Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Toobee

    veterán

    Mecsek Enduro beszámoló:

    Életem első kerékpáros versenye (Strava), ennek megfelelően értelmezzétek kérlek.

    Szombaton 9-12 óráig lehetett átvenni a nevezéseket, kaptunk egy gélt, egy tollat, némi aszalványt, egy sárvédőt, egy boostworx matricát, meg egy könyvet Hosszúhetényről. A csippet is ekkor osztották ki, a csuklóra kellett felrakni. A kerékpárra kellett rakni továbbá a rajtszámot, illetve a menetrendet. Másodpercre pontosan meg volt adva, hogy melyik szakaszt mikor indítják az adott versenyzőnek. Én sosem voltam még a Mecsekben bringázni, egy társasághoz csapódtam (gyorsan ki is derült, hogy a címvédő és idén is győztes Tarr Tomit sikerült kifogni :DDD, akit lefeléknél nagyjából az első 2-3 cm-ig tudtam követni, aztán úgy elhúzott már azokon a részeken, ahol még kihívás sem volt, hogy azt egyszerűen fel nem foghatom). Felmentünk autóval egy köztes pontig és minden szakaszt 1x megnéztünk. Nagyon hosszúak egy Budai lejtőzésekhez képest, így esélytelen volt megjegyezni a nyomot. Jövőre le kell menni már pénteken, hogy 3-4 alkalommal végig tudjak menni 1-1 szakaszon. Szóval már szombaton mentünk kb. 1000 méter szintet, mert az edzés után jött a prológ (ami egyben a vasárnapi verseny utolsó szakasza is volt), az autóm meg persze fent volt a Kövestető parkolóban, így még oda is vissza kellett tekernem.

    Edzés után nagyjából ezek fogalmazódtak meg bennem:
    Jó döntés volt, hogy nem a Mitas gumikkal mentem, mert szombaton este/éjjel esett az eső, és elég csúszós lett néhol a pálya, garantált esés lett volna vele. Arra is jó volt ez az egész egyébként, hogy még agresszívabb minta felé tereljen, a következő szett gumim biztosan Magic Maryx2 vagy DHF/DHR lesz. A top emberkék kivétel nélkül MM vagy MM+Hans Dampf vonalon mozogtak, természetesen hátul is lágy keverékkel. Én a verseny előtt egy 3C-s High Roller II-t vettem előre, meg egy sima EXO-s verziót hátra. A másik észrevételem, hogy akik Mondrakerrel mentek, elég durván tolták :DDD A fehér Fox telós gép az Elite győztes paripa.

    Vasárnap
    10.31-kor rajtoltam, sikerült kicentizni, mert a speaker már hívott, amikor még az autónál szüttyögtem, de tulajdonképpen nem pazaroltam el egyetlen másodpercet sem. Az első mászásról tudtam, hogy easy lesz, azt kitekertem előző nap is gond nélkül. Mivel 1200 méter szintről beszélünk, nem tempóztam, de feltűnt, hogy már egy nudli mászásnál is csomó embert megelőztünk. Az első szakasz (S1) előtt marad vagy 10-12 percem pihenni, ez a Követetőről indult. 1,6 km lefelé, -162 m szint, tele jó kis köves részekkel, volt ahol azt hittem most át fogok bukni a bringán, de a 29er megoldotta helyettem, hibáztam egy csomót, 1x rossz felé is mentem, amit hamar észrevettem, de le kellett szállni, visszarakni a nyomra a bringát. Akivel végig együtt mentünk egy Propain-es srác elég jól tolta (nem Hobbi szint, 5. lett azt hiszem. Ez amúgy jellemezte a hobbi kategóriát, aki jó eredményt akart elérni, az ott indult), miatta is fixen megálltam minden szakaszon, hogy el tudjon menni mellettem, azt a 20 mp-es indításkülönbséget simán rámverte mindenhol. Az S2 szakasz teljesítéséhez fel kellett mászni a Hármashegyre, ami elég combos volt, ezt már szombaton is kitekertem, de láttam, hogy tologatja mindenki, ez a versenynap sem volt másként. Nem mondom, hogy élmény volt tekerni, de megoldható enduro bringával is. ez a szakasz kétszer szerepelt, ő volt az S4 is, erről már van is fent videó (nem én vagyok rajta). 1,52 km, -257 méter, ez volt szerintem a legfárasztóbb, már felúton csak utas volt, úgy elfáradt a karom. Volt benne pár érkező nélküli ugró, de tök élvezetes volt mindegyik. A szakasz után le kellett csorogni a rajthelyre, hogy kiolvassák az időeredményeket, majd mehettünk vissza a Követetőre, mert onnan indult az S3 1,2 km - 162 méter. Ez egy még durvább, köves szakasz volt, itt ha majréztál, akkor garantált volt az esés, olyan óriásak voltak a sziklák, ráadásul sorban egymás után. Ha mentél tempót és többet át tudtál ugratni, az elég frankó volt, ha meg óvatoskodtál és mindet át kellett gurulni, akkor buktál egy csomó időt, meg azt is kockáztattad, hogy orrost dobsz. S4 az ismétlődő szakasz, újfent mászás fel a Hármashegyre, itt már én is toltam a legcombosabb 150-200 métert. 1,52 km, -257 méter. Utána le a focipályához, a rajthelyre, majd kiolvasás. Az S5 volt a befejező szakasz, 1,43 km -174 méter, itt már nagyon fogyott belőlem az erő, de sikerült feltekerni. Szombathoz képest nagyon lassú voltam itt is érzésre, végig küzdeni kellett, hogy a nyomon tudjak maradni annyira csúszott. Sikerült esés nélkül lenyomni, ehhez az is kellett, hogy rendkívül óvatosan menjek, de azt a múltkori varráskor megtanultam, hogy ismeretlen helyen csak óvatosan. 35 km, 1200 méter szint. Durva volt, elképesztően kivette az erőmet. Elment 3 db műzliszelet, 1 banán, 1 gél, 2 kulacs izó, meg kb 1,5 liter víz úgy, hogy nem volt meleg. Aláöltöző + gerincvédő + hosszú mez + a táskám volt rajtam, alul rövid bringás tapinaci + mtb gatya + a térdvédő. A fullface sisak kötelező volt, toláskor lehetett levenni egyedül. A hosszú transzfernél lecsatoltam az állát, ez szabályos volt, de a rövidnél (focipálya -> Kövestető) nem éreztem, hogy szükség lenne rá.

    A szervezésről
    Jó volt a szervezés, egyértelmű volt, hogy ki mikor indul, előre begyűjtötték a népeket (rajtszám szerint, 20 mp-enként indítás). Izót lehetett ingyen tölteni lent, Red Bull is volt, a végén meg milánói makaróni szedd magad verzióban. Szerintem megérte, megyek jövőre is. 8000 Ft-ba került mindez.

    szerk.: a lényeget elfelejtettem. 24. lettem a kategóriámban, azt hiszem 44 nevezőből. Már szombaton volt törés, így én már akkor igyekeztem magamban tudatosítani, hogy biztonsági játékra kell törekedni.

    [ Szerkesztve ]

    https://barbieripnk.hu/

Új hozzászólás Aktív témák