- OLED TV topic
- Bluetooth hangszórók
- ASUS notebook topic
- Videós, mozgóképes topik
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- E-book olvasók
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
ph Az Arrow Lake és a Granite Ridge CPU-kra várakozva az ASRock több alaplapot és egy érdekes VGA-t is bemutatott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #24358 üzenetére
A dolog rákfenéje az akksi. Jelenleg elég sok (térfogatban és tömegben) kell, hogy számottevő távot tudjon a kocsi megtenni. Én vezettem párszor Toyota HSD kocsikat dugóban és elővárosi forgalomban. Számomra zen-nyugalom. Elképesztően kellemes már egy Yaris is, egy Corolla (Auris) pedig még kényelmesebb. Mindig a bőgő motorral jönnek, de ahhoz a szemét is ki kell nyomni, hogy bőgjön. Ha normálisan közlekedsz, akkor esetenként felmegy picit a fordulatszám, de aztán beáll a rendszer és lenyugszik az egész. Lehet én nem vagyok a teli talpas gáz/fék/gáz/fék archetípus, de picit is defenzíven haladva és megtervezve a fékezést és gázadást már-már hangtalan az egész.
Ami hatalmas fless számomra, az az optimalizálás lehetősége. Ez igaz a BEV-re is. Minden fékezést lehet optimalizálni, ha van forgalmi lehetőség, akkor minimális fékerővel (regeneratív lassulással) jól elnyújtva a töltést tudsz hatótávot nyerni. Egy hibrid esetén ez inkább azt jelenti, hogy a HEV akksit töltöd, ami teljesen elektromos üzemben nevetséges távot ad csak, de ha hagyod a hibrid rendszert futni az eredeti koncepció szerint és úgy is vezeted, ahogy "kell", akkor viszont csodálatosan megnyújtja "az osztrigában" eltöltött méterek számát. Olyankor az elektromos oldal vagy besegít vagy teljesen átveszi a hajtást.
A Stop/Start rendszerekkel ellentétben a legjobb az, hogy amikor leáll az ICE akkor sem teljesen döglött a kocsi. Van kormányzás, van AC, van hűtés/fűtés, tudsz gurulni előre-hátra igény szerint. Egy stop/start ICE kocsiban tipikusan 2-3 perc után úgyis beindul a motor, mivel kell kondícionálni az utasteret, kell felügyelni a 12V-os rendszert, és a többi. Ha elég hosszú ideig piros van (itt van ilyen), akkor simán ráindít a motorra. Egy HEV az simán ki tudja várni az ilyet, de közben nem sülsz meg a tűző napon, mert futhat az elektromos klíma. Dugóban araszolva komolyabb távot is meg tudsz tenni csak elektromosan, mivel az a pár méter gurulás nem fogyasztja le az akksit annyira.
-
Jahno
őstag
Nem kell hosszú záridő és akkor nem mozdul be. Haver képét mutattam párszor, ott sem volt nagylátós objektív, mikor először rábukott a témára:
http://www.boddi.hu/adat/kep/hirek/2018-04/panorama_kicsi2.jpg
Ez 55mm-es obival 9 darab állókép és azt rakta össze. Azóta már kétszer bővített vázat és gyúrt obikra, de mindig felhős volt az ég.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #24370 üzenetére
Nem. Ha az egész világ (értsd ez alatt Afrika, Ázsia, India és a többiek) olyan mértékben és iramban motorizálódik tovább, mint az utóbbi évtizedben, akkor kinyírja magát az emberiség. Muszáj jelentősen csökkenteni a kibocsájtást, mert különben nagy baj lesz. Nem pici, hanem nagy.
Az elektromos autó a jelenlegi formájában egy tech-demó, de nem az elektromos hajtás miatt, hanem a jelenlegi akksik miatt. A hajtás gyakorlatilag tökéletes, azon fejleszteni már csak minimálisan lehet. De az akksi egy katasztrófa. Az előállítása borzalmas mocskos téma és többnyire olyan országokban történik, ahol az emberi jogok, a rabszolgamunka, a gyerekmunka és általában a demokrácia kábé nem létezik. Amint kifejlesztenek valami ténylegesen tömegesen termelhető és megfizethető, valamint jó energiasűrűségű "akksit", akkor kábé azonnal át lehet állni rá tömegesen.
A töltési hálózat egy komoly kérdés, de nem lehetetlen megoldani. Ahogy a lovaskocsik idejében még patikában vették a "benzint", úgy most sem egyszerű tölteni. De nagyon komolyan fejlesztenek ebben a témakörben és naivitás lenne azt hinni, hogy a jelenlegi mainstream olajtársaságok nincsenek rákattanva a témára. Komplett iparág lesz a töltés ideje alatt úgymond helyhezkötött kuncsaftot rendesen kizsebelni minden lehetséges módon. Hiába csökken le hamarosan a töltés a különféle brutális teljesítményű standardok miatt kábé 15-20 percre, az alatt az idő alatt be lehet csalogatni a kuncsaftot különféle létesítményekbe, ahol ehet olyasmit amit egyébként nem enne és vásárolhat olyasmit, amire semmi szüksége nincsen. Lásd manapság a benzinkútra ránőtt shop jelenséget.
-
FőDudu
addikt
Az vilagos, hogy a jelenlegi ritkafoldfemes technologiak (akkuban es motorokban pl. a magnes) nem tartanak orokke. Raadasul ezeket tenyleg olyan helyeken banyasszak, ahol kizsakmanyolas van.
Mindegy, hogy termeszet vagy emberek, ezek az orszagok igazi szar helyek.Remélem van par jo prototipus a tervezok asztalan ami maskepp mukodik.
Elektromos helyett nincs valami fasza uzemanyag cellas megoldas? Azokrol most igazan nagy a hallgatas.
FőDudu
-
npera
újonc
Onnan már csak egy gondolat, hogy a korlátlan energiával az Antarktiszra szerelt óriási rakétákkal el lehetne mozgatni a Földet máshova és csillagközi utazást végrehajtani. Felesleges rakétákkal makettkodni, amikor az egész bolygót lehet elvinni egy jobb galaxisba. Kész is!
(az ötletet egy régi japán sci-fi filmből merítettem, ahol egy aszteroida útjából a fenti módszerrel tolták el a Földet. A végén egy tudós megkérdezte, hogy "és hogyan visszük vissza megfelelő pályára?", aztán jött a válasz, hogy azt már majd megoldjuk valahogy.... :-) )
-
ncc1701
veterán
válasz FőDudu #24407 üzenetére
Üzemanyag cellába meg tipikusan q sok platina kell. Na, ezzel meg sejted, h mi a gond. A másik gond, h hidrogént könnyebb földgázból előállítani, mint vízbontással, innen meg meg van aszva az egész lényege. Mert lehet, h h2o jön ki a kocsiból, de amúgy ugyanúgy co2 keletkezik.
-
Gabibácsi
tag
válasz WiZARD #24367 üzenetére
Az egész villanyautó egy álzöld valami.
Persze elfogadnék én is egy amperát, de tudnám hogy a zöld oldala csak maszlag.
Igen, lehet rajta vitatkozni bőven.
Amúgy egyik kocsimból sincs kivéve a katalizátor, és dízelt sem használnék sosem, szóval dfp-m sincs.
Ha minden kocsi elektromos lenne, szerintem nagy szarban lennénk.. nem tudom hogy bírná el a hálózat, meg ennyi akku honnan lenne.
Ez olyan mint az idióta Puzsér autónélküli Bp ötlete, a bkv nem bírna el pár százelék többletet sem, és parkoló sincs elégHozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
Jahno
őstag
válasz ncc1701 #24410 üzenetére
És akkor idehaza azt hallgatom rokon csajtól (aki 1 hete új melóhelyen lett valami megmondóember), hogy valam integrációs izé van és a másik cég szoftverében át kellett színezni 3 gombot, aztán ez több 10ezer pénzbe került a fejlesztésnél, holott Ő milyen jól tudja, hogy ez max. 10 perc meló. Én meg kicsit csendben voltam, éppen elég ezt a cégnél hallgatni. Gondolom ha bármit kérdeztem volna, hogy mégis milyen cucc, Perforce/Sourcesafe/git vagy ASP-s web, vagy miről beszél akkor vagy kitérő dumát kapok vagy nem tudom, de gyanítom fogalma sincs semmiről. Ezt azért még lehet megkapja: https://derrickesharry.blog.hu/2017/03/26/a_csak_egy_mezot
Akiknek a cégnél elküldtem, azóta már nem itt melóznak, most megint más a csapásirány, holnap újabb hétfő, újabb bamba tekintetek.
-
BobaHWSW
újonc
Egyszer 20 masodperc es picit parasabb volt az ido mint kellett volna.
Kiakarom probalni a tobb fotos csillag fotozast meg kulon foto az eloter, stb.
Itt szabadszemmel is remekul kivenni a tejutat ez sokat segit. Akar kertbol is csinalhatnam ejszaka kozepen csal kevesbe erdekes az eloter. Jahnonak raktam mar be egyszer.:D
-
zetor2000
senior tag
Ezt értem.
De ha van olyan opció, hogy a verda nem sokkal kerül többe, de több előnye van, mint amit vázoltál, mondjuk annyival, hogy kábé "bárhol" megállhatsz, és nem kell fizetned, és nem kapsz büntetést, akkor miért nem olyat csinálnak?
Ez a videóban linkelt Honda / Toyota páros pont az, hogy ennyi energiával, ennyi befeccölt idővel lehetett volna az, hogy kicsit többet menjen akkuól és jön a zöld rendszám is vele.
A létezésének látom az értelmét, mert jó, hogy dugóban nem megy a kormolás, meg a pöfögés, nincs motorzaj sem, ami öreg verdáknál és/vagy repedt kipufogóknál még idegesítőbb is, és kényelmes, meg akármi, csak mindez zöld rendszámmal kifizetődőbb. Étettartamra vegyünk 15 évet, átlag fenntartás annyi, mint egy benzines, mert minden van benne, ami ahhoz kell, a vellanyba kábé nem kell senni - 8. évében max akkucsere - de az ilyen ingyenparkolások esetén nagyon apródonként, de hoz vissza kicsit az árából. Aki naponta szopolik a parkolással, dulván egy ezrest képes fogni naponta. Az egy év alatt akár párszázezer. Amit beálmodhat a fenntartásba. Vagy elissza, mindegy. Ehhez nem kellett volna nagy truváj, 2x akkora akkupakk, azt hajrá. Kicsivel kisebb a csomagtér, vabumm.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Gabibácsi #24420 üzenetére
Az az érdekes, hogy a folyékony fémből készült tartály hogy tartja magában a tengervizet? Nem megoldhatatlan, csak hosszas fejvakarás előzi meg, hümmögésekkel és cöccögésekkel.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
FőDudu
addikt
Savallo korlatot (ami mellesleg rozsdamentes is, nem fogja a magnes) is 2 evente cserelni kell a medencenel aminek csak kevert vize van. Edesviz, tengervizzel. Szoval kell oda anyag...
Azt par muanyag hordo jobban birja - de akkor megint ott tartunk hogy sosem bomlik majd le....
FőDudu
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #24421 üzenetére
Ezt mondom. Vagy van az ülés alatt akksi és akkor HEV. Vagy a másik opció az, hogy ülés alatt, csomagtér kisebb, kardánalagút tele. És akkor megy esetleg 50 km-t NEDC alatt. Valóságban 30-at. Ha ügyes vagy.
Ezt tudják a mai sorozatgyártott akkuk. 5 év múlva lehet elég lesz a fele vagy harmada. Még nem tudja senki. A kémia egy kemény dolog, sokféle peremfeltétel közé kell belőni a dolgokat:
- mennyire stabil (értsd begyullad-e csak úgy magától de durván)
- mennyire drága
- mennyire nagy az energiasűrűsége
- mennyire tűri a töltési- és kisütési áramot
- mennyire tűri a hőmérsékletet. A fel- és lefelé nem ugyanaz feltétlenül.
- mennyire tűri a mechanikai behatásokat. NVH vagy tényleges ütközés.
- mennyire stabil mondjuk 8 év múlva
- mennyire sok ciklust bír ki
- mennyire lehet meríteni, milyen cellafeszültségeket bír
- mennyire lehe túltölteni, milyen cellafeszültségeket bír
- milyen formájú a cella
- hogy bírja a megfutást, mennyire terjed a thermal event egy thermal runaway eseténBiztos kifelejtettem pár szempontot, de szerintem érted, hogy nem csak úgy becsűrsz az egyébként tengernyi szabad helyre (he-he) pár cellát, aztán hopp kész.
-
BobaHWSW
újonc
válasz Gabibácsi #24419 üzenetére
Nincs benne csalas. Tejut szabad szemmel is szepen lathato ha par feltetel adott. Tiszta ido, hideg, ujhold (2 nap tavolsag ujholdtol mar eleg eros kulonbseget eredmenyez lathatosagban) es nyilvan sotetseg, tavol mindentol.
Voltunk olyan sotet helyen ahol kb 30-40 perc mire hozzaszokik a szemed ahhoz a szintu sotetseghez. Legkozelebbi lampa kilometerekre, varos tizenX kilometerekre es ott szabad szemmel is elkepeszto mit lehet latni.
-
FőDudu
addikt
Pedig egyik nagyeszu kollegam igy csinal elektromos biciklit.
Rendelt valami 1KW-os motort. Akkora, hogy speci felni es rovid kullok is kellenek.Rendelt hozza teljesitmeny eletronikat.
Rendelt hozza 72 db 3.6 voltos 6500mAh akkut.
Aztan majd ezt akarja osszerakni egy biciklive....En elore felek...
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
BobaHWSW
újonc
válasz Gabibácsi #24427 üzenetére
Ha, koszi. vannak a tenyleg ugyes arcok akik kello mennyisegu munkat beleraknak es elkepeszto miket tudnak kihozni. Az egyik ilyen csokaval dolgoztam kettovel elozo projecten. Jar vilagban mindenfele eloadasokra meg tanfolyamokat tart. Van egy tippem neki a vfx az a hobbi es a fotozas mar a munka.
-
zetor2000
senior tag
Ez a kérdés számomra a villanyos rollerekre is áll...
Ezek minek minősülnek?
Teljesítményre megvan némelyik egy robogó szintjén, ~300+ Watt, ami segédmotorkerékpár szint. Erre kell jogsi, a gyakorlatban meg megveszed akárjol, és használod. Kéne rá sisak, de ki büntet meg, ha nincs?
És még pár érdekes kérdés, ami oda vezetett, hogy a franciák betiltják a járdán való használatukat.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz FőDudu #24433 üzenetére
Hát, ennél a fehér rendszámosnál ugyan nem. Ahhoz zöld kellene, ez a rendszám fizető színű.
Innen indult a gondolatmenetem, hogy ennek a fehérségesnek van értelme ugyan, mert tisztább, mint a sima ICE verdák, de annyira nem praktikus a birtoklása. Emellé még nem is olcsó, mert felkapott a hibrid autó, mint kategória. De több értelme lenne, ha zöldes színű lenne a rendszáma.
A tulajdonlás ideje alatt pergetné vissza az árát az ilyen aprószarokból, mint a parkolási díj. Akármennyi is, nem kell kifizetni.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
FőDudu
addikt
-
zetor2000
senior tag
válasz FőDudu #24435 üzenetére
A megosztós céges roller hagyján, de megrendel(het)ek akárhonnan egyet, azt hogyan lehet használni szabályosan? Típusengedélye gondolom nincs, mert a xiao.. a nagy kínai gyárak nem nyújtanak be ilyen úri huncutságokat a hazai NKH-hoz, de tippem szerint másokhoz sem. Így meg szürkezónás... Se nem ez, se nem az...
Addig rendben van, hogy felpattanok rá, és megyek vele, csak épp nem feltétlen szabályos.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz FőDudu #24437 üzenetére
Értelmes Origós cikk:
"A Lime használatával akár néhány perc alatt el lehet jutni például a Gellért tértől a Kálvin térig."
Ez gyalog ~10 perc. Kettő, nem túl hosszú villamosmegálló. 1 metrómegálló, de mire le és felmész, gyalog ott vagy. Erre a távra nem bérelnék ilyen járgányt.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz BobaHWSW #24425 üzenetére
Némi azért akad az ilyen fotográfiákban, de fentebb ezt írtam, hogy ezt még szabad szemmel is. Aztán ott van a sarki fény, aminél mindenkinek mondom, ha már oda eljut akkor csináljon képet, mert ha szemmel nem is látja attól még a képen rajt lehet. Vagy 30-40 másodperc alatt sok helyen a kis halvány mozgás fel sem tűnik, ellenben a képen egyszerre fog szerepelni. Itt nálunk a távoli város fényeit sem látod, fotón mégis rajta van, sok helyen a teljes koromsötét amerre semmi nincs és orra esel, ott képen mégis csak szerepelni fog ez meg amaz.
Csillagjárással itt Pesten vagy környékén még megpróbálkozom, tejút meg kb. idénre is így járt, hétvége is zűrös tud lenni, nekem 2 órás autóút a történet (ott legalább már ismerjük a terepet) és több hétvégés lehetőség a naptárban sincs. Ezt erre szántuk, elmentünk felhős napon is, mert csak, aztán bohóckodtunk mással.
-
veterán
válasz ncc1701 #24214 üzenetére
a colt is igényelt úgy 5 percet, addig közlekedni se volt vele érdemes. a qp-ban még nem vettem le a sarut
mondjuk a 407 gonoszabb volt, amikor lemerült az akksi, teljesen kretén lett. műszerfal random karácsonyfa, viszont mindent a bc irányít, még egy vészvillogót se bírt összehozni. többnyire a megfelelő ütemben villogott a keréknyomás hibajelzője (az autóban egyébként nem volt keréknyomásellenőrző rendszer), meg néha felvillantotta a jobb első helyzetjelzőt... legalább az ablakemelő és a zár hajlandó volt működni. asszem végül tréleren távozott az autó, és a szervizben tanították újra az új akksival, hogyan is kell működni...[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Eredeti játékok OFF topik
- OLED TV topic
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Bluetooth hangszórók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs