- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Melyik tápegységet vegyem?
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
ph Élőben is brutális a Fuzion hűtése, ami két verzióban, egy RTX 4090 és egy RTX 4080 Super kártyán is feltűnik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bujdy81
csendes tag
Tekna felszereltségű Quasqai, erősebb benzinmotorral, automata váltóval 8,9 millió Ft.
Leaf E+ Tekna felszereltséggel, állami támogatással, 12,8 millió Ft.Difi: 2,9 millió Ft. 500 Ft/liter-es benzinnel (várhatón trendszerűen noni fog a benzin ára), az 5800 liter benzin. 7 literes fogyasztással az durván 83.000 km. Ennyi alatt térül meg az elektromos felára. Tehát ha valaki tudja úgy használni a Leaf E+-t (Dudu kedvéért: 385 Km-es hatótávú), hogy pl. 10 év alatt beleteker 180-200 ezer km-t, akkor valóban megéri!
Nekem azért nem, mert a Pugra is szívom a fogam, hogy ki kell adnom 5 milliót, sokkal jobb helye is lenne annak a pénznek...
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #36855 üzenetére
Mondjuk az emlegetett 600-1000 km távokkal elég hamar megvan a 200k km
(es akkor meg semmi adokesvezmennyel, parkolasi, karbantartasi dijjal nem szamoltal)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #36857 üzenetére
Nem hetente tolja az ember, de ha évente akad párszor, akkor már meggondolandó. Parkolás nekem teljesen változó, akadnak húzós hónapok, évi pár 10ezresből megúszom. Karbantartás majd kiderül. Benzinest tudom. Néhány ismerős elektromosát is, de lehet nem mérvadó, mert csak az ordenáré nagy szopolások jutnak el hozzám.
-
zetor2000
senior tag
válasz Bujdy81 #36855 üzenetére
Sokan az általad vázolt különbözetből SE vesznek autót, mert ennyi pénzük nincs / nem akarnak beáldozni ennyit. Vesznek pár éves használt valamit, aminek a költségei ismeretlenek, vagy ismert az előélete a verdának vagy van autószerelő ismerősük, és ő ad tanácsot (vagy csak van).
Céges flottaautónak már inkább el tudom képzelni, mert városban dugóban ülni pont jó, hogy nem brünnyögi tele a levegőt. Persze ilyen helyi hölyéknek, akik nem mennek agglomeráción kívülre, max 1. megye... Ott a fenntartás / parkolási díjak végett az üzemeltetési költségek egy jóidőre egész alacsonyak tudnak lenni, persze cég képes benyelni mindent IS, szóval ez annyira nem jó érv... De az, hogy ritkábban kell szervizelni, akkor se feltétlen esik ki napokra a verda, az talán jelent valamit.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
Nem feltétlen hibára gondoltam, csak a kötelező/kopó dolgokra.
Füstösnél 200k km alatt azért összejön 7-14 db olajcsere, légszűrő csere, pár szett fékbetét, féktárcsa, 2-3x váltóolaj, 2-4 szett gyertya, vezérlés, kuplung, 10 év alatt a kipufogó is ki tud lyukadni jó eséllyel... Hirtelen csak ezek jutottak eszembe, lehet kihagytam vmit.(nekem havi 11k volt a cégautó adó a Golfra, 10 év alatt 1,32 milla, a teljesítmény adó még évi 20-40k kor függően)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #36848 üzenetére
nalunk kozepsuliban volt egy fizika tanar elsoben
3 osztalyt vitt, abban a 3 osztalyban osszesen ~85-n alltak/alltunk bukasra felevkor
voltak ilyen hulye magan formai szabalyai a dolgozat irasoknal, hogy pontosan az egyenlosegjel szarai kozott kell lenni a tortvonalnak, mert ha nem ott van, hanem az egyik egyenloseg jel vonallal egyvonalban, akkor az -1 pont, meg nem lejthet a tortvonal
meg a behelyettesitesnel csak normal alakba atvaltva megengedett szamolni
meg a mertekegysegeket mindenhol ki kell irni a fuggvenyben isszoval siman tudtal megoldasilag hibatlan, de ezek miatt -25, -30pontos dolgozatot irni nala, amire ugy kaptal egy karot
mert persze a jo feladat megoldas ert 3-4 pontot, de feladatonkent tudtal 10-12 pont minuszokat osszeszedni
ja tablanal feleles olyan feladatokkal, hogy hasonlorol sem volt szo sehol korabban, de meg konyvben se, ilyen tipikus nyakatekert, kieroletettett feladatok, amire matektanar is elélvez kbfelev elott ket hettel meg is koszontek neki a reszvetelt, es a tanari kar ugy kompenzalta, hogy az ev vegi jegybe, csak a 2. felev jegyei szamitodtak be
nyilvan a szuloi ertekezleteken nala volt a messze leghosszabb sor
na meg allandoan az SI elotti mertekegyseg rendszerben akart szamolni, kilopond meg ilyen evtizedek ota nem hasznalt izekkel
de tudjad fejben atvaltani arra, mert neki csak abban jo[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
ncc1701
veterán
válasz Phülöp #36846 üzenetére
Szintén, ugyanekkora távra tökéletesen megfelelne. Ha szánnék rá pénzt, akkor a yarist le is cserélhetném valami ilyesmire, 1 benzines+1 vellany egy családban két embernek tökéletes lenne.
Csak ugye a Vályi Pista is megmondta, h az ember Yaris után már ugyanabban a kategóriában nem nagyon tud mit venni, mert a célra tökéletes, és abból a pénzből egyszerűen nincs jobb. -
FőDudu
addikt
válasz blueboi69 #36850 üzenetére
Az en idomben koztudott volt, hogy azert vettek fel annyi elsost, mert jart utanuk az allami tamogatas. Azaz cel volt a sok toltelek ember kiszorasa.
A legjobbak maradtak, arra volt kapacitasa a foiskolanak a kesobbi evfolyamokon.
Nem egy humanus megoldas, bar mondhatjuk ugy is, hogy legalabb megadtak az eselyt a nagyobb tomegnek... Szoval ennek az eremnek is 2 oldala van.
FőDudu
-
WiZARD
addikt
válasz ncc1701 #36864 üzenetére
Na igen, ezzel fel se merül, hogy megér-e +10k benzint az hogy a vidéki szarok helyett Budapestre menjünk este kajálni, vagy moziba...
Van is 15.5k km benne 5.5 hónap alatt, füstössel 1 év alatt szűk 20k volt.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Budapesten időben jóval többet ültem autóban szerintem, mint azóta.
Ettől függetlenül örülnék, ha nem kéne minden szarért Bp-re menni, dehát ilyen a vidéki életSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #36658 üzenetére
Még mindig nem tudják mi a VW baja, közölték hogy írjon emailt a porsche hungáriának, hogy azok intézkedjenek.
A csereautót vissza kell ma vinni, mert azt mondták ennyi időre tudják csak adni.Kiderült közben, hogy első körben az "aktív fémszűrő szelep" hibásodott meg, és azt cserélték. (ez mi? )
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
-
Phülöp
addikt
válasz WiZARD #36871 üzenetére
Nálunk vidéken van olyan, hogy 14 napig indoklás nélkül vissza lehet adni a kereskedésben vásárolt autót. Akkor is, ha használt autóról van szó. Meg olyan is, hogy a szakszerviz a javítás idejére ad csereautót.
A Micra legutóbbi javíttatása kalandos volt, mert 3 hétre tudta vállalni a szerelőnk a munka elkezdését, maga a javítás plusz egy nap, utána szélvédőcsere plusz egy nap. Egy hétre kaptunk kollégámtól egy kölcsön autót, a fennmaradó időre a szerelőnk adott csereautót. Jó arc, nem véletlenül választottuk őt.
Igazából csak szélvédőcsere lett volna a feladat, de amikor kivették a régit, előkerült egy keresztmerevítő elem, ami nem kicsit volt szétrozsdálva. Az egy napos meló így lett majdnem egy hónapos. Akkor döntöttük el, hogy kell másik autó is, mert tömegközlekedés nem opció, egy hónapnyi szabadság szintén leves. Így került hozzánk kereskedésből a Quashqai, de előtte tesztvezetésen volt Mazda cx3, Mazda 3, Toyota Corolla is.[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #36873 üzenetére
Olyan opcio nincs, hogy adjon csere autot az assistance?
Kollega gumis tortenetenel ok adtak a csere autot....Persze uj autonal lehet beallnek az importor ele es rairnam amit a mercis csinalt anno...
Nyilvan csak azutan, hogy nem csinaltak meg es nem csereltek ki..[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #36878 üzenetére
Elvileg van (max 5 napra). Gyakorlatilag ezen is magyar módra köcsögösködtek, hogy hát ő ment be a szervizbe, és nem telefonon kihívta az autóhoz a mobilitás garanciás lóf@szt, így ez más.
(én is máshogy csinálnám, de jelenleg inkább külső okoskódó vagyok, aki elmeséli mi történik, mint aktív résztvevő...)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #36880 üzenetére
A szervizvezető konkrétan ezt javasolta először. Aztán amikor visszakérdezett anyós, hogy ezt ugye csak viccnek szánták, és elindult kifele akkor kerítettek valahogy egy csere autót. Ezt kell ma visszaadni.
Én mondtam neki, hogy simán kihívnám a szerviz címére, udvarába a mobilitás garanciást...[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #36881 üzenetére
Siman, aztan szamoljon el a szerviz azzal, hogy miert kellett hozzajuk ilyet hivni. Szegyen az egesz. Es akkor szarozzak, hogy a hasznaltauto milyen lutri. Ugy nez ki az uj is az.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #36882 üzenetére
Ez a szerviznek a szarrágása. Minden új autómárkánál lehet hibás darab, amit beszívnak. Ez benne van, de kezelni kellene a problémát rendesen, amin erősen elbuktak.
Volt kolléga a Hondánál adta le a kocsiját pár napra és kérdezte, hogy kaphat-e csere autót. Munkafelvevő mondta, hogy most nincsen bent csereautó, várjon kicsit. Beszélt a főnökkel, a vége az lett, hogy a főnök privát Integráját kapta meg három napra.
-
ncc1701
veterán
Országos szinten? Mellesleg eu támogatná. Nem úgy gondoltam, hogy majd én otthon a saját napelememmel töltöm a saját kocsim. De az otthoni napelemek rátermelnek a hálózatra, a nap közben töltő vellany autók meg szépen töltődnek. Persze ehhez kell, hogy ne csak otthon, éjjel tudja tölteni a sok nép.
De ugyanez a klíma is. Ha lenne elég napelem, akkor legalább a klímák mehetnének arról az áramról. De persze, paksot meg kő indokolni.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz eattila #36888 üzenetére
Már reggel ment email/telefon a Porsche Hungáriának.
Most jött válasz, hogy nagyon sajnálják, természetesen próbálnak mindenben segíteni, és egyeztetnek a Porsche Győrrel, hogy legyen csereautó a javítás idejére végig.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz ncc1701 #36887 üzenetére
Paksot a hajnali 4 gigás fogyasztás indokolja. Csak míg ilyen a kihozatal, addig necces. De keresek valami friss adatot. Van miből meríteni.
Több 10 kilowattokkal szerenténk tölteni, az négyzetméterben sem egyszerű. Inkább a DCrésze lenne jó, hogy ne bukjunk kétszer az inverteren, de ez megint nem egyszerű dolog, hogy csak simán felülméretezzük és hűtjük.
-
WiZARD
addikt
válasz eattila #36892 üzenetére
azzal kapcsolatban ezt írták:
"... a Volkswagen gyárral közreműködésével a műszaki terméktámogató mérnök kollégáim kapcsolatban maradnak márkaszervizzel, hogy a gépkocsija a lehető leghamarabb elkészüljön."Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
ncc1701
veterán
Nem, paksot a sikkasztás indokolja első sorban, a többi másodlagos.
Amúgy ha sok vellany autó van, böszme akksikkal, amik a töltőn lógnak úgyis, akkor akár a nappal megtermelt áramból tudnának visszatölteni éjjel a hálózatra. De ez végképp scifi kategória, tudom. És ekkor nem kéne se szén, se paks.
-
-NoVa-
addikt
válasz ncc1701 #36894 üzenetére
6633 megawatt volt nyáron a csúcs pillanatnyi áramfelvétel, és évről évre emelkedik. 8000MW körül van a jelenlegi össz kapacitás, és ebből 2000 volt atom, 5000 szénhidrogén meg szén/lignit, a többi megújulú.
Na a szenesek életciklusa kifutóban, a szénhidrogénesek többségéé is, 5 év múlva 2000MW marad csak, ezek helyére jönnek egyrészt az újabb atom blokkok, amiket már úgy terveztek, hogy dinamikusabban működjön együtt az ingadozó teljesítményű megújulókkal, nem olyan lassú a kapacitásváltás, mint a régebbi blokkoknál.
Szóval sikkasztás, vagy sem, számszerűen úgy néz ki, hogy a csúcsidős áramszünet lenne a másik lehetőség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Windows 10
- Vírusirtó topic
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Eladnám vagy elcserélném
- Lenovo Thinkcentre M910S SFF, I5-6500 CPU, W10 PRO Licensz, Számla, Garancia
- Lenovo Thinkcentre M920S SFF, I5-8500 CPU, W10/11 PRO Licensz, Számla, Garancia
- HP Pavilion 27-ca2006nb - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - i5-13400T, 16GB, 1TB SSD, QHD 2k, 350nit
- Dell Optiplex 7070 SFF:Kis tervező/gamer PC:i7 9700, 32GB RAM, 512GB SSD,Quadro P1000,4xmDP+HDMI,Win
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen