Hirdetés
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Def26
félisten
Sziasztok!
Holnap megyek gumit cserélni. Ha berakom az autóba az összeszerelt felni + gumi szettet és kint hagyom az autót a napon, ebben az időben lehet valami baja a guminak?
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
-
szezso15
addikt
Sziasztok!
Egy furcsa kérésem lenne, MK1-es Focusra való felnik után érdeklődöm, amik viszonylag szép állapotban vannak. Van rajtuk 4db 2012-es (DOT 1812) Kumho téli gumi, amikről kaptam pár képet: [link]
Az eladó azt mondja, hogy nagyon jó állapotban vannak, de én ebben annyira nem vagyok biztos. Szerintetek elmehet még 1 (max. 2 szezont) ez a garnitúra, vagy kuka (és akkor tudok alkudni az árból )?Köszi szépen előre is!
*Hajrá Loki!* i15+
-
rbalint88
addikt
195/55R16-ban van jobb ötlet allrounder négyévszakosra, mint a Vredestein Quatrac 5? ami meggyőzött emellett (a korábbi apollo-s jó tapasztalat mellett), hogy egy is a leghalkabbak között van.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szezso15 #39654 üzenetére
Elnézést kérek előre is, de meg van a véleményem azokról, akik tavasszal sárosan és kavicsokkal együtt teszik el a téligumikat...
Az ilyen embertől egy csavart nem vennék, de ez csak magánvélemény.
Ami tény: 2012 nem tegnap volt és ahogyan elnézem néhány kavics vmikor akkoriban kerülhetett be a bordák közé... nem hogy nem árképző, hanem büntetném azokat akik ilyen régi gumit még eladnak és nem írják oda hogy a gumi amúgy kuka...
A laikus fogyasztók szándékos megtévesztése...@Qru: Köszi az infót, ez jól hangzik, mert nem sok az árkülönbség...
Szerk.: Bocsánat a dupla HSZ-ért, kiírta hogy nem tudta elküldeni a választ, erre ráfrissítettem és kétszer küldte el... (39660 törölhető, ha tudja valaki...)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
benjoe1
aktív tag
válasz 2ozzmexy #39646 üzenetére
Egy Matador Hectorra 3 még mennyire bevállalható?
A helyzet az, hogy télit is cserélnem kell még idén.https://www.szarvaskovendeghaz.hu/
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz benjoe1 #39662 üzenetére
Ezzel nincsen tapasztalatom, úgyhogy nem merném nyugodt szívvel ajánlani, várjuk meg a többiek válaszát, mert én Matador-al sosem foglalkoztam. Bocsi, részemről nem ajánlott, akkor inkább a Barum...
Téliből szintén Barum Polaris5 ha szűkös a büdzsé, az még ajánlott ha jól tudom..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
benjoe1
aktív tag
válasz 2ozzmexy #39663 üzenetére
Értem, köszi.
Ez a Bridgestone mennyire tehető fel Mazda 6-ra (2008)?
Netes vásárlásnál honnan tudhatom, hogy mikori gyártású a gumi?[ Szerkesztve ]
https://www.szarvaskovendeghaz.hu/
-
kisza25
félisten
2napja használom az AP2-öt, most érzem csak, hogy a pirelli mennyire kuka volt már, nagyon tapad ahhoz képest, végre érzem az utat, meg pirospont a peremvédős megoldásért, eddig tetszik és halkabb, mint a pirelli volt, de az prémium létére nagyon meg volt keményedve 6 évesen, szóval nem teljesen korrekt az összehasonlítás
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
kenguru99
aktív tag
Megnézem a szomszéd új autóját. Conti ecocontact 6 185/65r15. Fura a gumi, olyan sekély a profilmélysége. Megmérem: 5.5mm. Az új gumi. Wtf
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz kenguru99 #39667 üzenetére
Igen, mostanában a plafon a 7, jellemző inkáb 6,5, de nem ritka a 6 sem, azért is néz ki az enyém traktor guminak a 9-el
Mondjuk fura abban a méretben, ha csak 5,5, mert a nagy peres gumiknál szoktak 5,5-6 mm-t, mert a széles peres gumin állítólag nehezebb a mintázatot vastagra csinálni, hogy egyenletes maradjon[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
TFSi
őstag
válasz benjoe1 #39662 üzenetére
Jelenleg jobban teljesít, mint a Barum. Amúgy kb egy kutya. A Continental C brandjei, sajnos már a Barum is, amely eddig B volt. A Conti B brand jelenleg a Semperit, de az se menetel mostanság.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Kornel
veterán
válasz kenguru99 #39672 üzenetére
Így van. 5,5mm? Vissza is vinném.
Azért az Eco contact 5 sem kopott ám olyan lassan, hogy itt 5,5 mm új profilmélységgel vitézkedjenek.
3 mm-nél meg már dobd el, mert ön és közveszélyes vagy...
Szerintem ez felháborító, ugyanaz, mint a 4 decis sör és a 150 ml-es tejföl. -
veterán
válasz kenguru99 #39667 üzenetére
A kedvezőbb energia címke, azaz alacsonyabb gördülési ellenállás miatt csökkentik a gyártók a profilmélységet. Azt állítják, annyival kopásállóbbak az új keverékek, hogy ezáltal nem csökken a gumik futásteljesítménye.
Mislent kell venni ők azt promózzák, hogy nyugodtan használd 1,6 mm-ig a gumit.
[ Szerkesztve ]
-
benjoe1
aktív tag
Gondolom csak megér plusz pár ezer forintot a kicsit jobb.
Ezek maradtak bent. Melyik lenne a jobb?
Hankook VENTUS PRIME 3 K125
vagy
Bridgestone TURANZA T001https://www.szarvaskovendeghaz.hu/
-
rbalint88
addikt
válasz benjoe1 #39676 üzenetére
A t001 nem volt a legjobb huzasa a bridegestone-nak, talan ket ev utan jott a t001evo gyanus emiatt, hogy ez regebbi gumi lesz, mindenkepp kerdezd le a gyartasi idot.
Az a hankook jo, de fura az arazasa, en tobb penzt nem szivesen adnek erte, mint a bridgestone-ert.
ha szukos a budzse, akkor veddnyugodtan a barumot vagy semperitet. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #39673 üzenetére
Nah, látom megint témánál vagyunk...
Ezek szerint az ECO gumi tulajok mind "tömeggyilkosok" !?
A legtöbb új autót eco gumival szerelik gyárilag (KinergyEco, EcoContact5 hogy csak két példát említsek), mégsem hullanak az útról mint a legyek... milyen érdekes...De hogy a háborgáson kívül érdemben is hozzászóljak:
Az a gond, hogyha egy nem annyira kopó gumit 8-9mm új profillal adnának el, akkor a sok fillérba***ó paraszt 12 évig használná, mert ő csak az orvoshoz meg a tecsóba gurul el vele, nyáron talán egyszer meglátogatja "Petikéjéket" az ország túlsó végén és annyi... éves futása 5000 km alatti, feldobják neki az új kocsira az EC5-t aztán még 12 évesen is az lenne a verdán, mert ugye a rendőr 1,6mm-ig nem szól...
De a gördülésinek meg kicsinek kell lenni, hogy a WLTC/NEDC mérésen keveset egyen az autó..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kornel
veterán
válasz 2ozzmexy #39678 üzenetére
Szerintem olvasd el mégegyszer mit írtam, és mire válaszoltál.
Egyébként pedig az összes Eco gumi szar, próbálj ki az EC5 helyett bármit, ami nem Eco, olyan lesz, mintha más autót vezetnél, tudom, nekem is azzal jött ki az S-cross, van összehasonlítási alapom.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz Kornel #39679 üzenetére
A Michelin energy saver, eleinte nem volt annyira borzalmas a kia ceed-en, csak hamar elkezdett megkeményedni
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #39679 üzenetére
Erre reagáltam:
3 mm-nél meg már dobd el, mert ön és közveszélyes vagy..."Volt, Semperit Comfort-Life (vagy Speed-Life, nem emlékszem már pontosan), Brillantis2, GY Eagle F1, és még sorolhatnám... szóval van összehasonlítási alapom, nem írtam egy szóval sem hogy jó, de azért tömeggyilkos sem leszel vele... Az már megint a ló túloldala...
A corolla EnergySaver-el jött ki, kapott utána GY Eagle F1-et, ég és föld volt a különbség.
El lehet közlekedni vele, de pályacsúcsot nem eco gumival fogsz dönteni, ez tény.
Hamarabb feltennék egy EC5-t mint egy Infinity/GT Radial/bármilyen kínai gumit...
Értem hogy nem jó, de nem is ördögtől való annyira, hogy legyártani is fölösleges volt...
A probléma inkább az, hogy sokaknak új autó vásárlás után nincsen 250-300k a zsebében, hogy rögtön újragumizza a vasat vmi normálissal... (215/55R17 vagy vmi ritkább méret esetén)Mellesleg csak halkan mondom, hogy a corollán 7 évesen 72k km után kukáztam z energysaver-t, az Auris Mk1-ről egy garnitúra EC5-t lejártunk már kopásjelzőig, a G Astra is vmi eco-val jött ki, talán energysaver volt az is 2008-ban és azt is lejártuk kopásjelzőig, és még mindig itt "borzolom a kedélyeket" és tudtommal nem öltünk meg senkit sem, a Vitarán az első szezonját futja még, majd meglátom marad e vagy megy...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
#31733248
törölt tag
válasz benjoe1 #39676 üzenetére
Másfél éves a Mondeóm, Turanza T001 Evo volt a gyárija, amit nemrég a nagyon jó száraz tulajdonságai miatt a Ventus Prime 3 K125 váltott. Tesztpályán biztos lennének mérhető különbségek a kettő között, a gyakorlatban nem érzékeltem ilyesmit. Nem szoktam kopásjelzőig használni a gumit, de a Turanzával ezt tettem: 60 ezer kilométer(!) ment bele. Nagyon elégedett voltam vele.
-
Kornel
veterán
válasz 2ozzmexy #39681 üzenetére
Értelmezd már amit leírtam.
Ha nem jött át az irónia, illetve a gyári 5,5 mm-es gumikkal szembeni ellenérzésem, arról nem tehetek.
Nekem is 4 mm körül vannak a négyévszakosom körbe, eszem ágában sincs eldobni, hiába sokan nyomják a 3-4 mm-nél cseréljünk abroncsot szlogent, mert ahogy írtad, 150-200k egy szett.
Mindez 5,5 mm-ről indulva még nagyobb költség, és luxus, értem én, hogy az Eco gumi kevésbé kopik, de ez is kibírt idáig 60 ezret, benne van még legalább 10-15 ezer, mert gyárilag 8 mm-ről indult, és cserébe bárhol jobban tapad.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39686 üzenetére
Én igen, mivel én Conti/Michelin csoport fan vagyok, a hankook véleményemet már korábban is leírtam... de ez csak én vagyok, plusz nekem a Semperit-el vannak jó tapasztalataim...
El tudom fogadni ha valaki más másképpen gondolja, nem vagyunk egyformák.@Kornel: Az irónia nem jött át írásban, bocsi...
Nem szeretem ha tömeggyilkosnak kiáltunk ki embereket mert nincsen egy 5-10milliós kiadás után még 300k a zsebükben.
Inkább az autószalonokat kellene kötelezni rá, hogy kérhessem más gumival (mondjuk PC5) felár nélkül, ha én nem vagyok kibékülve az eco gumival. Mellesleg a corolla a 7 éves energy saver után a GY Eagle F1-el 1 azaz egy decivel fogyasztott többet 100km-en a fedkomp szerint (mérve is), úgyhogy ez is csak egy humbuk... 6,8 helyett 6,9 lett... nem hiszem hogy ettől fog kipusztulni a bolygónk.@Qru: Az EC5 sem No.1 vizen, de azért ha készülsz rá és nem ér váratlanul, akkor nem tragédia, plusz meg kell tanulni vezetni és fel kell tudni mérni mire képes az autónk a hátsónk alatt.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Azért az EC6 SUV méretben a Kléber Dynaxer HP3-at elverte. [link]
Ami ennél is érdekesebb hogy nagyobb méretben meg sereghajtó...Viszont a Maxxis ebben nagy meglepetés volt, nem gondoltam volna... ezek után más szemmel fogok rá nézni.
Ha vizes úton váratlanul ér hogy csúszni fog, akkor ott nem csak a gumival vannak bajok.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #39690 üzenetére
Bizonyos minták nagy méretben nem működnek jól, bizonyosak meg kicsiben. Ezért fontos, hogy a saját méretben vagy ahhoz nagyon közeli friss tesztet nézzen az ember mindig.
Nem a csúszásról volt szó hanem a vízre felfutásról. Ott meg csak profilmélység számít igazából a gumi szélessége mellett.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
"Bizonyos minták nagy méretben nem működnek jól, bizonyosak meg kicsiben. Ezért fontos, hogy a saját méretben vagy ahhoz nagyon közeli friss tesztet nézzen az ember mindig."
Váltóméretet mondjuk?"Nem a csúszásról volt szó hanem a vízre felfutásról. Ott meg csak profilmélység számít igazából a gumi szélessége mellett. " no meg a jármű tömege, erre pont a Te Jazz-ed a jó példa, mert hiába nagyobb egy Q7 tömege, jóval nagyobb felületen nyomja az utat, mint a tiéd arányaiban, mivel szélesebb gumikon is gurul nagyobb felnikkel, tehát az egy négyzetcentire jutó leszorítóerő lehet hogy neked kedvez... így nehezebben is nyomja ki maga alól a vizet, nézd meg milyen "szépen húzod a kakastarélyt" magad után esőben, míg sok nagy autó nem képes erre.
Ha jársz tőlünk nyugatabbra, akkor majd figyeld meg hogy egy Amarok/Q7/Kodiaq/X6 nyomában haladva nem marad száraz az út, míg egy jóval kisebb középkategóriás autó után szinte percekig matt a nyom.
Mintha jogsiszerzésnél az oktatáson magyaráztak volna vmi vizenfutásról, de nem figyeltem oda, mert FB-oztam a telefonon... Meg vezetéstechnikai tréningen is van ilyen minden évben, meg is bukunk sorra a "200-al esőben" teszten... (ez volt az irónia része, hogy megkövessem Kornel-t)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nekem sajna váltóméretem sincsen... a 215/55R17 (nyári) vagy 215/60R16 (téli) a lehetőségek, mert kb semmit sem gyártanak ezek váltóméreteiben, ami van az meg aranyárban van... Főleg a prémium, ezért is kacérkodok a Conti C brandjével (Barum), Bravuris 5HM (bár ez idén elbizonytalanított kissé) és Polaris5. Ezekkel nem leszek tömeggyilkos sem szerintem.
Igen, ha ugyanazon autót nézzük, akkor abszolúte igazad van. De ugye a közlekedésben (real life) nem így működnek a dolgok...
Vannak különböző vezetési stílusok, különböző autók, különböző gyakorlottságú/qualitású/habitusú sofőrök, ezért sem tetszik amikor egyöntetűen fosozzuk az eco gumikat, mert van akinek ez bőven elég. Mert egy zsákfalu végén lakik az Alföldön és csak akkor áll ki a garázsból ha süt a Nap és maximum évente megy 2000km-t, neki az autó egy közlekedő edény, ha az Ördög feljönne a pokolból és személyesn őt kergetné akkor sem menne 100-nál többel, neki nem pont elég a gyári EC5!? Dehogynem, ha vmi kínai fost raknál rá neki, az is bőven kiszolgálná..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nekem az i30 gyárilag azzal volt szerelve, a negyedik szezonra odáig fajult, hogy vártam mikor történik vmi olyan, amire tudok hivatkozni és kukába dobathassam a lízing céggel...
Nem is kellett sokat várni, a biztosítós fószert hazahoztam egyszer Ausztriából szakadó esőben, az ő szava elég volt a lízing cégnek. Láttam a rémületet néha a szemében egy-két rövidebb féktávnál... Mondjuk abba akkorra volt kb 30-40k km között, szóval neked lehet bevállik, meg tuti van különbség a gyári gumik meg a rendelt között...
Nekem a gyári EC5 oldalfala tele van szines pöttyökkel, azok nem tudom már mit jelentenek, de talán javított hibákat jelölnek..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #39697 üzenetére
Ezt a "kiegyensúlyozási segédletet" én is
ismertemhallottam, ez főleg azért izgalmasabb, mert van ahol gép csinálja a gumi felnire szerelését és kiegyensúlyozását, azok a gépek ezeket a pöttyöket keresik.
Amikor még bejáratos voltam Dunaújvárosban a Hankook-hoz, akkor mondták hogy azok hibákat is jelölhetnek, ahol javítani kellett vmit az abroncson... de ha jól tudom ez gyártófüggő, a Continental-nál nem tudom hogyan van ez... ha jelölik egyáltalán.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Passzolom, mert gyári szerelésű volt és ott is hagytam a márkaszervízben amikor levették...
Amúgy az egész autó egy furcsa szerzet, akereskedőértékesítő szerint felszereltségben vannak olyan kombók benne, amit rendelni sem lehetett akkoriban...
Eléggé egyedi, de annyi baj van vele, h a márkaszervízben ha meglátnak már röhögnek.
Legutóbb pont meghallottam amikor a munkafelvevő telefonált az egyik szerelővel:
- szia, itt az xyz-123, ki tudsz jönni érte?
- óóó f***om, megint itt az a fos!? nem akarják még eladni vagy máshova hordani!?Most például letiltogat random, eléggé veszélyes, amikor egy előzés közben úgy dönt hogy nem hagyja 1500 fölé forgatni... persze mire odaérek h nézzék meg, abbahagyja...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Politika
- Autós topik
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen alaplapot vegyek?
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- További aktív témák...