- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 - az, ami
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Computex 2024: masszív tervekkel ül fel az ARM az AI-vonatra
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Read Only Memories: Neurodiver teszt
gp A 2064 folytatása négy teljes évet csúszott a legelső tervekhez képest – a jövő transzhumanista világa még mindig roppant érdekes, a történet azonban már nem robotok, hanem agybúvárok körül forog.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
Én már lassan haza se merek menni, mert akkor megy a pénz, de iszonyat módon!
Kint vagyok a kamionba, az a baj, ha otthon vagyok, költök, az a baj! Nem jó ez sehogy seCsere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
Avicularia
veterán
válasz Avicularia #18308 üzenetére
Megnéztem a transportstyrelsen oldalán és itt is van ez a szabály, 10 óra éjszaka. Akkor gondolom mostanában hozták ezt be?
-
válasz Teodor52 #18310 üzenetére
Ha a munka/műszak kezdete hajnal 4re, vagy korábbra esik, akkor 10 óra lehet a műszak.
Ami szerintem tök jogos, és a vérszívást némileg csökkentő kevés szabály egyike...
Ezt én kitolnám hajnal 5re (így is négykor kell kelni) valamint bevezetném, hogy éjfélre nyúlt munka után csak teli pihenőt lehessen tartani.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
addikt
válasz Avicularia #18308 üzenetére
& Teodor52
A 10 óra az effektív munka (vezetés, kalapács és 15 percnél rövidebb pihenő), nem össze tévesztendő a tevékenységi idővel, ami 13 vagy max 15 óra lehet!
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz HoTaZo #18312 üzenetére
Igen, ezt sokan keverik! De pontosan úgy van, ahogy leírtad! Vezethetsz 10 órát is éjjel, csak figyelni kell a többi időre.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
addikt
Az este 10 vagy éjfél (ezt nem tudom pontosan) és hajnal négy közötti időszakban történő munkavégzés határozza meg. A magyar munka törvénykönyve határozza meg az effektív max 12 óra munkavégzést, ami a mi esetünkben a napi 13 vagy 15 óra tevékenységi időben végezhető.
Ebből adódóan, ha külföldön is de túlléped a 12 óra effektív munkát, akkor egy magyarországi kontrollnál megbüntethet miatta.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
Találtam egy leírást erre gondoltál:
"A magyarországi szabályozás írja elő azt is, hogy a munkaidő és az azt megelőző rendelkezésre állási idő együttesen csak határátlépés esetén haladhatja meg a 24 órát, és ekkor az első lehetséges alkalommal legalább 11 óra (rendes) pihenőt kell tartani. Amennyiben a munkaidő a munkavégzés helyén érvényes időzóna szerint éjjel 0 óra és hajnali 4 óra közé esik, kollektív szerződés hiányában vagy annak eltérő rendelkezése szerint a napi munkaidő nem lépheti túl a 10 órát."
Itt a kollektív szerződés zavar be mert én úgy tudom hogy közös szerződésről van szó, így mivel a leírásban hiányát illetve attól eltérő rendelkezést említ, így az én konzekvenciám, hogy csak kivételes alkalommal tartandó be ez a 10 órás munkaidő.
Tehát, hogy van ez eltudnád magyarázni?
A másik ez a bizonyos rendelkezésre állási idő.
Itt is megvan említve a munkaidő fogalmánál a rendelkezésre állási idő be-kirakodás várakozásnál, amennyibem a kollektív szerződés rendelkezéseitől eltér.HoTaZo:
Igen ezt értem, de akkor 10 óra vezetés nem lehetséges.Max 9 óra fér bele.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
válasz Teodor52 #18316 üzenetére
Ha van kollektív szerződés, melyben meg van határozva, hogy az éjszakai műszakban (00:00 - 04:00) végzett munka ellenére is vállalja a max. 12 óra munkát.
Ezt kifelejtettem.S, igen, a rendelkezésre állási idő is a munkaidő része, mint a vezetés, egyéb munka és a 15 percnél rövidebb pihenő.
Ha a sofőr (kollektív szerződés hiányában) kezdéskor 5-10 percet tölt a jármű ellenőrzésével és nincs egyéb teendője (tankolás, rakodás, stb.), akkor vezethet 9 óra 50-55 percet is, ha nem kell dugóban állnia, mert az azalatt húzott, állásidő - munkát is ki kell vonni a 10 órából.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
válasz HoTaZo #18317 üzenetére
"Ha van kollektív szerződés, melyben meg van határozva, hogy az éjszakai műszakban (00:00 - 04:00) végzett munka ellenére is vállalja a max. 12 óra munkát."
Itt kavarodok be.
Alábbi kollektív szerződés jelentése alapján nekem az jön le, hogy fix, mindig van mármint kollektív szerződés, csak kivételes esetben térhetünk el.Ez olyan nekem mint az 561 rendelet és az out használata.
"kollektív szerződés olyan vállalatoktól független írásos megállapodás, amely a munkavállalók kollektív szerződés megkötésére jogosult testületei és a munkaadók (rendszerint a szakszervezetek és a munkaadók szövetségei között) jön létre."
Ez a 9 óra 50-55 perces vezetés megint nem stim.
Ha vezetek 4,5 órát jön a 45 perc szünet és még egy 4,5 óra vezetés. Maradt 30 perc a fentebb tárgyalt 10 óra munkaidőből.[ Szerkesztve ]
-
válasz Teodor52 #18316 üzenetére
Nem vagyok aetr tanácsadó, de még csak ügyvéd sem tezsvírem'
Nekem az éjjeles vezetéskor a munka véget ér 10-11 órával a kezdés után, abból baj nem lehet, nem vagyok joglexikon sem, és ennyi szabályt sem szeretnék betűre pontosan megjegyezni.
Van épp elég marhaság amivel foglalkozom nap-és-vezetés közben, nemhogy még az éjszakás időket húzkodjam, irogassam, vezessem, fejben tartsam...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
addikt
válasz Teodor52 #18319 üzenetére
Igen, a pihenő idő csak a tevékenységi időt (13 vagy 15 óra) fogyasztja.
Hogy mi van egy kollektív szerződésben, azt nem tudom, mert nálunk nincs, pedig nagy cég vagyunk, vagy inkább, voltunk.
De gondolom, hogy ilyen 10-12 órás éjszakai munkavégzésre, s egyéb közös érdekekre vonatkozó dolgok.
Az érdekesség akkor kezdődik, amikor egy sofőr nem kíván élni ilyen lehetőségekkel, hátrányokkal.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Találtam egy jópofa kis parkolót itt, Metz-Strasburg között.
Kivilágított, minimális gyári mozgás van amúgy tök csendes, szerintem jó.
[kép]どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
addikt
Akkor ajánlok jobbat: Ha Metz felől mész fel Luxemburg irányába az A31-en, kimész a La Maxe kijáratnál, körforgó balra, Auchannál balra és van két lehetőséged. Vagy bemész az Auchanhoz a parkoló végéhez, s tudsz vásárolni is, vagy lemész a Centre Routier -hez (a képen alul).
Vagy felmész egészen az A4-ig, Párizsnak veszed az irányt, s kimész a nagy Auchanhoz, hátul van egy parkoló, de a nagy parkoló aljára is álltunk már. S, tudsz ott is költekezni.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Teodor52 #18316 üzenetére
Kozma Feri így írta:
Az persze látható, hogy ez nem mind munkával töltött idő. A fenti ábrán zöld színnel látható egy 2,5 órás készenléti idő (amikor várakozunk arra, hogy folytassuk a munkát – ez lehet akár egy négykezes járat készenléti ideje is), ami része a napi tevékenységünknek, de nem számít munkaidőnek.
Ezzel, részben, vitába szállnék K.P. Feri egyik válasza alapján (nem találtam meg, ezért nem tudom pontosan idézni).
Ott kezdődött a beszélgetés, hogy az én VDO tachográfom pihenőnek számolja a készenléten töltött időt, így például, ha 15 percet készenléten töltők, akkor az esedékes pihenő idő kezdetekor nem 0, hanem 15 percnél kezdi számolni a fennmaradó pihenő időt.
Amire a válasz az volt, hogy a régebbi tachográfok úgy számolták, de az újak már nem pihenőnek veszik. Ergo, a munkaidő része.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz HoTaZo #18323 üzenetére
Kicsit késői reakció:
Elmentem kedvencnek, ha járok arra, benézek, megnézem
Egy ilyen buszozás volt brüsszeli Audi meg egy Singen melletti cégtől, egy full kör meg egy fél.
Nem tudom mikor járok arra megint, de jól fog jönni, mert agyrém mennyire nincs azok az egész szakaszon parkoló. ami van, az is ilyen 8-10 hely összesen... ultra gáz...Múlt hét hétfőn éjjel kezdtem, most hétvégén volt egy 30 órás pihim, a hetet megint végigtoltam, erre adtak ma egy holland-cseh két fel-három le fuvart, holnapi délután 2es az első, este 8as a másik.
Miközben május 1 ugye pause, de kedden az első lerakó reggel 8as
Persze 24 tonna.
Jelzem, hogy ez így nem lesz jó, mert pénteken éjjel, max szombat hajnal 3ig fellövik a pizsit, 45özni kell, hétfőn nem lehet menni, szóval kedden még erősen Németország nyugati felén leszek.Ja, és őrzött parkoló, mert kártya ki ugye.
"De neked nem kell 45özni, most is mehetsz szombaton, majd vasárnap-hétfőn meglesz a 45 sajnos, de amúgy az sem kellene, majd következő hétvégéig pótlod"
Nem tudom, én lehet, hogy más 561et tanultam, de az, hogy két egymást követő héten ne legyen 45, az szerintem olyan 2-3 ezer euró.
De javítsatok ki ha tévedek.A készenléten töltött idő hogyan lehetne pihenő?
Ha nem közvetlenül telephelyre, hanem egy harmadik címre mész az autóért, de többen utaztok, és nem te vezetsz, azt is vissza kell(ene) írni készenlétinek.
Ha vezetsz azt meg vezetésnek.
És ha a cég magyar, de mondjuk A-t adsz be tachoba nyitáskor, akkor borulhat a bili egy kontrollnál.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz berek21 #18326 üzenetére
Azt tudom, de két egymást követő héten nem lehet 24. Illetve hát lehet, csak sokba kerül.
Ha mondjuk szerdán indulok, akkor oké, mert hétfő-kedden megvan, de hétfőn indultam, ezért nincs meg múlt hétre a 45, tehát most hétvégén vasárnap 24.00ig kell meglennie.
Az pedig, hogy elsején állni kell, hát istenem, nem én írom a naptárat... ¯\_(ツ)_/¯
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Somatom
veterán
-
HoTaZo
addikt
Ahogy a Somatom által mutatott leírásban van:
Az első albekezdéstől eltérve, nemzetközi áruszállítást végző járművezető a székhely szerinti tagállamon kívül két egymást követő csökkentett heti pihenőidőt tarthat, feltéve, hogy a jár-művezető bármely négy egymást követő héten legalább négy, heti pihenőidőt tart,amelyek közül legalább kettő rendszeres heti pihenőidő.
Itt a vége a lényeges, mert ha tartottál két 24-est (jobban szeretem a csökkentett h.p. kifejezést, de az egyszerűség kedvéért legyen 24-es), akkor utána is két 45-öst (rendszeres h.p.) kell tartani, hogy betartsd a "...bármely négy egymást követő héten... legalább kettő rendszeres heti pihenőidő." részt is.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz HoTaZo #18330 üzenetére
De érted... Mint tudjuk (nem sértés gyanánt mondom, ne vegye fel senki), nem állítható teljes bizonyossággal az, hogy az unatkozó magfizikusok lennének többségben ebben a munkakörben, szóval ennyi szabályt betartani nem tudom hogyan gondolták elvárni mondjuk a világtalan, hétvégén fentrengő litván, lett, román, lengyen stb nációtól...
Most nézem amit Somatom linkelt, tavaly februárban lépett életbe ez, majd mittudomén májusban az, meg júliusban amaz része, de idén is változnak dolgok, de még 2026ban is...
Ki a faxom bírja ezt fejben tartani?
Én el vagyok foglalva vezetés közben. Hétvégeken is tanulok, közben angolul nézek sorozatokat, meg olvasok, vezetés közben valutázok, meg elemzéseket, podcasteket hallgatok, értékelek fejben, ennek nyomán tőzsdézek, unatkozás gyanánt meg nekiálltam újra a gyerekkori vágyamnak... csillagászkodni. Most utánanézni ennek-annak, milyen távcsövet vegyek, arra milyen dslrt lenne jó rakni, stb.
Nekem már nincs affinitásom a jogi baromságokhoz, mi-mikor lép hatályba, ezért is örülök a KPF videóinak, ahol összefoglalja amit tudni érdemes.
Veletek beszélgetve, meg kigömbölyödik valami, és már három kontroll lett meg csont nélkül, szóval működni látszik, és nem kell magyarországon sem lennem közben. win-win-win.Én ezek után nem vagyok képes arra, hogy napi szinten kövessem és észben tartsam azt, hogy mi mikor változik...
Na mindegy.
Igen, szeretem a megszokott dolgokat, mert hamar tanulok, utána reflexből megy, és így gondolkodhatok máson miközben csinálom amit csinálok.
De ez a hígfos jogászkodás kikészít.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Itt állok hollandoknál abban a hofban amit még tavaly találtam.
Mondom zuhany, parkolást leeszem, megéri most.
Bementem az étterembe, faszi Szigetes pólót hordott, angol, 4 napot töltött ott.
Na, 3 órát töltöttem 7 angol társaságában, 4 korsó lecsúszott, a végén a lelkemre kötötték, hogy hívjam fel a főnököt, de tényleg[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
addikt
Gondoltam rátok!
... Hogy miről maradtok le...
[kép]Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
válasz Somatom #18328 üzenetére
Tudtok olyan oldalról ahol a friss jogszabályok, rendeletek jelennek meg, mert pl itt van a gki új rendelte transinfon 24-i datálással, viszont már múlt héten azt mondták egyes sofőrök, hogy augusztus 23-tól lesz érvényben mert megnézték a jogszabályban.
Hól lehet ezt megnézni mert a közlöny is 25-i?
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- Star Wars rajongók
- Bemutatkozott a Redmi 13 4G
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Futás, futópályák
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen