- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen házat vegyek?
- Notebook hibák
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
Hirdetés
-
XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
gp A franchise legújabb részében visszatérhetünk a Sera felszínére egy régi ismerőst irányítva.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
válasz Teodor52 #19206 üzenetére
Telephelyi ellenőrzéskor felmerül a kérdés, hogy ki rakodott elő neked, hol a nyomtatás, hol van ez adminisztrálva?
Te váltig állíthatod, hogy te már a megrakott autóba ültél be (hacsak nem csinálod azt a butaságot, hogy a kártyád is bent van OUT alatt). De a főnököd számíthat büntetésre, ha nem tudja igazolni, hogy ki mozgatta az autót.
Ha csak belföldezel, akkor kevésbé rizikós (habár, állítólag egyre jobban nézik ezt is).
Aki még nemzetközizik, annak egyenesen balgaság ezzel játszania.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Hogy én, hogy rühellem a német és cseh, szlovák bundásokat!
Ez a turnusom erről szól...
Sahynál be, ADR-rel, Nitrát, Pozsony, Kuty, Prága, Drezda, Magdeburg, Rieste. Idáig még ok volt, habár a szlovák bundásokhoz nagyon nem fűllik a fogam, főleg ADR -rel.
A dolgok a lerakómnál kezdtek érdekesek lenni. A céghez legközelebbi kihajtó után a felüljáró lezárva, bazz' mehetek ki előbb, csalingálhatok a falvakon át. Később kiderült, hogy a lezárt felüljáró mellé csináltak egy pót átjárót, de a Google térkép se tervezett arra...
Aztán visszafelé ugyanazon a pályán, ahol már előtte is láttam, hogy pont a felrakóra kivezető kihajtó van lezárva mega dugóval. Értelemszerűen eggyel hamarabbi kijáró, irány a nagy zóna, 12t-ás, üzemig szabad tábla, hajrá. Na, ott omlott össze a tervezés. Kamionos GPS hol visít, hol össze -vissza tervez Google térkép vinné minden kerülő úton, mert mindenhol dugó péntek délután lévén. Sikerült egy 3,80-as hídhoz is elvinnie, amit a kamionos GPS se látott. Szerencsére volt egy szűk szervizút és egy traktor nyom a kukoricás mellett, így még tudtam fordulni, a helyi lakosok persze, hogy szidtak. Nem könnyen, de meglett a zónába vezető út. Éjszaka rakodtak, hajnali zárásra éppen megvolt a 9 órás pihenőm. Szombaton legurultam a lerakóhoz egy órányira lévő kúthoz. Természetesen a lerakóhoz vezető kihajtó itt is le van zárva! Mehettem a zergeb@sztán. Azt is olyan helyre rakták, hogy nem is értem, miért?! Onnan a felrakó végig bundáson, persze umleitunggal, azzal vissza csehbe, amin a 7-es melletti területre kellett vinnem. Itt is annyi "Névtelen út"-on mentem lerakóig, majd lerakótól idáig a felrakóig, hogy ha rendőr jött volna pár ezerbe benne lenntt volna. Holnap már csak a 7-esre kell visszajutnom és irány Pozsony megint.
Rühellem az ilyen turnusokat!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
kzolisajnos
csendes tag
válasz Teodor52 #19208 üzenetére
Hétköznapi kontrollnál is látja, hogy valamit machináltál, persze csak ha akarja, mert a gépest össze tudja vetni a kártyáddal, az új tachok meg koordinatat is rögzítenek kártya ki és berakásnál. Én ilyennel nem játszanék.
HoTaZo: múltkor Lyon mellől raktam vissza, a végén a papírokon láttam, hogy csehbe szól a fuvar, nem haza. Elrontották.. én már attól is rosszul voltam, hogy pályán Brno-ig el kellett mennem és ott rakodni még egyet hazáig. Az utóbbi 10 évben kétszer volt ilyen hosszú köröm, 6000+
-
KAMELOT
titán
válasz Teodor52 #19206 üzenetére
Nyugodtan indulhatsz. 24h pihenő megvolt. Kezded az új hetet. OUT-ban meg telephelyen rakodtál, semmit nem szólnak. Úgyis ilyen méterek vannak mozogva 5-10km/h azt a zsaru úgy is tudja.
HoTaZo: Ez akkor van ha nagyon gané zsaruval találkozol. Legtöbb semmit nem szól. Kártyát ellenőrzik, az meg neki tiszta. Volt már többször ellenőrzés kollégáknak, semmit nem szóltak, hogy OUT-ban mozogtál. Tudjaa zsaru miért volt.
Hehe ... akkor jó utat mentél. Legjobb bundások.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
addikt
válasz KAMELOT #19211 üzenetére
Persze, azért is írtam, hogy telephelyi ellenőrzéskor bukhat ki. De én nem pártolom, hogy ingyen oldjunk még mások bénázását. Mert ha OUT-ban kell a sofőrnek rakodnia, akkor ott valaki vagy elcseszett valamit vagy a főnök kihasznál.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
őstag
-
HoTaZo
addikt
válasz Mcrazy #19222 üzenetére
Azért, hozzáállás kérdése is.
Ha hagyja magát az ember felidegesíteni, akkor bármelyik meló lehet stresszes.
Ez a turnusom úgy szar, ahogy van, csak a hétvégén nem kellett szétszednem a pótot. A elterelések, kijáró lezárások, spanizások, elrakodások kezdtek kikezdeni. De Somatom jutott eszembe és azt mondtam magamnak és a vezénylőmnek, hogy nem akarok beállni a sorba. Nem hagyom felb@szni magam. Megcsinálom ami sikerül.
Tegnap 3x szedtem szét a pótot Pozsony és Schwechat közti fuvarokkal. Ma Senecben rakodok papír szerint 9-10 között, de itt közölték, hogy 12 órás a rakodás.
Mint, loboncos-motoros barátunk mondta volt, azt teszem, amit egy sofőr a legjobban tud: várok.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
válasz HoTaZo #19224 üzenetére
Olyan munkát kell választani, ahol kevés a rakodás és csak menni kell.
100km-en 3x ponyvázni?! köszi szépen.Nekem reggel 7:45-kor a nő azt mondja....2ó minimum várni kell. 10p múlva jön, hogy mehetek a 18 rámpára (pont megvolt a 9:05 pihenő ). Gyorsan megraktam, papírok. Enns 15p pihenő és indulok tovább. 30p Salzburg-nál veszem ki.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
őstag
válasz HoTaZo #19224 üzenetére
KAMELOT arról beszél, hogy neki van egy jó munkahelye, én meg arról, hogy a többségnek nem az. De az Ő gondolataival haladva miért ne lehetne akkor egy irodai munka vagy gyári munka is jó? Csak meg kell keresni, ugye?
Amiről Te beszélsz, hogy "Hozzáállás kérdése" az nem más, mint a tűrőképesség, aminek megint csak vannak határai és ha rendszeresen szar melód van, akkor hidd el, hogy hamar eléred.
Szóval attól, hogy Te megpróbálod nem stresszelni magad, attól még a meló nem lett jobb.[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
Teodor52
senior tag
válasz KAMELOT #19213 üzenetére
Ezen az oldalon megvan a dátum.
"A bevezetésre kerülő új szabály a közúti ellenőrzésekhez kapcsolódó azon előírás miszerint a gépkocsivezetőnek be kell tudni mutatni az adott napon és azt megelőző 28 napban használt adatrögzítő lapokat 2024 december 31 től megváltozik és 56 napra emelkedik a tachográf adatok felmutatásának napja."
Itt olvasni a másodig generációs tachográfról.
"A fuvarozásban használatos járműveknél a végső határidő a korongosok és a régi digitálisok számára 2024. december 31. Addig a napig az összes működő tachográfot ki kell cserélni a legújabb, most forgalomba kerülő típusra."
Az lenne a kérdésem, hogy valaki olyan teherautót vezet akinek I. generációs tachográf-al rendelkezik, aminek a cseréje szintén kötelező lesz az alább idézet szerint, akkor 2024.dec.31-től 2025.szept-ig milyen kártyán tudja rögzíteni az 56 napot, mert a II. generációs tachográfhoz bővített memóriával rendelkező kártya kell?
Itt tovább is mennék; lehet menni új kártyát igényelni a megyei vagy fővárosi kormányhivatalba?"A 2020-tól kötelező, most legújabbnak számító menetírókat is le kell cserélni 2025 szeptemberéig, vagy ha erre alkalmasak, akkor szoftverfrissítéssel át kell alakítani őket korszerűbbre."
-
Avicularia
veterán
válasz HoTaZo #19224 üzenetére
Én egy éjszaka 10x szoktam le felakasztani a pótot. Bár a nyergest szarabb leakasztani.
2 éve voltam egy cégnél egy napot, ahol az volt a munka, hogy Oskarshamnban Scaniától felakasztani a nyerges pótot és kivinni a kikötőbe, leakasztani, kinyitni az oldalát a pótnak. Aztán felakasztani, bezárni az oldalát egy másiknat és vissza. 8 perc volt a vezetés egyik helyről a másikra. Nem számoltam, de kb. 25x kellett fordulni ez 50 le-felakasztás és 24 órában ment a munka 2 sofőrrel. Nem értette a főnök mikor felhívtam pár óra után és mondtam neki, hogy másnap már ne számítson rám -
KAMELOT
titán
válasz Mcrazy #19226 üzenetére
Jól írod.
A munka stresszes az illető számára csak próbál nyugodt maradniHoTaZo: Miért nem mész olyan helyre, ahol hosszú fuvarok vannak és jó pénzt adnak?
Teodor52: Kártya 3 hónapot rögzít. Tachokat kell cserélni vagy frissíteni.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Teodor52
senior tag
válasz KAMELOT #19229 üzenetére
"új kártyák jelennek tehát meg, amelyeknek a memóriája elegendő kell, hogy legyen 56 napnyi, járművezetői tevékenységgel kapcsolatos adat tárolására
Bővebben itt: https://trans.info/hu/uj-nagyobb-kapacitasu-kartyak-a-masodik-generacios-intelligens-tachografokhoz-277998"28 napról tudok és a 29 napon a kártyán rögzített első napot felülírja.?
[ Szerkesztve ]
-
capafog23
őstag
válasz Avicularia #19232 üzenetére
Tudom, magyarba ez a nagy átlag fizetés (kamionos), pár cég ad elvileg 40 körül, de én még nem találtam rájuk vagy nem hirdetnek vagy kihalásos alap vagy nem tudom.
Pont ezért vagyok nyitott a váltásra külföldre is, van középszintű angol nyelvtudásom, német alapfokú nyelvvizsgám. Szóval nem vagyok idekötve.
-
HoTaZo
addikt
válasz KAMELOT #19225 üzenetére
Tavaly, egész évben spanyol és pár francia fuvarom volt. Ebben az évben megcsappantak ezek a fuvarok. Holland, belga, francia volt többségben eddig. Kényelmes, laza útjaim voltak döntő többségében.
Most azért jött ki ilyen szarul, mert múlt héten szerdán indultam csak és nem akartam két hétvégét kint tölteni, ezért próbálnak nem kicseszni velem, nehogy kint ragadjak. Így kevésbé bátor a vezénylőm, elküldött németbe, de már hozott is vissza. Ő se tud varázsolni, ha csak ilyen kis fuvarok vannak, főleg, hogy holnap szervizbe akarom vinni az autót.
Nem keresek másik céget, amíg tudom, hogy próbálnak nekem megfelelő fuvarokkal futtatni. Most nem jött össze, tudja ő is. Amíg ez nem rendszeres, addig nincs gond.
Egyedül maradtam un. Uniós, s az ez évi fogászati kezelések miatt megkavartam kicsit a menetet. Egy szavuk nem volt.Mcrazy: Persze, ha rendszeres a szar meló, a surgetés, hajtás, akkor csökken a türelem. Azért írtam (az OUT miatt, de érvényes ez másra is), hogy akkor beszélni kell a főnökkel.
Mindenesetre az idegeskedést kell kerülni, mert azzal csak magunknak ártunk. Utána jön a károkozás, a vita veszekedés. Egy idő után el kell tudni engedni a stresszt. Volt olyan napom, régebben, hogy inkább leálltam, szóltam a vezénylőmnek, hogy jobb ha nem folytatom a napot, mert nem akarok senkinek és semminek kárt okozni. Nehezen, de elfogadta. Pár nap múlva nála is beérett a gondolat, megbeszéltük, megértette.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
-
-
Teodor52
senior tag
Oké, de miért írják itt is az új kártyát, vagy csak az a memória kapacitása bővül 28-ról 56 napra amihez a hatóság közvetlenül hozzáfér az ellenőrző eszközével?
"A DTCO 4.1 alkalmas az új járművezetői kártyákhoz is, amelyek tárolókapacitása 28-ról 56 napra bővült. Ezek a kártyák 2024 végén válnak kötelezővé.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/349364-349364"Hatóság nem tudja(technikai okok), illetve nincs joga ellenőrizni közúton 28+ több napot?
Ha valaki egy új autót kap e hónap 21 után, neki kell új járművezetői kártya?
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
-
-
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #19242 üzenetére
Gondolom az eus rendelet van lefordítva. Itthon már jó ideje a gen2 kártyákat adják, akinek még a régi van, annak meg addigra kikopik. Viszont a nem eus országból érkező kamionosok és járműveik részére ez fontos lesz.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
kzolisajnos
csendes tag
Többféle program és eszköz van amivel dolgoznak, ez országtól, megyétől és hatóságtól is függ, megfelelő programmal mindent látnak
A trükkös majd az lesz, amikor a rakodási helyeket is rögzíteni kell a tachoban, sokat nem fog számítani, de annak aki nem uniózik és menne haza, néha szívás lesz, mert sokszor 1-2-3 órán múlik a hazaérkezés.
a trans.infót nem kell készpénznek venni
-
capafog23
őstag
válasz KAMELOT #19247 üzenetére
32k/nappal hirdetnek, az nem túl vaskos
Ha tényleg fel-le rakják itthon az jól hangzikIgazából nyitott vagyok bármilyen melóra, néztem a prevost-ot is, más oldalakon nem hirdetnek hogy lenne felvétel, csak a sajátjukon. Szóval nem tudom mennyire valós hogy vesznek e fel.Matek jó náluk, rakodás ugyebár szinte nem lenne, éjszakai vezetés engem nem zavar, viszont nincs ADR-em ami kellene hozzájuk. (bár állítólag van valami ADR tanfolyam ahol befizeted, beülsz meghallgatni és megkapod 1-2 nap alatt)
Lehet még lehúzom az idei évet itt ahol vagyok, aztán karácsonyig gyűjtöm az infokat lehetőségeket, aztán akkor váltok.
-
HoTaZo
addikt
válasz capafog23 #19248 üzenetére
Az a "beülsz meghallgatni és megkapod 1-2 nap alatt" az a 1.3-as ADR képzés. Azzal csak a fekete-fehér táblás LQ ADR -t viheted. Kb. az A1-es jogsi a CE-hez viszonyítva.
Ha tényleg akarsz ADR -rel munkát csinálni, akkor neked (is) jobb, ha tudod, hogy mit, miben, mennyit raknak fel. S ezt csak értelmes tananyaggal, vizsgával érdemes megcsinálni. Főleg, hogy a büntetések minimum a háromszorosa a normál büntetésnek!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
válasz capafog23 #19248 üzenetére
Hubík... vannak előrakók, neki az a dolguk. Hívd fel vagy menj el személyesen, ha érdekel. FR oda meg vissza. Néha hétvége kint, de 45ó otthon.
Prevost....full gáz, stresszes, állandó éjjeli munka, mindent pontosan kell jegyezni és informálni a diszpót.
110€/nap... egész hónapra 3300€Ahol én vagyok heti 1-2x, de van hogy abszolút nincs éjjeli meló. Akárki akármit mond az éjjel odabax. Nem tudsz rendesen aludni, enni, szemed erőltetve van, szóval minden felborul. Nálam azok az idők elmúltak. Éjjel aludni kell.
ADR...nálunk a könnyű és a teljes ADR tanfolyam 3 nap + vizsga. +10 oldallal többet kell megtanulni a teljes esetén. Nekem is volt könnyű ADR, de lejárt. Nem kell nekem, így nem hosszabbítottam meg.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Nők, nőügyek (18+)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- GTA V
- Suzuki topik
- Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- SörcsaPH!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen