- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- OLED TV topic
- SONY LCD és LED TV-k
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Amazon Kindle
- Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
Hirdetés
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #36747 üzenetére
30 percben már hotdog is van :-D És még mindig nem kb. 200 kilométerenként, vagy sem, mert ugye érdemes azzal az autóval számolni, ami számunkra is elérhető lehet. Annak meg szinte koppra 200 kilométeres a hatótávja. Persze kicentizni sem lehet és január felé majd mondom a téli adatokat.
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #36748 üzenetére
Hidrogén az buktás, sok energia az előállítása, akkor meg minek szállítsák ide-oda? Elég illanékony is, kezelni sem egyszerű. Látványpékségnek jó lesz, de ha vízből állítják elő elektromossággal, akkor ennyi erővel töltheted az akkut is.
Teljesítmény? Egy laptopban sem biztos, hogy kevés van, de a benzin is lehet ugyanolyan veszélyes. Becsúsik a sínbe, esetleg soronként kapcsol egy főkapcsoló és heló, ebben nem látok olyan nagy drámát.
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #36731 üzenetére
600 km-hez nem kell többórás pihenő.
Otthonról full akkuval indulsz, 350-400 km körül elég 60-80%-ra tölteni, ami jellemzően 20-30 perc alatt megvan.Füstössel ritkán indulsz otthonról fullra tankolva, így azzal is valószínűleg meg kell állni valahol
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
Én BEV-ben csak úgy tudnék gondolkodni, ha a parkolóban (garázsban) lenne gyakorlatilag garantáltan elérhető gyorsabb AC-töltés. Olyasmire gondolok, ami garantáltan felnyom egy akár 10%-ra merült 70-80 kWh-s pakkot éjszaka. És a „közelben” erősebb DC-oszlop. Nem 25-30 km-re, hanem valahol a városban. Kábé mint egy benzinkút. Nem kell feltétlenül az utcában legyen a benzinkút, de előnyös, ha nem 25-30 km-re van a kút.
Akkor éjszaka a kocsi tud töltődni szépen lassacskán, de azért egy komolyabb menet után sem csak 30-40%-ig töltődik fel másnapra. Akkor be lehet nyugodtan állítani, hogy mondjuk 80%-ig töltsön, mert annyival is több napig lehet menni. És akkor pár naponta kell csak tölteni, nem minden éjjel. De ha szükség van napi töltésre, akkor megoldható.
Nálam ritkán van komolyabb távolság, a kocsival vásárolni megyünk vagy gyereket edzésre vinni. Esetleg kirándulás. A mi esetünkben egy 120 km-et út már nagy kirándulás, akkor már egy messzebb levő állatkertbe megyünk. Egy közeli városba pancsolni menni az kábé 70 km egy irányban. Egy komolyabb BEV esetén ez télen durva hidegben is simán megy.
Te hozzám képest nagyon durva szórással autózol, akár országon átívelő távokat is lenyomsz csak úgy pitty-putty. Nálad teljesen megértem, hogy a BEV kábé vásári attrakció, mert ha vidéken megállsz vele, akkor nem látótávolságra van az első gyorstöltő. Nálam igazából már a ház előtti AC-töltéssel is vállalható lenne a dolog egy legalább 300 km-es távú kocsival. Egy Standard Range+ Model 3 tud 409 km-t WLTP-ciklus alatt. Egy ID3 meg talán 330 körül lesz a 45 kWh-s pakkal. A közepes pakk a 15 kW-os OBC-vel 420 km-t tud, ami nekem kábé bőven elég is lenne. Ha télen mondjuk 250 km a 420-as ígéret helyett, akkor még mindig röhögve használnám egész héten át kábé, ha beteg vagyok és nem tudok bringázni. De én nagyon speciálisan autózom.
A kontinentális utazásokat tekintve ha BEV van, akkor 110 km felett haladva magad alatt vágod a fát. Akkor durván fogyaszt. De 110-el haladva alighanem közel jársz a megtehető maximális távhoz. Akkor kábé 3 órát mehetsz, ami után egy gyorstöltőnél kell várjál kábé 30-40 percet. Ez valóban több a tankolásnál. Szerintem még a 800V-os rendszerekkel sem lesz ott az ember, mint a tankolásnál. Az a kábé 3 perces töltés amit a Totoyával realizálok (45-literes tank hamar tele), majd talán 10 év múlva lesz lehetséges az akksik számára. Most a legdurvább Ionity töltő tud 350 kW-os töltést. Csak autó (akksi) nincs még hozzá. -
FőDudu
addikt
Igazabol az egesz villanyautozas egy rossz vicc.
Lehet szarragoskodni, meg sotetzoldnek lenni, de nem arrol szol, hogy barmilyen modon tudna helyettesiteni a megszokott autodat.
Nincs 5 perc alatt tankolas es utana 600-1000Km megtetele egyhuzamban (benzines/dizel atlagot szamolva).
Minden nap (vagy legalabbis heti 1x hosszabban) dugd toltore - arrol meg ugye megint megoszlanak a velemenyek, hogy osszessegeben mennyivel zoldebb/kornyezetkimelobb a villanyauto a teljes elettartamara vetitve.
Szoval vagy megvaltoztatod a szokasaidat (es a veled egyutt utazokat is hozzaszoktatod) - vagy nem neked talaltak ki a villanyautozast.
FőDudu
-
FőDudu
addikt
A valaszodban ott a garantalt szo. Na ilyen nincs akarmilyen hosszabb utazas soran.
Persze, nekem itt lokalban egy 50KM-t biro is eleg lenne, kb heti 1x megyunk 100-150KM-t egy adott napon.De ugye nem ugy valaszt autot az ember, hogy mi lesz a minimum amit szeretne.
Legyen kenyelmes, legyen jo a beepitett hangcucc, tudja azt a dinamikat amit az elozo, stb..
Noknel fontos a szin is, meg a karpit.FőDudu
-
ncc1701
veterán
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #36756 üzenetére
Füstössel nekem 2 kilométerre van a kút és 10 perc, útba is esik. Töltéshez elviszem az autót, házhoz legközelebbi szinte sosem foglalt, de 10 perc oda út, 10 perc haza séta, aztán este még mehetek vissza, amikor végzett. Bár 10 perc séta rám szokott férni, de időnként ha melóból hazaesek akkor én már ki nem tenném a lábam az ajtón, az is biztos. Főleg nem késő este.
Füstös ezek mellé alapban 600-700 kilométer hatótávot ad és nálam elég gyakran előfordul, hogy hazafelé ott tankolok a közeli kúton ésvagy kombinációk. Mondjuk ha az enni kér, akkor biztosra tudok menni, hogy közelben van kút és max. 10 percet hátráltat a menetben. Még azt is meg merem kockáztatni, hogy ha éppen zárnak akkor megyek a következőig, mert egyszerűbb, de néha a napi hétvégi Spar Expresses vásárlással is összekötöm.
De lásd Tumort, hogy harmadik útján kinézte, hogy ott a töltő a szállásnál, jó lesz, maradnak 3 napot, mennek tovább. És majdnem 3 napig foglalt volt... Vége felé már azért vakarta a fejét rendesen, hogy nyilván az útiránynak ellenkezőleg 25 kilométerre van egy következő 11 kilowattos, vagy 60 kilométerre 22es. Azzal meg rögtön nem egy kávészünet a folyamat. Autózni kell 120 kilométert (kb. 1 óra) csak a töltésért és fél napot ott egy istenverte falu közepén elhéderelni. Feltéve ha nem foglalt :-D Visszafelé meg kb. 60 kilométerrel rögtön kevesebb van a "tankban" és kb. 140 kilométer kicentizett hatótávval indulna haza, ami még 3 töltést jelent, mert meglátogatták a hegyeket itt a szomszédos Ausztriában, 6 órás menetidőből vagy füstös +20-30 perces kávészünet mellé inkább érdemes még egy ott alvást betolni, mert 10 órás lesz a menet. De tényleg, visszafelé utat nem tudom, mindjárt kifaggatom.
Ez így meg már erős bír lenni. Előtte héten az utolsó 10 kilométeren bement haverjához dolgozni fél estét, hogy addig kicsit megszívja magát a kocsi és hazaérjen. Aztán majd beszámolunk még.
-
FőDudu
addikt
válasz Phülöp #36763 üzenetére
Ez akkoriban meg nem volt ennyire felhaborito - nem sok joga volt a diakoknak.
Az elsoben felvett 600 emberbol 100 maradt ev vegere.Felevkor en is utolso pillanatban potvizsgaztam matekbol - igaz utana meg is ittuk a pertut a tanarral a Sclosserban
Ma mar a sok hulyegyerek jobban tudja a jogait es eszeben sincs teljesiteni a kotelezettsegeit...
Utobbi inkabb elszomorito...
FőDudu
-
-NoVa-
addikt
válasz FőDudu #36758 üzenetére
Nekem tudná. Igen, járok vele 600-1000Km-re, és nem tankolok közben, de megállni többször is, és az általában a pár perctől fél-egy óráig bármi lehet. Na 700km-es út alatt megesik egy pár 10 perces technikai szünet, ezalatt ha nem csak úgy áll az autó, 150kW-os töltőn 80-100km-t vesz fel egy jobb felsőközepes villanyautó. Ha csak 3x állsz meg, 300km-t hozzáadtál a 400km-es eredeti hatótávhoz, és odaértél komoly szünet nélkül, éhgyomorra. Csak annyi kell, hogy a benzinkút parkolói nagyjából megteljenek idővel töltőállásokkal. 110-es átlagtempóval és a 3 pisiszünettel 7 óra úgy az út. 4 pisiszünettel 10 perccel növelve meg ott a 100km tartalék érkezéskor az akkuban.
350KW-os villámtöltővel meg kb 300km/10 perc végképp más világ, nem kell feltétlenül 100%-os töltésre feltolni út közben, meg fél órás megállókban gondolkozni. -
-
ncc1701
veterán
válasz FőDudu #36771 üzenetére
Én is így gondoltam, de valójában az a legkényelmesebb, mikor otthon egy mozdulattal bedugod a töltőt este. És nem kell még a kútra rohangálással időt elb@szni.
Ez az egyik. A másik, én nem fogom kiszámolni, de egy e-autó eszik 100km-en 500ft-ot, egy benzines 2 ezret. Ki lehet számolni, h ha vki csak havonta kell várjon gyorstöltőn, akkor lehet igencsak megéri, mert nincs olyan óradíja, amit az e-autó eleve összespórol neki.Ja, mondjuk ha havi 60e benzin helyett kell töltenem havi 15e villanyból ,és 1x kell 1 órát töltenem, akkor csak vigyorognék a havi 45ezres spórolás miatt, és aludnék egy jót. Elég jó óradíjas alvás. Plusz akkor a szervízt nem említettem meg, h két évente fékolaj csere, plusz a szélvédőmosó, vellany autónak kb ennyi a szervize.
[ Szerkesztve ]
-
-NoVa-
addikt
válasz FőDudu #36773 üzenetére
Kandón volt olyan villanytan vizsgám, ahol a vénember kiment a vizsga elején, bejött a végén, és a kollektív tudat sem volt elég a kettesre, senkinek.
Ebből én levontam a következtetést, hogy ez az egész értelmetlen egy műszaki-informatikai tagozaton, és nem is mentem be többet. -
Jahno
őstag
válasz ncc1701 #36775 üzenetére
"ha vki csak havonta kell várjon gyorstöltőn, akkor lehet igencsak megéri, mert nincs olyan óradíja, amit az e-autó eleve összespórol neki."
Megnézhetjük az autó árát is, hogy egy hasonló kategóriás villanyos is drágább, igaz nincs olyan jellegű szervíz, mint a többin, de többe is kerül.
-
FőDudu
addikt
válasz -NoVa- #36782 üzenetére
10 ev mulva valoban akarmi IS lehet.
De leginkabb felmegy az aram ara, mert kurvara nem fogja hagyni az allam, hogy a legjobb fejostehenei (autosok) olcsobban megusszak az autozast es ne legyen mit ellopni...Erre a posztra 10 ev mulva visszaterunk!
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
ncc1701
veterán
válasz FőDudu #36785 üzenetére
Dudu, ne fárassz már. ugyanannyi bedugni az autót otthon töltőre, mint a telefonod. Azon sem akadsz ki.
Yarisba kb 60-ért tankoltam hetente. És már az sem evett sokat. Az lenne vellanyról csak legyen 20eft, az évi fél milla spórolás 25ekm-en. 100ekm-en nekem 2 millára jön ki. Plusz a kötelező szervizek is vagy 150eft ugyanezen a távon.
A csapda ott van, h nyilván nem egy 3 millás swiftet kell összehasonlítani egy 9 millás vellany autóval, hanem egy jobb alsóközép autót, de akkor már nem is olyan beláthatatlan a diffi.
-
Jahno
őstag
válasz ncc1701 #36790 üzenetére
Otthon jahh, megint oda kanyarodunk, ahova már hétszer, hogy azért nem mindenki tudja megcsinálni, de ha nem is, akkor jönnek az olyan utak, mint amiket emlegetek. Ha csak a napi melóba járást nézném, akkor Dudunak napi 20 kilométer, nekem legalább 30as lenne. Szóval 5-8 naponta töltőre kellene dugni, még annyi sem, mint a telefon. Lehet egy év alatt nem baszunk el ilyesmivel annyit, mint egy medence takarítás/elrakással. Nálam anyósnál vagy máshol lenne a szűk keresztmetszet, de most a Leaf és többi hatótáv is nőtt, azt oda-vissza meg lehet járni, ha más nem jön közbe. És még ingyen van a parkolás.
-
WiZARD
addikt
válasz Gabibácsi #36787 üzenetére
Melyik Nissan-t tudod egy Leafhez hasonlítani?
Aminél hasonló méret/teljesítmény/extrák vannak (legyen 420+ literes csomagtartó, 7.9 alatt 100-on, legyen ülésfűtés elöl-hátul, állófűtés/hűtés, stb)egy 150-160 lovas Qashqai, kisebb csomagtartóval, kevesebb extrával, szarabb menetteljesítménnyel ~9-11 millió ft akciósan...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FőDudu
addikt
Neked biztos jo lenne az ablakbol kidobott kabeldobbal a toltes
Jo lenne, de leginkabb kurvalassu...Bar ezt talan nevezhetjuk garantal elerhetosegunek - toltooszlopot csak addig amig a villanyos penetracio meg nem novekszik arra a szintre, hogy mar egymast oljek a toltoert...
FőDudu
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
- Milyen autót vegyek?
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- BestBuy topik
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen