Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz HwAdokVeszek #10535 üzenetére

    Az egy óriási nagy baromság hogy a kazettát kell cserélni a lánccal együtt, aki kitalálta az nem tudom mit képzelt el..
    Mi a bánatnak cserélnéd a láncot ha vele együtt el akarod dobni a fogsort?? Egy lánccal míg nem szakad el, el lehet menni 8 ezer km -t, de láttam már olyat aki még többet elment. Csak a hajtómű tányérokkal spórolni értelmetlenség.
    A láncnyúlás mérők, meg a láncnyúlás adatok úgy vannak kikalkulálva, hogy a láncot akkora nyúlásnál cseréld ki, amikor már túlságosan hegyezné a hajtás fogait, felfutna a fogak tetejére. Bele értve a sort, váltó görgőket, hajtómű tányért.
    Ha mindig időbe lecseréled a láncot, akkor egy hátsó fogsorral ki lehet menni a világból, egy XT, ultegra fogsor 20 ezret el kell hogy menjen, úgy hogy közbe 3-4 ezrenként cserélsz láncot, persze ez mind átlag, van aki 1200 alatt kinyújt egy láncot, van aki meg 6 ezer alatt, értve ezt 9-10 es láncokra. Egy olyan kazettának hamarabb kopnak el a HG váltás segítő bordázatai amin időbe lánc van cserélve, minthogy szalajtson rajta a lánc. A hajtóműnek meg vagy 3 kazettát ki kell bírnia.. 50-60 ezer km, attól függ persze milyen és mekkora tányér, de egy nagytányérnak biztosan. Attól hogy egy lánc nyúláshatáron van, abban az értelemben, hogy onnantól már nagy mértékben koptatja a hajtás többi elemét, attól függetlenül még nem fog elszakadni, nem fog vele rosszabbul váltani a bicikli, még minimum annyit el kell neki mennie, míg elszakad. Pl mondok egy példát, adott egy teljesen új hajtáslánc, kinyúlt 3 ezernél a lánc, te mentél vele 7 ezret, elszakad, vagy úgy gondolod hogy félsz a szakadástól, lecseréled, felrakod az új láncot, szalajt pár fokozatban a bringa, kicseréled a hátsó sort, a hajtómű is eléggé megkopik, de az még egy sort el fog bírni, maximum kicsit rágósan remegősen fut a tányérokon a lánc míg meg nem nyúlik egy kicsit.
    Másik példa, 3 ezret lefutott a lánc, nyúláshatárra került, lecseréled. Az új lánc az elején picit morgósan fut a régi fogsoron, de hip hop bekopik. A fogsor alig kopott, a tányérok szinte egyáltalán. Újra nyúláshatárra kerül a lánc, 6 ezer van a hajtásba, megint cseréled, a fogsor még morgósabbá vált, de szintén hamar elmúlik, finom lesz a hajtás, és ez ismétlődik kb 20 ezer km ig, mikor a fogsor elkezd szalajtani, lecseréled ekkor már a lánccal együtt, ilyenkor a tányérok még mindig jók.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák