- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hobby elektronika
- Mini-ITX
- Azonnali fotós kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kanada feltalálta a Netflix-adót
it Az online streamingszolgáltatások a belföldi árbevételük 5 százalékát ezentúl kötelesek átadni.
-
Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
ph Az Arrow Lake és a Granite Ridge CPU-kra várakozva az ASRock több alaplapot és egy érdekes VGA-t is bemutatott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz zetor2000 #24300 üzenetére
Mert az kaphat zöld rendszámot, ami egyrészt plug-in hibrid, másrészt x gramm/km alatt kell lennie a co2 kibocsájtásnak. Nyilván nekik felette van, mert kicsi az akkupakkjuk.
Ezt mondjuk szigorítani akarják, én mondjuk eleve csak olyan kocsinak adnék zöld rendszámot, amiben nincs robbanó motor. -
Grillo
senior tag
válasz Bujdy81 #24255 üzenetére
Amikor levered a vakolatot, és végignézi szakember, hogy hol látható a falszöveten mondjuk elfalazott ablak/ajtó, hol, milyen technológiával van megoldva a nyílás felső része, stb. Egész jól össze lehet rakni az épület építéstörténetét, átépítési periódusokat, javításokat. Műemlékeknél szokták előírni, ha nagyobb felújítás van, és még nem volt korábban.
Ez a Budai út? Mert akkor: 14. századi templomot 1713-ban a reformátusok, 1769-ben a katolikusok újították fel. Jelenlegi formáját Klaucz György székesfehérvári kanonok irányításával 1912-ben nyerte el.
A kapu bal oldalán befalazott római kori kő relief 3 elmosódott alakkal.
Falképek: 1931 (Temesi Wagner János).
Berendezés: főoltár, mellékoltár, szószék, padok, 1853.
Orgona: 1855 (Rieger Ottó). -
Phülöp
addikt
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
zetor2000
senior tag
válasz ncc1701 #24303 üzenetére
Az ilyen "semmire se jó" megoldást nem értem.
Az rendben van, hogy megy pár km-t tisztán elektromosan, de ha már van benne villanymotor, miért nem képes arra, hogy az előírásoknak is megfeleljen, és akkor zöld rendszám.
Mondjuk a nagyobb (nehezebb) akku miatt lehet, sokkal magasabb az önköltség, meg 15-20 perccel többet kell a tervezőnek beleölnie, hogy elférjen a helyén, és akkor az már annyival drágítaná, hogy nem versenyképes.Azzal én is egyetértek, hogy az kapjon ilyen rendszámot, aki zéró kibocsájtású ami a káros gázokat / gőzöket illeti. Azaz ilyen ICE cuccok ne. Cserébe még adókedvezményt is adnék, hogy növekedjen a részesedése ezeknek a járműveknek, és a töltőhálózatra is keresnék jelentkezőket, hogy építsenek / üzemeltessenek. Kicsit vicces, hogy a hibridek és az elektromos autók sokkal drágábbak, mint a belsőégésűek. A különbözetből kábé kijön egy második (lepukkant szar használt) autó, vagy egy jóidőre való üzemanyag / üzemeltetési költség. Esetlegesen magasabb felszereltség / másik méretkategória.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
ncc1701
veterán
válasz zetor2000 #24307 üzenetére
Itt ezek a címeres balfaszok még arra sem képesek, h a vellany kocsikról elengedjék az áfát. Vagy a szigetelő anyagokról, stb. Még azt is kamuzták, h az eu nem ad pénz magán embereknek ház korszerűsítésre, és ezért az állami épületeket "korszerűsítik" helyette abból a pénzből (=haverok ellopják jól). Paks 2, stb...
Na, ezektől vársz logikát.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #24307 üzenetére
Ismerősnél nézegettem, teljesen jó. Lámpánál lekapcsolja a motort, egy darabig megy elektromosan, lejtőn/fékezésnél visszatölt. Nem kell ezt bonyolítani és nincs nehéz akkupakk, meg más konstrukció meg satöbbi, cserébe ha vidékre megy akkor benyakútnál tankol, van hatótáv, alacsony fogyasztás.
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #24314 üzenetére
meg vhol ezt ugy szoktak megoldani, hogy felulnek vonatra vagy repulore es berelnek ott egy autot arra a par napra, ha annyira kell a mobilitas
de ez a hibrid dolog addig tud elni, amig nincs max 30-40km-kent egy tobb beallos toltoallomas vagy minden nagyobb varosban is mar egynel tobb toltoallomas
azert elnezve a USA videokat, ahol egyes helyeken LA-ban akar 20-25 Tesla Supercharger is akad, meg a prolibb helyeken is van 8-10 akar, kb sehol nem vagyunk ebben (sem)tesom pont vett most kint egy babakék 1.2-s 500-st, ma mennek erte el Linz-be a rendszamaval
akiktol vette azok most vettek az 500E melle egy masik 500E-t is
az eladonal a haz teton napelemek voltak vegig, szoval gyakorlatilag ingyen jarnak vele
de arrafele ezt az allam tamogatja es nem akadalyozza
ott eleg sok lakohaz tetejen van nepelem, de ott nem is orbanviktornak hivjak a miniszeterelnokot, aki haveri korenek az az erdeke, hogy egy 80 ev alatt kifizetett 20 ev alatt felepitett uj atomeromuvet epitsen a haveri kore, amiben az adossag a tietek a haszon meg az ovetöbb drón kell ;P
-
Samott
addikt
Ugy altalaban a plugin hibrid lenne a megoldas az atlagos igenyekre. A napi rutint elintezi akksibol, ha messzebbre kell menni akkor meg ott a benyas motor. Hatranya hogy az benzinmotort is cipeli minden nap, illetve ha messzebre megy nem kellene akkora akksi.
Fura hogy a Toyotanal nem nagyon van, talan csak a Priusnak van egy plugin hibrid verzioja, pedig az uj corolla tuti vetel lenne egy ilyen hajtaslanccal.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #24315 üzenetére
A repülős megoldást is alkalmazzuk évi 1-2 alkalommal, csak ott a csomagméretben erős limitek vannak. Trópusi szigetekre működik jól, ahol egy-egy oldaltáskányi ruhával elvagyunk bármeddig.
Viszont a kontinensen csak a Spanyoloknál lehet kapni rendes autót heti 100 euro alatt. -
Phülöp
addikt
Szakad a hó.
Örülök.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
zetor2000
senior tag
Eddig ez rendben is van,
Csak akkor lenne ennek a verdának zöld rendszáma, mert úgy több előnye lenne. Pl. ingyen parkolás. Így azonban nekm sok. A konstrukció kábé ugyanennyi, csak az akkucsomag mérete más. Abban is, ebben is megvan minden, ami kell, hogy a hajtás vegyesen üzemeljen.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz -NoVa- #24310 üzenetére
Hát, ha már EU tagállam vagyunk, csak van valami EUs előírás, de ha a tagállamoknak egyéni hatáskörük van ebben, akkor a sajátunk. Ekkor értem, hogy nem felelnek meg, mert kicsi piac lehetünk ehhez (is).
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
Véleményem szerint 2 féle hibridnek van értelme:
-a plug in hibrideknek, mert este feltöltöd, és a napi városban töltött ingázás jelentős része villany áron van, nem benzináron
-a hatótávnövelés céljából generátort tartalmazónak. Ha lemerülőben van az akkucsomag, akkor beindul a belsőégésű, és t idő alatt feltölti.Ez se lehet rossz, hogy a táv egy részét villanyon teszi meg, és végső soron olcsóbb tankolni bele, de a ződ rendszám azért szerintem több előnnyel jár.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
-
Samott
addikt
Keserédes aktualitas...
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-NoVa-
addikt
válasz ncc1701 #24325 üzenetére
Kicsit összezavarja ezt az az apróság, hogy előfordulok viszonylag gyakran Román, Olasz, Osztrák, Spanyol utakon is, és ott sincs töltőkkel kikövezve az út. Néhány világjáró Model S vagy Model 3 ellézeng itt ott, a többi típussal nem mennek ki az otthoni agglomeráción túl.
-
WiZARD
addikt
Hibrid egy lépcsőfok, szerintem nincs sok jövője. (Hibridhez ráadásul jön a vinnyogó motor a fokozatmentes váltóval.)
Kis akkut mindig töltögetni kell, csak foglalja a töltőt, cserébe alig jut el valameddig. Közben a full elektromosoknak is van már 300-600km körüli hatótávja.Hatékonyságra kellene jobban rámenni, ott szerintem csomót lehetne faragni. (Gondolok itt az egész autóra - súly, légellenállás, gördülési ellenállás, stb)
Leaf-et simán a C típusú gördülési ellenállású gumival szerelik gyárilag. Egy A-s gumival elvileg lehetne 4%-ot nyerni. A nagyobb felszereltséghez 17" felni jár 215ös gumival. Állítólag a kisebb felszereltség 16" felni 205 szélességű gumija megintcsak 3-5%-ot jelent. Egészen érthetetlenek ezek számomra, mármint hogy miért követ el ilyen "hibákat" egy gyártó.Hyundai Ioniq közel azt a hatótávot tudja 28 kWh akkuval, mint a Leaf 40 kWh akkuval.
Audi E-tron 20+%-al többet fogyaszt autópálya tempónál mint az évekkel korábban megjelent (és kapható) Tesla Model X.Közben a Tesla meg újoncként, pár év tapasztalattal a legbiztonságosabb autókat gyártja az NHTSA tesztjei szerint.
Leaffel mentem eddig 2800 km-t, nettó 376 kWh áram fogyott.
(Ingyenes töltőkkel töltve, de lakossági áron számolva is csak ~14ezer ft)Szinte büntetlenül lehet városban gyorsulni, mert fékezésnél visszakapom az energia jelentős részét
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz -NoVa- #24329 üzenetére
A Tesla azért elég komoly hálózatot épít magának.
Ha pedig töltő, akkor nem feltétlen 1 db töltőfejre kell gondolni...
(és otthon is lehet tölteni, füstösökkel ez ritkán megoldható)Többiek meg várják a csodát másoktól.
A korábban általam írt "miben más a Tesla" témához ezt is hozzá lehet tenni.ez meg az európai autógyártók által "támogatott" projekt. Épp Bábolnán épül nekik töltőjük, max 350kW töltést tud majd. Azért azzal vállalható sebességgel lehet majd tölteni (amikor lesz olyan autó ami bírja)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #24331 üzenetére
Épít, aztán a gyorstöltés csak adott modellhez jár vagy licenszes. Lesz még itt meglepetés. Többi ügyében meg elég néhány kommentet olvasni, mikor valaki nyaralásból hazafelé előre megnézi a töltőket, mindenhez is van kábele, csak a Lidlivel együtt a töltő is szünnapol. És persze még olcsóbb, mint a benzin de azért 100 forint környéki ára simán van.
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #24330 üzenetére
Nem szeretem a csókát, mert szerintem irritáló, de a H. Andriska tett fel pár videót mindenféle Teslával, hogy így merítik, úgy merítik...
Az egyikben volt, hogy van ilyen kerék "rátét", tulképp egy mágneses dísztárcsa. Állítólag az is használ, hogy csökkenti a légellenállást. Meg, hogy itt-ott egyedi karosszéria elemeket kapott az egyik, pl. szénszálas anyagból a motorháztető. Ilyesmi megoldásokkal eléggé lehet nyerni súlyt, meg talán a légellenállás is a megfelelő irányba mozdul el.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
Nyilván nem ingyen épít.
De ha menni kell, akkor van hol tölteni, tervezhetően, előre látni hogy mi foglalt.
Pont ez nincs meg a többinél, ingyenes lidl töltőre nem lehet építeni, mert az vagy zárva lesz vagy nem működik, vagy csak beáll egy füstös és elfoglalja 5 napra, mert neki az a hely tetszett.Otthon lehet olcsón tölteni, napelemmel mégolcsóbban.
Ha meg utazni kell, és autópálya mellett akar valaki gyorstölteni, akkor fizessen. Benzin is drágább a pálya mellett, nincs ebben semmi meglepő.Nem kell mindenáron mindenkinek, és mindenre elektromos autó. Ahogy most se vesz mindenki robogót mert az milyen jó a vásroban, vagy épp dízel kamiont, hogy árut szállítson éjjel-nappal.
De az átlag autós nem is jár mindenki napi szinten 200km+ utakra...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #24335 üzenetére
Napelemmel azért kell beruházás. Most éppen valaki miatt ránéztem, akkor pont 600 watt jött ki belőle. Előző napok 2-4 kilowattosak. Szóval saját energiával 10 nap alatt fel lehet tölteni. Többi kereskedés kérdése, ki tudja mi lesz még mire elterjed egy csomó cucc és felborul az ország egyenlege.
-
FőDudu
addikt
Tesla kB 20e Euro korul van ha jol emlekszem. Marmint a gyorstolto (120Kw ha jol remlik).
Velunk akartak kifizettetni es meg az aram arat is mi alljuk....
Elhajtottuk s francba.
Aztan talalt szponzort, igy van Tesla es BMW toltonk is (csak senki nem tudja, mert nem publikus, hanem szallo vendegek reszere szolgaltatas).Igaz a Tesla vegul nem a 120,KW Lett, hanem valami kisebb.
A gond az, hogy meg a tolto bekoteset is csak minositett szakember vegezheti. Nem eleg sima villanyszerelo.
Ha valakit erdekel, akkor kedden tudok fotot berakni.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
zetor2000
senior tag
Irányadónak ez talán jó lehet, de elég összetett. Ez egyenáramú gyorstöltő. Ehhez még némi villanyszerelő szakmunkát is hozzá kell álmodni, meg valami elektromos művektől jövő áramvételezés kiépítését. Otthon ritkán vételeznek annyi áramot, amennyi ezekhez kell.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
Mire gondolsz "gyorstöltő" néven?
1-3 fázis 32A AC töltő?
DC töltő? 22-50-100-350 kW?Otthonra AC a jellemző, és az autóba épített fedélzeti töltő teljesítményétől függ, hogy mit tud.
3.6-6,6(7,2)-11-22-43 kW amit jellemzően tudnak, márkától, felszereltségtől függően. Talán azt lehet mondani hogy a 6,6/7,2 kw (1 fázis 32A) a leginkább jellemző. Többség ezt hívja gyorstöltőnek, ezekhez a fali doboz olcsó, hisz nincs nagy csoda benne.DC meg drága, mert ott a töltő nem az autóban van, nagy teljesítményű, otthonra minek. Ezt inkább villámtöltőnek hívják.
(lassú töltő meg a 230V-ba dugható 10A, amit adnak az autóhoz)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
BobaHWSW
újonc
válasz zetor2000 #24307 üzenetére
Nem ertek egyet. Az "ilyen" vacak hibridek is sokkal jobbak szerintem mint a semennyire.
Dugobab allo motornal 2 percenkent 5 metert elobbre menni pont jo. Bar heh... Amiota itt elunj szerintem meg nem is voltam igazan dugobab. Amikor itt csucs forgalom van szerintem az Budapesten hetvegen delutan 3. Tippre
-
ncc1701
veterán
válasz WiZARD #24330 üzenetére
Azért követi el a gyártó, mert az embereknek ez kell. Itt a swiftem, szó szerint 4 litert eszik. Az emberek 90%-nak elég lenne, mert egyedül utaznak, de megveszik a bazi nagy suvot, mert az tetszik nekik. Nagy kerék dettó, direkt vettem 15-ös acéllal, az eggyel magasabb felszereltségben már 16-os könnyűfém lett volna. Ezekre az utakra? De nyilván a népeknek az tetszik.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- E-roller topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Politika
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen