- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Milyen videókártyát?
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Melyik tápegységet vegyem?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
ph A bel- és kültéren egyaránt bevethető megoldás a vállalat szerint egy órán át működtethet egy NVIDIA GeForce RTX 4080 VGA-val szerelt számítógépet.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #47641 üzenetére
Ha dízel, akkor kifejezetten káros neki a hosszass "melegítés", erről volt nagyon részletes cikk is a Totalcaron.
Amint lehet el kell indulni és alacsony terheléssel hajtani, hogy minden fel tudjon melegedni szépen mielőtt komoly nyomatékot kérnél. Ha hidegen kérsz nagy nyomatékot, akkor lesz fém a fémen csúszás az olajfilm helyett.
A hosszas "melegítés" csak árt, savas és kormos lerakódások lesznek a motorban, valamint felhígul a motorolaj dízellel, ami nem igazán ken.
Max addig "melegítse", amíg a szélvédőt kaparja, ha nincs garázs.
-
cyberde
csendes tag
Olvastam valahol, hogy Dániában (vagy vmilyik skandináv országban?) büntetik, ha vki álló helyzetben járatja a motort.
Kétütemű sportmotorokon kívül, teljesen felesleges a motort álló helyzetben melegíteni, mert az üzemi olajnyomás -az indítás után- pár tized mp alatt kialakul, ami a modern olajokkal használt motoroknak bőven elég a legtöbb, nem extrém hideg klímán.
Ráadásul terhelés alatt sokkal gyorsabban melegszik a motor. -
npera
újonc
válasz cyberde #47707 üzenetére
Nyugat-Svédországban szinte mindenhol ki van írva, hogy alapjáraton tilos 1 percnél tovább járatni a motort.
Ez a szabály.
Viszont. Az átlag svéd annyira egyszerű, hogy simán várakozik a kocsiban járó motorral, ami a helyi szabályok szerint a fényszóró tompított állását is jelenti. És bár kézzel le lehet kattintani helyzetjelzőre, de ezt a sorőrök kábé 1%-a teszi meg. A többiek járatják a motort és világítanak bele a nagyvilágba és szétvakítanak mindenkit. Modern kocsik stop-start esetén persze leállítják a motort, ha minden feltétel adott erre. De ez maximum 3 percig van így, utána a motor beindul hogy töltse az akksit, temperálja az utasteret és hasonlók.
-
Samott
addikt
En meg sose kapcsoltam helyzetjelzore, nem is ertem miert van az a fokozat. Sot, a vilagitas kapcsolohoz se nyulok szinte soha, raadom a gyujtast felkapcsol, leallitom lekapcsol. Eszakon plane igy kene jarni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-NoVa-
addikt
Nem menésről beszélt, hanem állva járó motorral várakozásról.
-
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #47718 üzenetére
Allas kozben se piszkalom a vilagitas kapcsolot. Ugy altalaban evente egyszer, a szokasos olajcsere/vizsga utan nyulok hozza mert a szervizben le szoktak kapcsolni. A tobbit intezi a kocsi. Amikor megy a motor vilagit, amikor nem akkor az is lekapcsol. Latni es latszani.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-
FőDudu
addikt
válasz Samott #47727 üzenetére
Nalam is be van kapcsolva defaultban. Jar a motor, megy a vilagitas.
Nem ertem a problemat. Ez a kotelezo. Vagy DRL, vagy tompitott.
Hatarnal (ahogy az orszagba belepsz) ki van tablazva, hogy nonstop kotelezo a vilagitas.Miert kellene ezt meg az auto mozgasatol fuggoen fel vagy lekapcsolgatni?
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
-
vkp
aktív tag
II. fejezetA járművek kivilágítása
A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
(2) * A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a segédmotoros kerékpárt helyzetjelző lámpákkal és tompított fényszóróval kell kivilágítani. Nem kell a tompított fényszóróval kivilágítani az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló olyan lassú járművet, amely sík úton önerejéből 15 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a tompított fényszóróval fel nem szerelt segédmotoros kerékpárt.
(3) * A tompított fényszóró helyett távolsági fényszórót használni - fényjelzés kivételével - csak lakott területen kívül szabad. Tilos a távolsági fényszóró használata
a) másik járművel vagy hajtott (vezetett) állattal való szembetalálkozás esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró a szembejövő jármű, illetőleg állat vezetőjét elvakíthatja,
b) a másik jármű követése esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró - a visszapillantó tükrön át - az elöl haladó jármű vezetőjét elvakíthatja,
c) ha a fényszóró az úttal párhuzamos vasúti pályán vagy vízi úton haladó jármű vezetőjét elvakíthatja.
(4) * Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
(5) Keresőlámpát és munkahely megvilágító lámpát mozgó járművön használni nem szabad.
(6) * Fényjelzést adni a távolsági fényszóró felvillantásával szabad, feltéve, hogy ez a közlekedés többi résztvevőjét nem vakítja el.
(7) * A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
(8) * Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.Az álló járművek kivilágítása
45. § (1) * Az úttesten álló járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani, kivéve, ha közvilágítás van vagy a járművet egyéb külső fényforrás kellően megvilágítja. A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót és a lassú járművet a helyzetjelző lámpákkal kell kivilágítani. A 6 méternél nem hosszabb, két méternél nem szélesebb és pótkocsival vagy más vontatmánnyal össze nem kapcsolt gépjárművet azonban lakott területen elegendő az úttest közepe felé eső egy-egy első és hátsó helyzetjelző lámpával vagy egy, előre fehér, hátra piros fényt adó lámpával kivilágítani.
(2) * Álló járművön - a forgalmi okból megálló járművet kivéve - tompított fényszórót csak erős ködben vagy sűrű hóesésben szabad használni; távolsági fényszórót, ködfényszórót használni tilos. -
eattila
csendes tag
Enyem most van szerelonel. Hatso fekbetetek + tarcsa. Anyagostul melostul. Tipp? Nem markaszerviz.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Grillo
senior tag
Kis WIN telepítéses kérdés még. Ha letöltöm a Microsofttól a telepítőt, rámegy az új gépre, akkor az aktiválás lehet pár nappal később? Nem volt időm a héten ezzel szórakozni, de holnap lenne időm telepíteni.
-
npera
újonc
válasz Samott #47733 üzenetére
Igen, ezt még én is megértem, pedig nagyon korlátozott tapasztalataim vannak autókkal kapcsolatban. IS.
Ha az autó vízszintesen áll és nem egy kis dombocskán, ami miatt szétvakít egy egész utcát mondjuk. Vagy egy fél- vagy 1 méterrel megemelt parkolóban, amiből szintén szétvakít mindenkit, aki arra halad.
Van elég sok helyzet, amikor egy kis empátiával lehetne egy kattintással sok más embernek (gyalogos, kerékpáros, kutyasétáltató, másik autós, etc.) segíteni.
Egy ideális mikrovalóságban lehet bármikor tompítottal várakozni, de a valóság nem ideális.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #47734 üzenetére
Édes Istenem, ennyire érthetetlenül írok?
Várakozásról van szó, amikor az autó "parkol" de a sofőr benne ül és mondjuk olvas miközben vár egy rokonra vagy cimborára vagy hogy legyen vége a gyerek edzésére. Vagy egy taxi várakozik a kuncsaftra. A gyújtás rajta van, a motor jár vagy stop-start kapcsolgatja ki-be.
Nem pillanatra megállás, nem lámpás kereszteződésnél várakozás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Macska topik
- Milyen videókártyát?
- Gaming notebook topik
- Robotporszívók
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
- ASUS VS228DE 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
- Komplett igényes gamer PC (Monitor, alaplap, cpu, ház, táp,ssd, vga)
- Samsung S34BG850 G8 - 34" Ívelt Smart OLED - 3440x1440 175Hz - 0.1 ms - TrueBlack 400 - FreeSync
- Samsung Galaxy S21+ 5G 256GB Phantom Silver
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs