Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz CragON #160820 üzenetére

    Szerintem meg nyugodtan vállald be a 29"-et! Én egyedül a DH-ban látom még értelmét a kisebb keréknek, bár már ott is van amikor jobb tud lenni a 29"-es. Illetve nagyon kicsi XS/S-es vázaknál. De M-től fölfelé, simán 29". Nagyon érdekes utat járt be ez a kerékméret, először a 29" parasztbringa érzetet adott, valóban többnyire nehezebben irányítható, kicsit esetlen bringákat szereltek ezekkel a nagy kerekekkel. De ez úgy kb 10 éve volt, aztán fejlődtek a geo-k, rövidültek a láncvillák, szélesedtek az agyak, merevebbek lettek a kerekek és megérkeztünk a jelenbe, egy 29"-es ma már kb minden kategóriában a legjobb választás. Néhány éve még úgy voltam vele, hogy 29'" kizárólag XC-ben és max 120mm rugóútig fullyban, de ma már simán vennék 29"-et 160/170mm úttal is! Ugyan olyan jól irányítható mint a kisebb kerék, de cserébe jobban átmegy mindenen, stabilabb, biztonságosabb. Persze a 29"-nek is kell azért a gumi szélesség 2,5/2,6 nem árt ha durvulós a gép. Bár hozzáteszem a 27,5" x 2,8 is egy jó kerékméret, én ilyet használtam közel 2 évig. Imádni lehet ezt is, mert a megfelelő guminyomás mellett brutális a tapadása és megvan a mindenen átmegyek érzés, de most, hogy kipróbáltam a 29" x 2,6-ot, semmi más nem kéne Trail/Enduro-ban! Ez még rátesz egy lapáttal, precízebb az irányítás és amellett még inkább átmegy mindenen. Bele voltam buzulva az új Speci Turbo Kenevo-ba (27,5" x 2,6, agresszív Enduro geometriával) már majdnem meg is rendeltem, de miután kipróbáltam a fél plusz-os 29"-et egy modern geo-val, elengedtem végleg a kisebb kerékméretet, mert semmilyen épkézláb érvet nem tudok mondani a 27,5" mellett!

Új hozzászólás Aktív témák