Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz AuraSync #116038 üzenetére

    Ez nem mindig triviális kérdés.

    Többnyire érdemes egy bármilyen lánc elejét megnyomni, névleges maxokra állítani, és végfok oldalon hangerőszabályozni, így a zajra kritikusabb alacsony jelszintű szakaszok a létező legmagasabb jel-zaj-arány mellett mennek, végül pedig hangerőszabályzunk a végfok közelében.

    Ettől eltér viszont azonnal sok integrált kütyü, vagy olyan extrém alacsony zajú végfokok (pl. Hypex-ek), ahol simán lehet előfokon hangerőt szabályozni, mert nem igazán releváns, hogy hol "halkítunk"-hangosítunk már, mert így is, meg amúgy is, észlelésünket meghaladja az eszköz tudása. Említett Hypex-eknél pl. a végfok oldal nonstop maximumon van és az előfoki oldalon szabályozzuk az össz. hangerőt (vagy egyenesen a forrásnál, ha analóggal etetjük), mert annyira pici a végfok oldal saját analóg zaja, hogy

    Ilyen klasszikusabbnak mondható felállásban, mint Nálad is, törekedni érdemes arra, amit először írtam, hogy a forrás oldal hangereje (kimeneti jelszintje) a lehető legmagasabb (adott esetben maximumon) legyen, egy feltétellel: ha nem vezérli ez túl a fogadó oldal bemeneti fokozatát. Mert ha igen, attól is puffoghat, nem csak attól, hogy ez még bírja, de a kimeneti oldal fogy el áramban mondjuk, a túl nagy bemenet hatására.

    Digitális hangerőcsökkenéssel bitveszteség van, ami dinamikavesztéssel jár, de ez nem gond, hiszen egy potis, analóg módon megoldott hangerőcsökkentés is dinamikavesztéssel jár. Legegyszerűbb példa: van egy random akármilyen hangszórópárod, legyen mondjuk valami Monitor Audio akármi, 88 dB érzékenységgel, és van hozzá egy 10W-os erősítőd. Ott sok dinamika nem lesz, mégis lehet ez ettől még nagyon élvezetes kombó. És ott sincs dinamika különösebben, amikor szobahangerőn hallgatózunk bármilyen cuccon is, hiába 400W képesség, ha Te épp sima kellemes szobahangerőn hajtod, sok dinamika ott nincs, talán úgy nem tudom, 6-8 bitnyi ha összejön. Egyszerűen akkor, amikor már megfelelő jel/zaj arányú DAC-al és végfokokkal a 16 bites CD-vel is elérhető az, hogy a lepkefing és a fájdalmasan extrémhangos egyaránt leképezve legyen egy szobában, nos, nem aggódnék azon, hogy hol halkítok, digitálisan és bitvesztek, vagy analógban és azáltal vesztek, mert a rendelkezésre álló bitek töredékére van mindössze szükségem egy jó élményhez.

    (Ne legyen senkinek illúziója azt illetően, hogy egy szobában/nappaliban ő képes a fülével egy 24 bitet annak teljes terjedelmében befogni-kihasználni és erre ténylegesen szüksége van, ez számháború).

    Nálam otthon a DAC mód vált be, full erőre állított kimenet megy az erősítőbe, Linux, Windows, minden maxon, és a fejhallgató erősítőn szabályzok. Volt régen egy normálisabbnak mondható (persze kategóriáján belül) Logitech 2.1-em, ott is ez vált be, saját potijával szabályoztam. (Ez a bemenetét csillapította).

    PS Audio 1-2 cuccában alkalmazta a gain cell megoldást, amikor az aktív eszköz (cső, tranzisztor) erősítését csökkentették-növelték a hengerő potival, elvetemült dolog, de van itt minden ma már és azzal is el lehet adni valamit, ha nagyon izzadtságszagú megoldás, holott a hagyományos hozzáállás és kivitelezés is szuper eredményt hoz.

    amit kibontás óta nem állítottam semerre
    Szerintem eljött az idő, hogy ezen változtass és ha a gyártó rátett egy eszközére egy szabályzót, azt használd. ;)

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák