- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Projektor topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Asztrofotózás
- Milyen TV-t vegyek?
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
válasz Csabroncka #40947 üzenetére
Nem értem, hogy attól, hogy valakinek van egy 10+ milliós autója miért is ne járhatna utána a dolgoknak. Attól, hogy birka módjára nem megy be a helyi gumiboltba és mondja az eladónak, hogy: 4 gumi lesz de a legdrágábbat adjad mer az a jó! még nem zsugori... Lehet így is vásárolni meg ár érték alapján használatnak megfelelőt. Maradék pénzt meg lehet másra is költeni.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Saccco
nagyúr
válasz Zsombe #40925 üzenetére
Ha a nedves tapadás az érdekes, akkor Continental PremiumContact 6, Pirelli P Zero, Michelin Pilot Sport 4, Maxxis Victra Sport 5, Goodyear Eagle F1 Asymetric 5, Kumho Ecsta PS71.
Ha a zaj is számít, akkor Maxxis, bár fogyasztásban a fent említett társaságból ez a második leggyengébb a P Zero után. A legzajosabb a Conti, majd a Kumho.
A Potenza nem szerepelt jól 2020-ban nedves úton. A fent említett gumik mindegyike jobb tőle.
Szerintem ezek közül bármelyiket választod nem nyúlsz mellé.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Anaren91 #40951 üzenetére
"attól, hogy valakinek van egy 10+ milliós autója miért is ne járhatna utána a dolgoknak. Attól, hogy birka módjára nem megy be a helyi gumiboltba és mondja az eladónak, hogy: 4 gumi lesz de a legdrágábbat adjad mer az a jó! még nem zsugori..."
Ha erre egyszer kapsz választ valakitől akkor oszd meg velem is kérlek... (majom banán hasonlat nem érdekel...) Amúgy miért ne tehetnél fel egy Semperitet vagy egy Uniroyal-t a 10+milliós autódra!? Amíg biztonságosan tudsz autózni vele szerintem addig tök8 mi van az oldalába sütve és mennyibe került...
@szabonagyur: Az azonos avatar bekavart, ugye? Oda se neki, nekem is sikerült már párszor, azóta a nevet nézem...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Anaren91
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Anaren91 #40954 üzenetére
Elégnek elég, a kérdés ennél sokkal összetettebb... függ a felhasználás helyétől, hogyan vezetsz, utasokkal vagy egyedül, inkább városi vagy inkább autópálya stb. Szerintem a harmadvonalas abroncsokkal sincsen gond, csak ismerned kell a határait, az autó vételára/piaci értéke pedig nem sokat nyom a latba, mert ennyi erővel egy 20 éves F Astrara mit vegyek!? Postásgumit? Teszel rá egy Kormorán szettet és megdupláztad az értékét... ez egy ökörség, ha neked a 10+milliós corollára kell a prémium, akkor én az 5M-s Vitarára sem veszek másodvonalnál drágább gumit... a 40milliós Q7-re vagy X6-ra akkor csak a PZero?
@Qru: nem mint egy mozdonynak, meg lehet vele állni, csak készülni kell rá, hogy vizen tekerni fog az ABS meg az EBD és a többiekhez képest Te később fogsz megállni 1-2 méterrel, előre kell gondolkodni... az EcoContact5 is megáll elfogadható távolságon esőben is, csak az a felhajtó amit szárazon 60-al beveszel vele, az esőben 40-el is alig fog menni és erre jobb nem akkor rádöbbenni amikor belerongyoltál 60-al... (rutintalan sofőrről beszélünk)
A lényeg h finoman kell kezdeni, meg kell vele ismerni az autót újra, mert nedves úton nagyon másképpen viselkedik vele mint szárazon. Mondhatnám hogy egy hazudós gumi (KinergyEco és EcoContact5), mert amíg nem esik nem igazán érzed a különbséget ha nem tapadáshatáron fűzöd a kanyarokat, de amint elkezd szemerkélni drasztikusan megváltozik az autó viselkedése, főleg ha már van benne 2-3 szezon. Amúgy BlueResponse volt már? [link] ez egy egészen kiegyensúlyozott abroncs, nemrég vezettem egy autót ilyennel és meglepően jó volt az özönvíz ellenére...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
válasz Anaren91 #40954 üzenetére
182 lovat akartál írni szerintem... A Toyota legerősebb hibridjei 182 lovasak a Corollákba és a CH-R-ekbe is teszik ezeket a motorokat.
Az meg a másik, hogy attól, hogy valami "csak" 132 lovas, még egy kanyarban kell a tapadás. Vagy vizes úton. Sőt simán ki is lehet ezeket is pörgetni.
Összességében egy eléggé buta megjegyzés volt ez a részedről.Amúgy is sokkal előbb venném azt a " lenézett" hibrid Toyotát bármennyi lóerővel, mint valami lefingott, nyugaton levetett, ócska német uning"prémium"-ot.
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz 2ozzmexy #40956 üzenetére
Hát az esőben való vezetést tényleg óvatosan kell kezdeni. Első esős autópályás utanom az új kocsival igencsak figyelni kellett, hogy mit is bírnak a gumik, de inkább volt nagyobb probléma a kamionok álltal kivályt sáv.. széles gumik szárazon is szeretnek ki be ugrálni belőlük, esőben meg aztán főleg észnél kell lenni..
(#40957) rothfb Persze, hogy ki lehet, de azért, hogy normálisan vezetve bevegyél egy kanyart nem kell rá Pirelli p zero szintű kerék, csak azért mert 10 millás a kocsi. Így értettem. Nem hiszem, hogy azért vett hibridet, hogy az országút fenegyereke legyen, meg az andrásira járjon kúpolgatni. Normál napi használatra bőven jó rá egy minőségi márkás közép kategóriájú gumi.
Lóerőt meg a toyota honlapjáról szedtem, ott a 132 lovas volt a legnagyobb ami fel volt tűntetve.
Az meg, hogy ki mit vesz egyéni preferencia. nem nézek le senkit... Ha valakinek hibrid kell vegyen hibridet. És lehet venni német lefingot prémiumot is ha szopni szeretnél, de azért azok nem keverendőek össze egy rendesen karbantartott, és megőrzött társával... Azért az én 13 éves "lefingott" német prémiumom felszereltségét és állapotát igen csak sok fiatalabb használt autó megirigyelhetné...[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Anaren91 #40958 üzenetére
"Az meg, hogy ki mit vesz egyéni preferencia. nem nézek le senkit... Ha valakinek hibrid kell vegyen hibridet."
Én ezt kiegészíteném annyival, hogy azért mert a övé farán ott a hybrid felirat még nem kell megvetően nézni azokra akikén nincsen... A Vitarával pont ezt tapasztalatom, ugyanúgy néz ki a két autó, csak 13LE-vel karcsúbb a motor és van benne egy mild-hybrid rendszer és máris megvető pillantásokat kapok, h az enyémről hiányzik a hybrid felirat... azért ne nézzünk már engem a bolygó és az ózonréteg ellenségének mert neki állandóan teker az önindítója nekem meg nem.
A lényeg inkább az hogy tartsa is fenn az illető, tehát ne a 16 éves fékfolyadékkal kúpoljunk már a pályán 10 éves téligumival júliusban... (kinek nem inge...)@Qru: Akkor apósom csak nem nyúlt mellé annyira... (92LE G Astra 5 ajtós 2008-as)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zsombe
senior tag
Köszi! Pont ez a bajom a gyárilag szerelt Falkennel is, hogy nedves úton valami katasztrófa, ezért is akarom lecserélni, pedig csak 2.600 km-t tettem eddig bele. Első M3-as élményem nem volt túl örömteli vele: gyenge eső, sor hirtelen befékezett, az elektronika meg küzdött az autóban rendesen, hogy meg tudjak állni (120km/h-ról), az volt a szerencsém, hogy kellő követési távolságot tartottam.
Akkor nagy valószínűséggel GY lesz.@Saccco: Neked is köszönöm!
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Anaren91
senior tag
válasz Saccco #40952 üzenetére
Kumho Ecsta PS71-en én is gondolkodtam, de minél többet olvasok utánna annál jobban bizonytalanodok el benne. Britt teszt oldalon ( ott azért elég sokat esik az eső, van rá mód tesztelni ) elég sok kommentelő írta, hogy nedves utakon nem a legjobb, nem is az, hogy csúszkál, sokan inkább furának tartották a visszajelzést az út felől. Egyszerűen nem érezték hogy most tapad-e vagy sem. És elég sok ember küzdött olyan problémával, hogy állandóan centírozni kellett a kereket, mert "tojás" alakú volt a gumi. Viszont száraz utakon jókat írnak róla, bár eléggé kopik, de árát tekintve kettőt veszel kb egy nevesebb gyártó gumijának áráért, szal...
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Qru
MODERÁTOR
Közben szállingóznak az infók a CC2-ről. 100k km és/vagy 6 év korlátozott garit ad rá a gyártó és javítottak a vizes viselkedésén a CC+-hoz képest. Alapvetően maradt nyári(as), tehát hóban továbbra sem ez lesz a legjobb 4S gumi.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Anaren91 #40958 üzenetére
Még annyi megjegyzésem lenne a "nem kell a drága gumi a hibridre" című szösszenethez, hogy azért azt ne felejtsük el, hogy az, hogy mennyibe kerül egy adott típusú gumi, nagyban befolyásolja az, hogy milyen méretben kell. Nekem pl 225/45 R17 esetében kerül egy gumi mondjuk 30 ezerbe/db, addig lehet, hogy ugyanabból a gumiból valami malomkerék méretű bömösgumi kerül mondjuk kétszer annyiba. Miközben ugyanarról a márkáról, típusról beszélünk. Nincs kizárva, hogy te találsz olyan gumit magadnak ami neked, a te méretedben 100 ezer/db, nekem az a gumi mondjuk 50. Vagy nincs is a méretemben. És akkor még a 14-15 colos 185-ös méretű gumikról nem is beszéltem, pedig azok esetében is vannak prémium márkák és típusok.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a Toyotára sokkal olcsóbban megkaphatod ugyanazt a gumit, mint a bömösre. De ha tévedek, majd kijavít valaki jártasabb a témában.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Anaren91 #40963 üzenetére
[link] nincsen közöm a céghez... vagy ennek az utódja Speed-Life 3 néven, árban fedi és állítólag jó. A Kumho-val kapcsolatban nekem fenntartásaim vannak... olyan "nem ér nekem annyit h kipróbáljam és ha szar a nyakamon maradjon" érzés... mert eladni használtan nem tudnád az fix... max szétracsézni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Anaren91
senior tag
válasz 2ozzmexy #40967 üzenetére
Goodyear Eagle F1 Asymmetricel kezdtem el most szemezni, de hát komolyan agygörcsöt kapok az elnevezések között. Árukeresőn van Asymmetric meg Asymmetric 2. Közbe neten rákerestem hogy van már Asymmetric 5 is, de a good year német oldalán azt írják, hogy az runonflat ami nem kell, az angolon viszont erről szó sincs.. Másik oldalon nézem, van sima Asymmetric de 4 árban, megnevezés tökre ugyan az, de a fogyasztás meg esőben tapadásnál más a besorolás... komolyan agyfasz ez a gumi vásárlás.
Ráadásul sima Asymmetric-ből van 275/30, Asymmetric 5 ből meg már csak 275/35..[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Qru
MODERÁTOR
-
Anaren91
senior tag
Ezen oldal tesztje alapján a Sportcontact 6 elég zajos. Nekem ez van most fent, és semmit nem hallok belőle be, lehet az akármilyen út. Akkor ez alapján már a gumi zajossága se nagyon érdekel Igazság szerint árban jó, lehet azért nem fog már annyira mert meg van kopva. Nemtudom, majd megálmodom még hogy maradok ugyan ennél, vagy a Goodyearnél.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Csabroncka
addikt
válasz Zsombe #40950 üzenetére
Felőlem azt veszel amit akarsz, főleg annak tudatában ahogyan reagálsz egy hozzászólásra!
(#40951) Anaren91: nem szeretnék ebből vitát generálni, nem is érdekel - sztem gumit nem lóerők meg nyomaték alapján veszünk (elsősorban), hanem felhasználás alapján. Márpedig ha valaki autópályán, vagy úgy általában nagy sebességen való közlekedés esetén (#40952) Saccco, vagy focvis iránymutatása alapján tökéletesen lehet menni.
Miért? Nedves tapadás volt a kérdés! Gondolom (-tam) a kérdezőt nem a 60 km/h-ról történő fékezés, vagy nedves tapadás érdekli!
Egyébként olcsó húsnak híg a leve, ez a guminál is igaz! Az is fontos viszont, hogy adott kategórián belül mindig meglehet találni a legoptimálisabb választást (erre van ez a fórum is, és sok fórumtárs kellő tapasztalata).
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Kornel
veterán
Valaki próbálta már a Laufenn S FIT EQ+ abroncsot?
-
Anaren91
senior tag
Egyik youtuber srácnak a videóját néztem, és épp a gumikról beszélt. Firestone Firehawk Indy 500 van az összes sportkocsiján, mert neki nagyon bevállt és az ára se rossz. Nade itthon sehol nem találok olyan boltot aki forgalmazna ilyet...
Forgalomba van még egyáltalán ez a típus, vagy már más néven fut? Vagy csak amerikában lehet kapni?MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz szabonagyur #40990 üzenetére
Szomorú.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
haris
őstag
válasz Anaren91 #40992 üzenetére
Szerintem ne bánkódj miatta.
Ez a "youtuber vagyok, és ezt használom minden kocsimon mert nagyon bevált" nekem kicsit bűzlik.
Szerintem nem érdemes ennyire favorizálni egy gumit sem.
Plusz ami neki bevált nem biztos hogy neked is be fog.
Gondolom nem ugyanolyan kocsid van mint neki, és nem ugyanúgy vezetsz mint ő.
Stb -
Anaren91
senior tag
Nem favorizálok semmit, utána olvasok a dolgoknak. A srácnak jó a csatornája DIY szerelések, egész ügyes, és jól magyaráz. E90 335i-n, meg egy 340i-n használja. Videóiban is próbálja ár-érték arányba legjobban kihozni az esetleges szereléseket, ezért gondoltam, hogy ránézek mibe kerül itthon ez a gumi, de hát sehol sem kapni.
Amiket olvastam róla tesztek és kommentek, ott is mindenki csak ajánlani tudja, és elégedettek vele, de hát sokat nem ér ha nem tudom megvenni[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kenguru99
aktív tag
válasz Anaren91 #40994 üzenetére
A felhasználói vélemények nem sokat érnek valódi tesztek nélkül. Bármilyen szutyok kínai gumiról is simán találni kedvező véleményeket, de attól még az nem lesz jó. Usa piacos gumit meg felesleges nézegetni, mire ideérne úgy sem lenne olcsó. És ha nincs rajta az európai "E" jelőlés (valószínűleg nincs), akkor úgy sem lehetne közúton használni.
-
Anaren91
senior tag
-
szabonagyur
félisten
válasz szabonagyur #40904 üzenetére
Számolgatok számolgatok, hogy 4 évszakos vagy 2 szett. Felni van külön télre is, így azzal most nem számolok, eladni sem lehetne a lemezt nagyon.
4 db CC vagy bármelyik hasonló az 4*36000= 144.000 Ft a hülye méret miatt (185/55/15)
4 db téli mondjuk TS 860 az 4*25000=100.000 Ft 175/65/14-ben
4 db nyári bármi (Nokian iLine is teljesen jó volt) az mondjuk 4*25.000=100.000 Ft (185/55/15)A mostani gumikban 60.000 km van kb. összesen így 220.000/60.000km=3,33 Ft/km
A 4 évszakosat nem tudom mennyire merjem tervezni ennyire, így itt mondjuk számolnék egy évvel kevesebbel, 45.000 km-re 144.000/45.000km=3,2 Ft/kmTudom nagyon nyers számítás mivel nincs benne, hogy ha megveszem a 2 szettet akkor az kezdetkor 2 szett felszerelése meg mondjuk 4 év alatt +4 átszerelés a szezon kezdetekor az még elnyomná a különbséget a 4 évszakos javára, de ez így eléggé elbizonytalanított.
Amúgy mivel vidéken szereltetem át a kerekeket és akár van hová is elrakni így 3,7 Ft-ra jönne ki egy km a 2 szettnél ami még mindig nem nagy differencia nézve azt, hogy lenne egy biztosan jó téli rajta és a nyári is esélyesen jó kijön a keretből.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Kornel
veterán
válasz szabonagyur #40997 üzenetére
Ácsi ácsi.
CC-ben simán benne van 80k km, munkatársam annyinál jár most vele 4 év alatt, most már csere érett télre.
Ha óvatos is vagy a becsléssel, akkor is nyugodtan számolj Michelin CC+ esetén 60-70 ezer km futással, simán bírja, a Kleberemben most van 70 ezer, mondjuk 37 fokban már nyikorog, de még mindig nem érte el a 4 mm-es téli kopásjelzőt, így marad idén télre is, úgyis megint jön a maradj otthon, ahogy kinéz most. -
KTU
addikt
válasz szabonagyur #40997 üzenetére
A 4 évszakosat is kellene centírózni évente 1x min., akkor már ez sem jön hozzá pluszba.
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!