az alsófogáshoz. Ezért írtam azt a megosztó posztom nemrég, hogy ha nem használ valaki ilyen testhelyzeteket azoknak pénzpazarlás a fvk-s outi groupset....helyükben inkább használnék fitness bringát a kormány végein szarvakkal. De ez csak az én véleményem....mindenki azzal teker amivel akar.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
nagyúr
-
ZolkoW
őstag
válasz gabe77taylor #163769 üzenetére
Én is szinte csak pofaszélben fogok lent, meg esetleg, ha látom előre, hogy qrva hosszú lejtő van, netán terepen főleg, és akkor nagyobb is a fékhatás, meg nem is félek attól, hogy ráterhelem minden súlyomat a fékváltókarokra. Szerencsére a BB7-ek felülről is eleget fognak, de akkor is észrevehetően jobb a fékhatás lentről. (meg úgy van beállítva a FVK, hogy nagy lejtőn még lefele is csúszik róla a kezem)
Az orszűgútik között is, de főleg, mióta léteznek a gravelek, óriási szórás van ám a fejcső magasságában! Itt pár centi is számít, de egy versenyzős fejcső 10 centi körül lehet (legalábbis montin 9 cm körülig lemennek, outin igazából nem néztem), míg egy Merida Silexé -ezt most ellenőriztem- 160-tól 240 mm-ig megy! Én is csak szokom a pozíciót, felfelé álló stucnival, és egy centit már lejjebb vittem a kezdetinél, amivel tavaly ilyenkor használtam (volt már lejjebb, de olyan gyorsan nem áll át a nyakam, bár csak mostanában figyelek rá, hogy valóban nyújtsak picit..)Szóval összefoglalva: az országúti kormány sem jelent feltétlenül mély kormányfogást, de nagyon vázfüggő. Értelemszerűen 10 centi magasítót nem célszerű a villanyakra pakolni, akkor inkább olyan vázat kell venni, ami nem annyira görnyedős.
A gravel kormányok egyébként valahol félúton vannak a rendes országúti, és az egyenes között, csak nekem nem annyira vált ez be - ha többet használnám terepen, akkor lehetne létjogosultsága, de a hoodot fogva nekem jobban bejön, hogy párhuzamosak a kézfejeim, nem áll ki. És ezeknek jellemzően alig van dropjuk, mondjuk 125 helyett ~80.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz itouchfan #163794 üzenetére
Viccnek szántam, nyilván rajtam is múlik. De igen, vennék országútit, de csak azért, hogy a montis edzések aszfaltos részein ne a montival kavarogjak. Maga az outis nézet (gyorsabb leszek, több fogás, meg ilyenek) nem érdekel. Aztán lehet, hogy megszeretem, majd kiderül.
Montiból meg kipróbálnék egy fully xc-t.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
félisten
válasz xy.zsolt #163791 üzenetére
Én szinte csak aszfalton tekerek, de 20-30km után az egyenes kormány egyszerűen kényelmetlen.
Nem elviselhetetlenül rossz, de jó lenne másik fogás pozíció.
Ezért lett outi végül, gondolkodom a gravel-en, de úgyse nagyon megyek le az aszfaltról."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
gabe77taylor
újonc
válasz Jester01 #163781 üzenetére
Ismeros, lehet sok egyenes kormanyos gepet hajto tulajnak vannak hasonlo cimborai, ahogyan peldaul nekem is.
Anno meg 2000ben kb raultem, gurultam vele par szaz metert, meretben jonak tunt es elhoztam a mostanit. Utodat meg ennel azert lehet hogy megfontoltabban valasztanam majd ki. Az sajnos tuti hogy nalam a szuk keresztmetszet a derek tema (mindig az farad el es faj legjobban nagyobb etapoknal), viszont kb zero tapasztalatom van azzal kapcsolatban hogy mas kategoriaval ez lehetne-e a mostaninal jobb, vagy pedig megszivatnam magam es meg rosszabb lenne a helyzet. Haladni meg azert szeretek Gondolom sokszor ez egyeni is, beallitas meg sok egyeb dologtol is fuggo temakor. Na meg peldaul a dokik is mas-mas velemenyen tudnak lenni, altalaban nem csak magaval a bringazassal kapcsolatban, hanem azon belul az ilyesmi reszletekkel is hogy kinek mi javasolt/egeszseges hosszu tavon. -
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #163796 üzenetére
Ismerős nemrég kapott egy hasonlót, úgy én is elfogadnám, de ha én kéne válasszak, engem elijesztene az a magas felsőcső, valahogy nem tetszik. Anno emiatt a BMC sem tetszett, de az újakon már jobban lejt az a cső.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen