- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- OLED TV topic
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Bluetooth hangszórók
- ASUS notebook topic
- Videós, mozgóképes topik
Hirdetés
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
Akciófigyelő 2024: PlayStation Summer Game Fest leárazások
gp Számos játék szerezhető be az eredeti áránál olcsóbban, érdemes lehet a teljes listát átböngészni.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
válasz kicsitomi88 #950 üzenetére
törekedni kell a 15 napra ill a hiba miben létét ennyi idő alatt közölni kell
ha meg azt mondja kuka semmi akadálya az azonnali cserének
a fogyasztó védelem és a majom pultos fönökének az emlegetése hatásos
nekem bejött már az ew-ben is és a mm isAmd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz ROBERTOH #946 üzenetére
Általában a személyes megjelenés eredményesebb. Nincs konkrétan leírva, hogy azonnal vissza kell fizetni, de ugyebár ha valahol nincs külön határidő, akkor az azonnalt jelent, ha bíróságon leperled rajtuk az összeget, akkor is onnantól rögtön ketyeg rá a késedelmi kamat.
Elsősorban fellépés kérdése a dolog, éreztetni kell velük, hogy komolyan kell venniük, tértivevényes levélben leírni nekik a helyzetet, felszólítani őket, hogy x napon belül fizessenek, különben jogi útra tereled a dolgot, ez esetleg hatásos lehet. Talán pont abban az üzletben egy élelmes egyén rendőrt hívott, amikor nem akartak jegyzőkönyvet felvenni, akik ki is jöttek, ijedtükben meg is oldódott a dolog. De volt olyan ismerősöm, aki bement az üzletbe, felhívta a fogyasztóvédelmet, majd odaadta a kagylót a kereskedőnek, aki addig nem akarta elhinni, hogy vissza kell fizetnie a pénzt. Bár a Bird Pc (a jogi kar meg a Sörpatika mellett, ugye?) az ex-Bluefish, szóval sok jóra nem számíthatsz tőlük... Ingyenes megoldás ügyvédre ilyen esetre kb. nincs. Miért, ha összeomlik a windowsom, kijön ingyen egy emberke megcsinálni?
Szóval lényeg a határozott fellépés, de persze még ez sem biztos, hogy működik..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Két hónap, és nincs kész? Jelentős kényelmetlenséget okoztak nekem ezzel a késlekedéssel, ezért tértivevényes levélben elállok a szerződéstől és visszakérem a vételárat, ha kell, bírósági úton. Legközelebb egyből nem játszanák meg a dolgot... Bluefishsel ezt megtettem, meg is nyertem, de pont felszámolták őket addigra, természetesen pénz egy szál sincs (mindenki gondoljon amit akar arról, miért is maradt hirtelen 0 Ft pénzük...), persze ugyanezen a néven egy formailag teljesen más cég tovább megy, hmm, és csak véletlenül egyezik meg pár név a cégkivonaton. Szóval ez a nagy magyar valóság, sajnos a jelenlegi csőd- és felszámolási meg gazdasági jogszabályok lehetővé teszik ezt...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #948 üzenetére
Azonnal kell visszafizetniük, mihelyst nyilvánvalóvá vált, hogy nem tudják sem cserélni, sem javítani. De egyébként tényleg érdemes tértis levéllel, majd békéltetővel próbálkozni, és végül még mindig meg lehet gondolni, érdemes-e annyiért bíróságra menni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nekünk magunknak kellene tenni ez ellen, ahogy a problémás üzleteknél sem az a megoldás, hogy majd a fogyasztóvédelem, hanem nekünk magunknak kell tennünk érte, levelet írni, és igenis pert indítani... Elvileg szó van róla folyamatosan, hogy változtatnak ezeken a szabályokon, de kellene már nálunk is, hogy az angolszász lobbizás bejöjjön, mert szembesülniük kellene a jogszabályokat megszavazó képviselő uraknak is azzal, ''mit akar a nép''. Most ugyan honnan tudhatnák? De ez csak a személyes véleményem...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ROBERTOH
őstag
Nagyon köszönöm a válaszod!
Azért gondoltam telefonos megkeresésre, mert lutri lenne, hogy ha bemegyek, akkor ott találom-e az üzletvezetőt... ;és gondoltam, hogy előbb beszélek az üzletvezetővel, mert lehet hogy nem is tud az ügyemről és ha tájékoztatom, akkor jogszerű eljárásra utasítja a beosztotjait...
Békéltető testülethez való fordulásnak a gyakorlatban mennyi értelme van? Gondolok itt arra, hogy ha egy cég még a vételár levásárlásába sem megy bele, akkor nem valószínű, hogy a békéltető testület döntését önmagukra nézve kötelezőnek tekintenék...
Egyébként, ha perre kerülne sor, kb. mennyibe kerülne egy ügyvéd megfizetése? És kb. mennyi időn belül szoktak ítéletet hozni?ez a kedvenc aláírásom
-
net84
őstag
válasz ROBERTOH #958 üzenetére
békéltető testület javunkra ítélt (mint magánszemélynek, nem mint cégnek) egy webes céggel szemben (fentebb valahol olvasható is a részletes történet), a cég még az ''eljárás lefolytatása elött közölte, hogy semmilyen formában nem fogadják el az itt hozott döntést, és nem fizetnek vissza semmit. Természetesen ''vizsgálat'' kihozta, hogy biza vissza kell fizetniük az összeget. A békéltető testületnél közölte a jóember, hogy pereskedhetek és akkor egyszer majd megkapom a pénzem. Ők annyit tudnak tenni, hogy a neten egy erre a célra kialakított rendszerbe felvezetik a céget, a döntésüket, és hogy mivel is tartozik...
Ennyit erröl...
A HDD-s kérdésben várom, hogy kinek van még valami jó ''ötlete''.
Nagykernek hiába küldöm vissza, a gyári tesztet letolják ők is, és jön vissza teszt okésan... közben meg az ügyfél üti az asztalt jogosan, mert ha a nagyker nincs baszogatva hétről hétre, akkor a gart nem valami gyorsan intézik...
Egyébként visszakapta a gazdája, hogy jó a HDD, és nagy valószínüséggel vagy egyéb HW okozta a hibát vagy pedig szoftveres eredetű volt az adatvesztés.Read only...
-
Ariadne
őstag
Viszont egyre gyakrabban fordul elő, hogy a békéltetős tárgyalás, még ha nem is megy el rá a cég képviselője, meggyőzi őket arról, hogy az ember komolyan gondolja, és felajánlanak a korábbiaknál sokkal jobb kompromisszumot. Ez pedig már haladás lehet...
A békéltetők egyébként nyilvánosságra hozzák a marasztaló döntéseiket, amit nem teljesítenek a cégek (ehhez nyilatkozni kell a békéltetők felé úgy emlékszem 15 nap múlva, h nem oldódott meg a dolog). Honlapjukon fent van, lehet csemegézni belőle [link]. Sajna mostanában nem nagyon frissítik, és nem is reklámozzák, pedig úgy lenne hatása, ha tudnának róla az emberek. Pl. olvasod ezerszer a Szinga Sport nevű céget, ezért nem vásárolsz Playersroomban cipőt, ilyenek. Ez lenne a célja..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
van ebből valahol vidéki is? vagy mindent ide tennének fel?
Elviekben nekünk már nyilatkoznunk sem kellet, mivel a legelején jegyzőkönyvezték, hogy a szóban forgó cég eláll a ''probléma'' megoldásától''.
Igaz azóta visszacseréltük a problémás eszközt más úton, és a vételárat is visszakaptuk. Ennek ellenére a ~2,5k még mindig lóg a levegőbe, a posta költsége, amit a fogyvéd a javunkra ítélt...Read only...
-
Ariadne
őstag
Meg kell nézni a vidéki kereskedelmi- és iparkamarák honlapját, azok működtetik. Ezeknek tkp semmi közük a fogyvédelemhez, és a döntésük nem kötelez, hiszen csak bírósági úton lehet valakit ténylegesen fizetésre kötelezni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ROBERTOH
őstag
''Talán pont abban az üzletben egy élelmes egyén rendőrt hívott, amikor nem akartak jegyzőkönyvet felvenni, akik ki is jöttek, ijedtükben meg is oldódott a dolog.''
Pontosan milyen ''címszóval'' hívta ki a rendőröket? A jegyzőkönyv másolatát oda kell adniuk -ugye?
Azthiszem jövőhét szerdán bemegyek hozzájuk, -akkor telik le a 15 munkanap, -és megbeszélem velük a dolgokat.ez a kedvenc aláírásom
-
Ariadne
őstag
válasz ROBERTOH #963 üzenetére
Azt hiszem azért, mert szabálysértés történt.
Minőségi kifogás szabálytalan intézése: Aki a vásárlónak, illetőleg a megrendelőnek az áru minőségére vonatkozó kifogását nem az erre megszabott módon vagy időben intézi el, ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
Egyébként csodáltam, hogy kijöttek, ugyanis az is ott van, hogy az eljárás a fogyasztóvédelmi felügyelőség hatáskörébe is tartozik. Bár tény, hogy nem járnak el a gyakorlatban, ''túl sok a dolguk''."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
kicsitomi88
őstag
Nos, a lentebb leírt alaplap problémák továbbra is fennállnak. Pénteken indítom a pert a Bird PC (volt bluefish ellen). Levélben tájékoztattak, hogy a békéltetőtestület döntését nem applikálják.
90 87.5 87.8 87.5
-
kicsitomi88
őstag
válasz kicsitomi88 #966 üzenetére
Ha vkinek van ilyen irányú tapasztalata az kerem ossza meg ha publikus (perkoltseg stb). 21300 HUF a lap erteke.
90 87.5 87.8 87.5
-
Ariadne
őstag
válasz kicsitomi88 #967 üzenetére
Végülis lezajlott akkor a békéltető testületi tárgyalás, ha jól gondolom. Kérd a békéltetőktől, hogy tekintettel arra, h nem teljesítik, tegyék közzé a döntést.
Ha van ügyvéd, vagy jogban járatos (pl. ügyvédjelölt) ismerősöd, akkor esetleg hasznos lehet belevágni, de ekkora összegnél másként nem igazán éri meg. Tény, hogy ha megnyered, az ügyvédi költséget is visszakapod plusz minden más indokolt költséget kamatostul, de mindezt csak majd úgy 1-1,5 év múlva... Ha nem fellebbeznek, mert akkor több...
Ha nem ismerős az ügyvéd, akkor a lap árát kifizeted még egyszer, és talán annyiból már eljutsz az első tárgyalásig, tovább nem nagyon. Sajnos ez a helyzet. Viszont ha azt mondod, kockáztatsz, nyerhetsz is, az esélyekről a papírok átnézése után egy ügyvéd tudna többet mondani. Azt hiszem, csak annyit mondhatok, mint a bányászok: jó szerencsét!
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz kicsitomi88 #969 üzenetére
Hát, egy bírósági tárgyalásnál sosem tudhatod, mivel jön a másik fél. Azért anélkül ne kezdj neki szerintem, hogy a papírokat meg ne mutattad volna jogban járatos emberkének. Ráadásul, hogy csak az első lépésnél maradjunk, nem olyan egyszerű pontosan kitölteni egy fizetési meghagyást... Nem lehetetlen, persze, de nem is egyszerű.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ROBERTOH
őstag
No lezárult az ügyem
Ma bementem a céghez, hogy ha szükséges, akkor kiverjem a balhét, és meglepő módon kicserélték az alaplapomat egy ugyanolyanra. Természetesen nem tájékoztattak arról, hogy érkezett ilyen a boltba, és mehetek az új alaplapért, de nem kezdtem el balhézni. Örülök, hogy végre van alaplapom, igaz az ügyintézés során 3x szegtek meg törvényt...
Még1x köszönöm mindenkinek a jogi tanácsadást, nagyon sokat segített! Remélem hogy a boltosok is olvassák ezt a topicot és a továbbiakban már törvényszerűen járnak el! (a remény hal meg utoljára )
Üdv!ez a kedvenc aláírásom
-
ilba
tag
Sziasztok!
Adott egy garanciális notebook, amelyben az elmúlt 2 hónapban már harmadszorra cseréltek alaplapot. A szervíz szerint nincs szó típushibáról, illetve részemről sem törént külső, káros behatás. Mellesleg nem vizsgálják a hibás alaplap meghibásodásának valódi okát, küldik vissza a gyártónak. Nem nehéz belátni azt, hogy bosszantó (sőt...) a notebook hibája miatt munkától, időtől, és pénztől elesni...
Köteles a gyártó (forgalmazó) egy idő (esetszám) után másik készüléket adni, vagy életem végéig küzdhetek a meghibásodás rémével, és az azzal járó veszteségekkel (ha új alaplapot kapok is minden esetben)? Félre ne értse senki, nem új gépet szeretnék a ''régi'' notim helyett! Minden vágyam (ami a notebook témát illeti ), hogy nyugodtan, problémamentesen dolgozhassak, és szórakozhassak egy gépen, legyen szó régiről, vagy újról. Milyen lehetőségeim vannak?
Köszönöm! -
luciferc
őstag
mindent mentesz máshova is, és ha újabb cserére kerülne a sor, akkor elállsz a szerződéstől, pénzt vissza és veszel egy másikat. Persze lehet, hogy a következő alaplap csere már megoldaná a dolgot (bár kétlem), de ez lutri, ennyi után mindenképpen jogod van elállni a szerződéstől arra hivatkozva, hogy a termék rendeltetésszerűen nem használható.
-
Osiris
őstag
Szerintem az a hibaszám ami után cserélniük kéne a notidat egy (új)másikra 3. (főleg ha mindíg ugyanaz a hiba. Annak idején a nokia telefonommal játszottak ilyet.. 3 szor küldtem vissza ugyanazzal a kijelzőhibával, harmadszorra, már nem is ismerték el a hibát (mert akkor jött volna a csere), azt mondták, hogy ők hozzá sem nyúltak, mégis egy új kijelző volt benne és azóta nincs az a hibája ami miatt folyton a szervízbe jártam vele.
Ha a 4. javításnál tartassz, akkor már járna neked az új laptop!
Szerintem a fogyasztóvédelemnél próbálkozhatsz, segíteni fognak.. (reméljük) -
ilba
tag
Köszönöm az eddigi javaslatokat, de egyelőre nem vagyok nyugodt. Egy jogilag megalapozott hozzászólásra várok... Ha már megkaptam, de nem tudok olvasni a sorok között, akkor elnézést az illetékes fórumtárstól!
-
Ariadne
őstag
Nincs olyan jogszabály, ami x javítás után cserét vagy vételár visszafizetését előírná. A fogyasztóvédelem, főleg ha mailben kérdezed, tájékoztat a jogaidról, ennyit tehet.
ilba: Ahogy feljebb is leírták már, annyit tehetsz, hogy a neked okozott jelentős kényelmetlenség miatt másik ugyanolyan gépre való cserét kérsz, ha pedig ez nem megy, vételárat vissza, és új gépet veszel. Ha nem tudják megjavítani, akkor nem tudják, más megoldást kell választani...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ilba
tag
Szia!
Köszönöm a választ! A kérdés már csak annyi, hogy várjak a következő meghibásodásig (ha előfordul, akkor remélem egy éven belül, az alaplap garanciaideje alatt), vagy a noti eredeti garanciájának lejárta előtt cselekedjek (október eleje)? Amúgy a törvényi háttere megvan ennek az igényemnek, vagy egy kicsit légbőlkapott a dolog, és elhajthatnak szó nélkül? Az, hogy nem tudják megjavítani, a gépre vonatkozik? Merthogy az alaplapot cserélgetik minden alkalommal... A lényeg tulajdonképpen az, hogy egy termék (jelen esetben a notebook) külön egységként kezelendő a garancia kérdésében, és a meghibásodás az egész gépet érintően orvosolandó, vagy az alaplap az, ami külön kezelendő... Mert ugyebár annak a cseréjét mindig, zokszó nélkül elvégzik... Bár a válasz egyértelmű, de mégis érdekel a véleményetek.
Amúgy a gépet tegnap elhoztam a szervízből, és még működik..., de meddig?
Köszönöm! -
Ariadne
őstag
Nekem ilyen mp3 lejátszóm volt (még cd-s), javítás után akár egy hétig is működött, de amíg hazaértem vele, biztos.
Most, amíg jó, várhatóan nagyon furán néznének rád, ha bevinnéd azzal, cseréljék ki a gépet, hiszen jó - szerintem várd meg, amíg újra elromlik, és akkor már ne hagyd javítani. Ebben megvan az a kockázat, hogy megpróbálnak kibújni a jótállás alól, mondván lejárt az eredeti, de hát akárhogy is nézzük, most jó.
A jogszabályi háttere megvan, Ptk, 49/2003 GKM rendelet és 151/2003. korm. rendelet szabályozza a dolgot (magyarorszag.hu-n megtalálod). A gép egységes egész, már nincs olyan, hogy ''főalkatrész'', ez egy régebbi dolog volt. Ha maga a gép nem működik a hiba miatt, akkor vagy megjavítják, vagy kicserélik az egészet egy másik ugyanolyanra, vagy ha ez sem megy, visszaadják a teljes vételárat. A gyakorlatban érdemes legtöbbször megegyezni az eredeti vételár levásárlásában, kivéve persze ha nagyon bunkóznak és annyira megutálja őket az ember, hogy nem akar már semmit tőlük..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Dzoli
tag
válasz kicsitomi88 #945 üzenetére
Ott rontotta el az üzlet, hogy a fizikai sérülés (törött memóriafül) miatt kapásból el kellett volna utasítania a jótállási igényedet.
Ezután már csak a rejtett anyaghibára hivatkozhatnál, amit elég bajos lett volna bármelyik félnek is bizonyítania. (igaz, az első 6 hónapban az üzletnek kell bizonyítania, hogy a törés nem anyaghiba, hanem szakszerűtlen használat miatt következett be. Ez legtöbbször csak annyi, hogy kijelenti és kész, ha nem tetszik kérhetsz saját költségen külön szakértői véleményt, és pereskedhetsz.)
Ezután kellett volna üzletpolitikai megfontolásból feljánlaniuk méltányosságból, az alaplap cseréjének rendezését, de nem a jótállás keretén belül, hanem szívességből.
''A pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve''https://forexklub.hu /Tőzsde, CFD, Forex kereskedés/
-
kicsitomi88
őstag
Ha elutasította volna akkor szerződészegésért pereltem volna be, mivel elírták a garanciavesztés okait. Ezek szerint csak akkor veszik el a garancia ha NINCS rajta törés, repedés stb...
Az ügy már az ügyvédnél van. Ő foglalkozik vele. Szeged legjobb büntetőjogi ügyvédje, de mivel ismi ezért azt mondta szereti az ilyen finom szivatgatós ügyeket...90 87.5 87.8 87.5
-
ROBERTOH
őstag
válasz ROBERTOH #971 üzenetére
Sajnos mégsem zárult le az ügyem.
Az alaplap amit adtak ugyanúgy nem működik, és ugyanaz a hibája mint az előzőnek. Olyan mintha ugyanazt adták volna vissza egy másik dobozban. Hétfőn visszamegyek a boltba. Miután 3 munkanapon belül viszem vissza és nem tudják azonnal cserélni, vissza kell hogy adják a vételárat.
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
maddog
tag
mint mar emlitettem vettem egy pana vidkamerat es azonnal behalt az aksija
leadtam es kedden jar le a 2 hetes szerviz altal garantalt hatarido
azt mondtak sms-ben ertesitenek de biztos 2 hetnel elobb
mar parazok hogy nem tortenik semmi
nem hittem volna hogy egy aksicsere (mert gondolom az aksit nem megjavitani akarjak) eddig tarthat
mit tegyek ha keddig nem szolnak? - mert mar most latom hogy nem fognak
most annal komolyabbra gondolok hogy hivjam fel oket es mondjam hogy siessenek mar -
concret_hp
addikt
valaki meg tudja mondani mi a különbség a garancia és a jótállás közt?
másik:
van egy 2 éves lg monitorom. aszondja a garlevél uccsó oldalán hogy ilyenmegolyan fasza szabványoknak megfelel és a megnegedett alpixel hibaszám ennyimegannyi (ilyen 4-6 közti db a 17''-osra)
namost nekem kb. 20 pixelben a vörös meg a zöld erősebben világít mint kéne.
ilyen esetben cserélik a monitort vagy szervíz, stb? (és ha már nincs ilyen monitor akko' mi van? )vagy fullba vagy sehogy :D
-
Ősember
őstag
válasz concret_hp #985 üzenetére
szerintem pixelhibával nem sokat tudnak kezdeni, cserélni kell. ha nincs ilyen monitor akkor vagy megváratnak és addig nem kapsz monitort amig nincs ugyan olyanjuk, vagy kapsz valami hasonlot. pénzt csak akkor szoktak visszaadni, ha már legalább 3 hete huzodik a téma és kilátástalan, de ekkor is inkább valami ideiglenes monitort ajánlanának fel, hogy a pénz náluk maradjon. nem udom honnan vetted, de ha rendesen akkor azonnal itéznek valamit (perse miután megnézték tényleg hibás-e) viszont ha aljadékok akkor huzzák majd az idöd
______________________________________________________________________ www.rambazar.com - G.Skill minden szinten - 8GB DDR3 15.000Ft alatt!
-
luciferc
őstag
Ariadne, hogy is van ezzel a pixelhibával jogilag? Ez a törvény által előírt kötelező jótállás keretébe tartozik? Ha igen, akkor hogy lehetnek kikötések (pl. 3 még ok, 4-nél csere), ha nem, akkor miért nem? Mert vásárláskor legritkább esetben iratnak alá egy papírt, hogy tisztában van a vevő és tudomásul veszi, hogy a termék bizonyos mértékig akár hibás is lehet, mégsem lehet követelése.
-
net84
őstag
válasz concret_hp #988 üzenetére
Az LG 17''-os LCD monitorokat 5 sub vagy más néven alpixel hibától cserélik.
Ha van rendes LG garpapírod, akkor szvsz ne a tecsóba vidd vissza, hanem egy megjelölt szakszervízbe, márha van a közelben. Ugyanis ők elég rugalmasan kezelik ezt a dolgot, és viszonylag gyorsan bevizsgálják (az itteninél a tapasztalat 1-2 nap, igaz az CRT-m cseréje ennél nehézkesebben intéződött) és már adják is a csereigazolást, amit vihetsz a tecsóba, hogy adjanak egy újat most azonnal.
Ha nem tud adni, a csereigazolást ott ne hagyd nekik, hacsak nem adja vissza a vételárat azonnal...
Ha nincs a közelben szakszervíz, akkor marad a tecsós asztalcsapkodós sokat várós verzió.
Egyébként a monitoroknál, ha a gyártó máshogy nem nyilatkozik, akkor az ISO 13406-2 Class II szabvány a mérvadó. Ez tudomásom szerint a garanciális ügyintézésben is szabályos...vagy nem?Read only...
-
smog86
senior tag
Sziasztok!
Van valami tapasztalatotok a Magicomp-pal? 3napon bellül vagyok és van egy kicsit hibás Genius 5000-esem és nincs nekik készleten....Szerintetek kifizetik? Mivel cserélni nem tudják. -
Dzoli
tag
válasz concret_hp #985 üzenetére
''valaki meg tudja mondani mi a különbség a garancia és a jótállás közt?''
Olyan hogy garancia, jogilag nem létezik. A törvények csak szavatosságot, vagy jótállást ismernek. Ez csak úgy bekerült a mindennapi szóhasználatba, és a jótállást szokást érteni alatta.
Az hogy fényerőbeli eltérés van a pixelek között, nem tudom, hogy egyáltalán hiba-e. Kérdezd meg a jótállási jegyen feltüntetett szervízt. Más lenne a helyzet, ha nem, vagy más színnel világítana.https://forexklub.hu /Tőzsde, CFD, Forex kereskedés/
-
Gyuri27
félisten
''A jótállás és garancia kapcsán valóban kijelenthető, hogy a két fogalom egyet
Ha nincsen jótállás egy termékre, szavatosság még vonatkozhat rá. Főszabályszerűen minden termékre vonatkozik bizonyos időtartamra szavatosság. A reparációs lehetőségek (csere, javítás, vételárcsökkentés, illetve vételár-visszafizetés) a szavatosságnál is ugyanazok mint a jótállásnál. A különbség a jótállás és a szavatosság között annyiban van, hogy szavatosságnál nem az eladónak, hanem a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék hibájának eredete már vásárláskor meg volta a termékben. Tehát a szavatosság esetén a fogyasztóra hárul, hogy az esetlegesen szükséges szakvéleményt a hiba jellegéről beszerezze, a vizsgálat költségeit megelőlegezze. A közelmúltban életbe lépett új szabályozás annyiban azonban tovább erősítette a fogyasztók helyzetét, hogy, a vásárlástól számított első hat hónapban jelentkező meghibásodás esetén, már a szavatosságnál is gyakorlatilag a jótállással egyenértékű a fogyasztó helyzete: elegendő a hibát bejelentenie, a meghibásodás körülményeit már az eladó köteles vizsgálni és igazolni.''
[link], [link], [link], [link].
[Szerkesztve]Amd - Radeon - Ryzen
-
smog86
senior tag
Hát ez a 3nap gari nem ér semmit, ugyanúgy javításra vették be, hiába mondtam hogy 3napos akkor is azt mondták hogy azért megnézik meg-e tudják javítani....
-
hanka
tag
Én rengeteg nyomtatót adok el, és amire nincs gyári garancia arra én szoktam adni.
500.Ft.- / hó . És ha neadjisten meghibásodik, akkor tényleg megjavítom és nem kérek semmit, hisz kifizette a garanciát.
Ez korrekt garancia magánszemélytől nem? Nem ördögi ár havi 500.-...NYOMTATÓT JAVÍTOK, ELADOK (Epson, Canon) - Tel: 06(20)212-4757
-
smog86
senior tag
válasz luciferc #997 üzenetére
de ott volt még a szervizes srác és meg is nézte a hibát...és szó szerint azt mondta hogy holnap tud vele érdemben foglalkozni...
az a helyzet hogy esztétikai hibája volt gyárilag, tehát a potméter ferdén volt rárakva...és ott elöttem elkezdte feszegetni hogy hát ezt átlehet rakni úgyis hogy jó legyen, de nem tudta leszedni végülis, de ma levési akkor szépen fog kinézni
bár én nem igazán szeretnék olyat használni amit már levéstek aztán úgy ragasztották vissza....még ha nem is látszik rajta majd karc vagy ilyesmi
Szóval a hiba elég kicsi, de ha már bevették javításra akkor elismerték hogy hiba...
Sőt mondták is hogy ez gyári hiba...
[Szerkesztve] -
smog86
senior tag
Na úgy néz ki cserélik mégis vagy felajánlották hogy visszaadják az árát, mert jelenleg nincs nekik.
Eddig úgy néz ki Magicomp korrent bolt. -
Ariadne
őstag
válasz luciferc #987 üzenetére
Erről sokat beszélgettem már emberekkel, és jogászok között kb. egyetértettünk abban, hogy elvileg ha a monitoromon kis fehér/fekete/valamilyenszínű világító (vagy nem világító) pontocska, pontocskák vannak, és ez zavar, az jelentheti azt, hogy számomra hibás a monitor. Hiszen lehetséges pixelhiba nélküli monitort gyártani sőt vásárolni is, tkp nincs árkülönbség sem, az adott kupacból tökéleteset vagy pixelhibásat kifogni pusztán szerencse kérdése (sajnos). Ezért én úgy gondolom, hogy sz*rok a cégek által meghatározott ''hibahatárra'', ez engem nem kötelez, szerintem hibás, javíthatatlan, cserélni kellene vagy vételárat visszafizetni. Szerintem és elméletileg.
Gyakorlatban ragaszkodom a CRT-hez, és olyan TFT/LCD-t tervezek venni, amelyik a lehető legkevesebb hibát engedi, azt hiszem, a Samsungnak vannak olyanjai, ahol teljes pixelhibát nem engednek, viszont alpixel valszeg igen (arról ugyanis nem írnak...)."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Nők, nőügyek (18+)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Dark Souls sorozat
- BestBuy topik
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
- I5 13600k rtx 4070 ti 32gb ram
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs