Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ciccuka #101670 üzenetére

    Az a baj, hogy elbeszélünk egymás mellett. Még egyszer mondom, hiába jobb egy kicsit az olpran felszereltsége, ez is még bőven az a kategória ami nem felel meg a mtb legalapvetőbb követelményeinek sem. Ez a felszereltség egy alap trekkingen okés lehet, de nem egy sportszerűen használt hegyikerékpáron.
    Alap városi használatra meg mindkettő jó. De ha már választani kell akkor inkább az ismertebb, persze nem kell velem egyetérteni, ha neked annyira tetszik az olpran, vedd meg nyugodtan, de azt ne várd, hogy én ezt szakmailag helyénvalónak tartsam, csak mert egyel jobb a váltó rajta vagy egyéb miatt.
    A promax madzagos fékekkel elég rossz a tapasztalatom, nem is igazán lehet jól beállítani és a fékhatásuk is nevetséges. Ennek az alkatrésznek pl semmi értelme. Ez csak parasztvakításra jó, hogy ámuljon a nem hozzáértő, hú ez tárcsafékes. A zoom teló még annyit sem tud mint a legalapabb suntour. Szintén egy fölösleges alkatrész.
    A testbike-os véleményeket illik erős fenntartással kezelni. Rengeteg olyan ember ír véleményt egy alkatrészről, akinek semmilyen viszonyítási alapja nincs.

    cozmo: Aluvázhoz mérten kellemes súlyban van. Ezzel a felszereltséggel akár versenyzésre is megfelelő lehet. XC-n belül inkább a lefelékben lehet jobb a fejcsőszöge miatt. Gyors kanyarokban van nála ideálisabb geo-is, kicsit rövidebb láncvillával, de összességében nem rossz gép.
    A kérdés inkább az, hogy te konkrétan mire használod és mik az elvárásaid egy kerékpárral szemben?
    Ennek tudatában lehet megállapítani, hogy neked ideális e a bringa.

    jjeahh: No, kicsit tegyük rendbe itt a dolgokat, mert úgy látom van mit. :) Te is beleesel abba a hibába, hogy egy univerzálisan mindenre tökéletes bringát szeretnél. El kell keserítselek, mert ilyen nem lesz, még az általad rászánt összeg 10 szereséért se. Ha létezne a mindenre tökéletes megoldás, akkor csak olyat gyártanának. :D Nem viccből van ez a rengeteg kategória. Amit tenni tudsz az, hogy a számodra legfontosabb kritériumoknak felállítasz egy sorrendet, és ennek megfelelően választasz kerékpárt. Ez persze tapasztalat hiányában nem könnyű. Az elméletbe könnyű belezavarodni, mert sok átfedés is van, ezért javasoltam, hogy mindenképp próbálj. Ha nem Budapesten akkor ott helyben nézz ilyen eseményt. Olyan hegyek között egészen biztos akadnak hasonló rendezvények. Nagyobb kerékpárboltokban érdeklődj. Biztos van aki szervez túrákat és vannak teszt bicajai. Akár egy 15-20 km-es terepezős kör alatt is bőven meg tudod állapítani, hogy az adott bringa mennyire áll közel a te igényeidhez.

    Azért lehetőleg a hosszútávú aszfaltot és a komolyabb terepezést ne akarjuk összemosni, mert ez már tényleg a két véglet. :) Aszfalton az országúti lesz a leggyorsabb, terepen meg az XC. Valahol muszáj lesz kompromisszumokat kötni. Az, hogy a Trail rétegbringa lenne és nem sokoldalú, egész egyszerűen nem igaz! A Trail kategória általában 120-140mm közötti össztelósokat foglal magába. Ezek azért még elég könnyűek tudnak maradni és ha zárod a telókat nagyon minimális bemozgása marad. Tehát fölfelé hasonlóan viselkednek mint egy merev váz. Jól tekerhetőek. Lefelé meg már meg tudják adni az igazi fully-s érzést, hogy kb mindenen átmennek magabiztosan és nem pattognak el. Ilyen bicókkal rengetegen indulnak akár maraton hosszútávon is, vagy nekiindulnak egy alpok átszelő túrának is. Hosszútávú aszfaltra és vennék egy másik kerékszettet, valami nagyon keskeny aszfalt gumival, max nyomáson, a telókat kicsit a súlyod fölé fújnám, így még azt a kicsi bemozgását is meg tudod szüntetni, plusz lock. Garantálom, hogy sokkal jobban fog haladni így aszfalton a Trail mint a merev vázas plus. majd ha terepezős körre mész, vissza teszed a terepezős kerékszettet, telókat lengeded az optimális nyomásra és már mehet is az erdei csapatás. Persze a kerékcsere lehetőség a merev plus-ban is adott. Onnantól meg már a bringa súlyán múlik, hogy melyik hogy halad. De még ha nem is cserélsz kereket, a nyomást akkor is tudod növelni aszfaltra és a Trail akkor sem lesz hátrányban a plus-al szemben. Ha meg erdőbe mész, az össztelós azért nagyobb élmény lefelé mint a merev váz. Az viszont tény, hogy a plus-al kapsz egy olyan extra tapadást amit a normál mtb szélességgel nem. Ehhez már tényleg próbálni kell, hogy neked melyik jön be jobban terep körülmények között. Az össztelós azért nagyobb stabilitást tud adni, ezért nagyobb lehet a tempó lefelé. A plust meg bátrabban be tudod dönteni a kanyarokban és nyilván hóban is jobb. Az AM és pláne az Enduro már kicsit más kategória, ott már tényleg tolódik el a lejtőzés felé a felhasználási terület. Ezeket hiába lockolod marad egy kis mozgása, meg itt már elég csapatós a geo is. Tehát ezeket akkor választanám ha a lejtőzés a legfontosabb, fölfelé már nem annyira virgoncok ezek a gépek, maximum csak a top felszereltségű, legkomolyabb darabok, de azok ára brutális.

    Az is biztos, hogy épkézláb Trail fully nem lesz 700-800 euro-ért, valahol itt kezdődik Cube Stereo 120, kisebb vázzal lesz belőle 27,5"-ös kerékkel is. Én ezt választanám 168cm-es magassággal, meg pláne fully-ban.

    A karbantartásra a tag talán kevésbé érzékeny mint a villa. De az tény, hogy a tag szétszedéséhez nem árt egy kis műhely, ahol van normális satu is. A kis karbantartást el lehet végezni házilag, de a csillapítás szervizéhez szakértőhöz vinném azért. De előtte legalább 3 kis szervizt el tudsz végezni magad is otthon, és utána ráér elvinni szerelőhöz a nagy karbantartásra a villát és tagot. Persze már a kis szerviz is igényel némi műszaki érzéket, és alapos utána olvasást, mindenkinek azért nem ajánlanám ezt se. De csak azért nem mondanék le egy fully-ról mert időnkét karbantartani kell a tagot is, amit nyújt pluszba az bőven megéri ezt a kiadást. Ha nincs rá keret, az már egy elfogadható érv ellene.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák