- Milyen asztali médialejátszót?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen széket vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen házat vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Már elérhető a Star Wars: Hunters
gp A próbaverziók és a régiós tesztek után végre befutott a teljes változat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
(Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
ph Jó pár éves kihagyás után, a Computex örömére elkezdjük a videós tartalmak gyártását is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz npera #140700 üzenetére
Azért a minimális nekem necces, itt egyik szerver telepítésről ami amúgy folyamatában alig pár napos történet simán hónapokig írjuk a doksit. Odahaza még asszony is segített telepítéses doksikat formázni meg Visio ábrát rajzolni, ha rajtam múlna akkor minden is lenne. Elég sok az a 10-20 perces meló ami változik, vagy előzőhöz képest más a folyamat és simán fél nap vagy több a dokumentálása az meg már messze nem minimális.
-
npera
újonc
válasz Jahno #140701 üzenetére
Nekem főleg teszt eljárások vannak, különféle walkthrough doksik rendszerekhez. Nem olyan részletes owner manual, ahol minden egyes kis ábrának stimmelnie kell. Akkor én is befonnám a szemöldököt.
Eddig megcsinált teszteket mindig leriportolom rögtön a teszt után, nem várok fél évig a riporttal, mint egyes kollégáim. Amíg agilisek voltunk a rekordot egy leányzó tartotta. Ő asszem két évvel a teszt után írt meg riportokat az utolsó héten, mielőtt felmondott és nekem kellett az ő riportjait átnéznem és release-re küldeni. Az szerintem extrém, két évvel később az eredmény már nem is releváns és akkor kár is volt a tesztet megcsinálni gyakorlatilag.
Hiába, az agilis időszak alatt a "fail fast" volt a mondás, de szerintem inkább a "fail totally and slowly" lett belőle....
-
-
-NoVa-
addikt
válasz npera #140702 üzenetére
Az egész agile-t erőszakosan és hamar kényszerítették ránk a cégfelvásárlás előtt, hogy akkor ez majd jó lesz, meg jól mutat a management előtt. Virtuálisan ugyanaz az egyáltalán nem agile struktúra, azaz nagy, hosszú átfutású project, ami nem kerül ki userekhez instant akármilyen állapotban, és nem frissül hetente, specializált, más területekbe bele nem szóló emberek túrják a komponenseit, ahol nincs taskok horizontális áramlása egymás között, nincs erőforrásmegosztás, ha szabadságra mész, lebetegszel, meghalsz, nem veszik át a taskjaidat. Majd ha feltámadtál, ott vár felgyűlve a sok szar. Na erre nagyon nem való az agile, webfejlesztős, horizontálisan átjárható, usereknek éles rendszerbe kitolt, és nagyon moduláris izékre találták ki.
Na felvásárlás után az új ceo rögtön úgy kezdte, hogy az agile fasság, kár vele bohóckodni, de ha nagyon ragaszkodunk hozzá, tegyük. Nem ragaszkodtunk hozzá nagyon. A maga helyén nagyon hatékony, másra erőltetve megöli a produktivitást. -
Sipi-
tag
válasz -NoVa- #140704 üzenetére
Mi papíron scrumban dolgozik, van full munkaidős scrum masterünk is. De valójában totál nem felcserélhetők az emberek, mert mindenkinek megvan a területe amihez ért. A scrum master a héten megint megpróbálkozott azzal, hogy közösen becsüljünk story pontokat, de 5-en mondtuk, hogy totál felesleges időhúzás, ha egyszerűen közöm nincs ahhoz a feladathoz (mert nem is értek hozzá), akkor minek becsüljek rá? A csapatunk eléggé vegyes, nem egységesek az ismeret területek sem
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #140704 üzenetére
Itt egy azóta "továbbment" top menedzser kényszerítette bele a céget az egészbe. Neki több olyan dolog is "köszönhető", amiről nem tudok írni, de egyik sem pozitív. Amikor mennie kellett, akkor még egy cikket is csináltatott magának a Göteborg Posten újságban, hogy akár CEO is lehetett volna, de nem akarták, ezért inkább akkor dacosan továbbmegy. A valóság az, hogy a board kirakta, mert kezdett bedőlni a sok hülyeség amibe belerángatta a céget és megingott a bizalom.
Nálunk az agile alatt kábé olyan tisztogatás volt, mint az inkvizíció alatt. Meg kellett újítani minden processzt, és letojták, hogy működik-e évtizedek óta. Új kell. Amikor tökéletesen olajozott processzeket akarnak szétverni és abszolút nem működő szoftverekkel helyettesíteni, akkor csak pislogsz mint hal a szatyorban.
A legdurvább az volt, hogy csak görget egy csomó team maga előtt feladatokat, amik sosem készülnek el. És akkor a végén hümmögnek, majd be kell rakni a következő PI-ba. Amikor megint nem lesz berakva egy sprintbe sem. És ez megy éveken át. Utána lehet találgatni, hogy most ez jó-e vagy sem.
-
Jahno
őstag
válasz NauTiLUS_HUN #140703 üzenetére
Mintha ezek pár helyen nem lennének ugyanúgy széttekergetve, hogy azt sem tudod merre vagy arccal előre.
-
blueboi69
csendes tag
Hőkamerája van itt valakinek egy hétvégre ami jobbfajta? Tudom béreljek, de gondoltam előbb megkérdezem, hátha...
Valami vizesedés okát kéne megtaláljam a házban
-
Sipi-
tag
Tegnap cseréltettem olajat a Yarisban, 41,5ezer volt. Előtte 2022 decemberében cseréltettem, akkor még csak 33ezer volt ugyanott, ugyanez a munka (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő).
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-
Jahno
őstag
válasz NauTiLUS_HUN #140710 üzenetére
Amúgy ez most valami divat lett, hogy akiket 10 éve elzavartak a cégtől, mert semmihez sem ért az manapság már kb. jöhet mérnöknek? Olyan arcok fejlesztenek hálózatos szoftvert, hogy csak lesek, nem tudja mi az a subnet, egyik miért nem éri el a másikat, miért nem lehet az IPcím .254 felett meg ilyesmik.
De jó persze Google, csak most egyik cuccomat itt simogatom lassan 2 éve (igaz nem túl intenzíven) aztán még most is meg tud lepni. Ha csak úgy odalökünk valakit akkor vakarózhat egy darabig Google nélkül is egy olyan opción, hogy jön a júzer, nem tud belépni a gépére, oldjuk meg.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #140715 üzenetére
Már kiszámoltam régen. Az anyag nem sokkal olcsóbb, a fáradt olajat tenni kell valahova és ami a legfontosabb: ha eltolod, akkor relatív keveset spórolsz, de nagy lehet a kár. Tehát szakival csináltatni olyan, mint egy olcsó biztosítás.
Fehérváron én anno bementem a Győzőhöz, megcsinálta a Toyotán az olajcserét és az olajszűrő cserét, 98xx Ft volt. (minden második olajcserénél volt csak légszűrő csere, mert 8000 km volt az olajcsere periódusa)
Mikor bementem, akkor egyből haverok lettünk, mert mondtam, hogy "Apám ide hozta a Daciát, R11-et, Mégane-t, Focosokat olajcserére az elmúlt 30 évben, én minek menjek máshova?"
-
Bujdy81
csendes tag
Anno, mikor eljöttem békében az előző helyről, akkor jelezte a management egyik tagja (csak őt nem kedveltem, nem értett a szakmához, kereskedő), hogy minimum 200 oldal doksit kell átadjak.
Jó.
Az utódommal átbeszéltük a dolgokat, összeírtam a kritikus pontokat a rendszerben, linkeket, hogy hol talál részletes leírásokat a standard dolgokhoz, meg azt, hogy a fejlesztett dolgoknak mi a koncepciója. Ez lett 3 oldal. Mellé generáltam a rendszerből 1400 oldal pdf-et csak az adatmodellekről, a managementnek!
-
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #140695 üzenetére
uj uzemresz
padloosszefolyok vannak kb 20db
eleve sulyt nem birjak el
3,5t-ra lettek specifikalva, de ramegy egy gyalogos kiseros elektromos kezi tarhonya es maradando alakvatozassal elgorbul a kereke alatt a racsmeg a vizelevezetes sem sikerultek ugy, hogy belefollyon a viz
a peremnel megall tocsakban, mert a perem mellett lejjebb van padlo szintje es nem is lejt bele
most egesz heten javitasuk megy
osszeszmoltuk a padlooszfolyok kozul kb 2-3 olyan van csak, ami jonak mondhato az osszes tobbit javitani kell
nyilvan madjar ceg
kint all az egyik agyonmatricazott 3.5t-s tgk-juk, hogy minosegi padlokeszites bla-bla-bla
'nyatok
csinaljak tegnap is az egyiket, oda teszi a muki a 2m-s vizszintezot a padlora es bazeg mint az ukran mezok, olyan hepehupas az egesz, meg 0,5-1cm res van 1m-l mellette mar ha a lefolyo szelen van a szintezo
....ezt a f4szomba tudtak ezek ennyire putrin megcsinalni??fel hangosan, hogy szerinted majd lefolyik-e? kerdesre, hogy azert meghalljak ok is, a kollegam mondta a masiknak:
"hat ha nem lesz jo, majd kijonnek megint es megcsinaljak harmadszorra is, hatha sikerul..."
egybol odafordult mind a 3 muki, aki a padloval molyogatottde a toltogep melletti osszefolyot csak ugy tudtak javitani, hogy meghosszbitottak a folyas irany fele, hogy elobb belefollyon a viz
ezt az egyet pl hetfotol csinaltak ma delelottig....mi van ma, csutortok?
aztan meg megy a nyeheges, hogy igy az epitoipar, meg ugy, es hóóóót putri melo
....de a penz az persze keneja kimesz a dohanyzoba akarmikor, 3-4 kulsos melos mindig ott terpeszkedik eppen, kb rotacioban jarnak cigizni
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Grillo
senior tag
válasz hobizoli #140718 üzenetére
Nálunk most lett felújítva egy rész irodának, szép öntött padló, olyan elsőre jó, másodikra annyira nem, de jobb mint volt érzéssel lakható be.
Viszont. A folyosórész végén lévő ajtó mögött raktár van, tele M30-as ládában tárolt anyagokkal, jobbára nehezebb, mint nem. A következő hónapokban ez el fog innen kerülni, pár száz köbméter anyag.
Az átadás után azért kiderült, hogy az új padló nem erre van méretezve, se a békát, sem a megrakott kiskocsit nem bírja. Más irányban útvonal nincs. Majd megreptetik a cuccot gondolom.... -
hobizoli
nagyúr
válasz Grillo #140719 üzenetére
volt egy masik ilyen padloszakertos brigad is par eve
csinaltak egy burkolast a meghosszabbitott galerian, nelunk meg az egyik tarolo helysegbol egy masikba kellet athordani a regi gepalkatreszeket
ezek ilyen tenyleg jo nagy darab vasak, nehez is, mint a sááááár
vatta uj 2 tonnas breki alig birta megemelni
ment az eves karbi eppen szoval elegge csend is volt az uzemben, megyek ott megbuggyantott a brekivel a galerian a toltogep vonalaban, ahogy odaertem az uj reszhez kicsit eltero szinuek a jarolapok, mert tizenevvel kesobb keszult, elkezdett ropogni recsegni a padlo a breki alatt
nyilvan a lent dolgozok is hallottak, hogy hat itt erosen tenyallas van, de mertem megallni vele, mert az akkor onnan tobbet el nem indul megegyszer...
3-4m utan viszont teljesen jol birta, onnantol kezdve a hatralevo 15-20m-n semmi baja nem volt, csak az eleje nem sikerult
2-3 hetig ugy volt egy bolyaval jelezve (ket oldalt ki lehetett kerulni, ahol nem tort szet) aztan kijott ujra a ceg es megcsinalta azt a par m-t ujra, de teljes szelessegben ujraraktak azt a reszt
persze ott csak okosan ala volt pottyintgetve itt-ott a ragaszto, kvazi a levegoben alltak a lapok nagyjabol, azert tortek ripityara
....en csak minosegellenorzest vegeztemtöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
Jóember megpróbál egy 90-es évek elejéről származó motoros rekordot megdönteni kocsival. Stockholm pályaudvartól Göteborg pályaudvarig picivel 2 óra felett. Nem mondhatnám, hogy betartja a sebességkorlátozást, mert nem tartja be...
-
Sipi-
tag
válasz npera #140715 üzenetére
Amikor a legelső autómat vettem 2006 tavaszán, akkor azon Apukámmal cseréltük ezeket náluk, a garázs előtt (családi ház). Akkor 10ezer forint volt az anyag. De most már Ő sem szívesen feküdne be a kocsi alá szerintem
A munkadíj egyébként 10e+áfa volt. Anyag kb. olyan árban volt, mint amennyiért én vettem volna meg a Unixban, gondolom Ők olcsóbban kapják. De nem tudom milyen márkák mentek bele, de annyira nem is fontos. Évi 1-2ezer km megy bele csak. Mióta megvan a Kia, azóta 1300 km-t mentünk vele, pedig akkor még 1,5 hónapig ezzel vittem az egyik gyereket suliba.
Bujdy: sokmindent nem lehet elrontani egy olajcserén, de macerás otthon (teknő kell amibe lefolyik, tölcsérrel kiönteni, de utána mit csinálsz az olajos teknővel, olajszűrőből is folyhat, stb.) Meg persze nem árt hozzá akna vagy jó emelő se, meg koszolható ruha.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz npera #140724 üzenetére
Akkor ez meg már csak minimálisan olcsóbb, mint ha szervíz csinálja. Viszont az tagadhatatlan előny, hogy akkor biztos lehetsz benne, hogy meg van rendesen csinálva és nem csak bízol abban, hogy tényleg leengedték teljesen az olajat, tényleg kicserélték-e a szűrőket, stb.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz Sipi- #140725 üzenetére
Ha már Koenigsegg. Ezt hogyan csinálták meg?
"The ESS combines a 6-speed manual shifting experience, complete with clutch pedal, with a fully automatic transmission with super-fast and frictionless shifting. The driver can choose their preferred experience and can switch modes at any time."
CC850https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
újonc
válasz Sipi- #140727 üzenetére
Van benne kis mérnöki kreativitás. Alapjaiban gondolták át, hogy mit akar a vevő, mi bírja ki a nyomatékot és mit tudnak kellően könnyűre és kis méretűre konstruálni, hogy el is férjen a kocsiban. Szerintem zseniális.
Náluk az ár nem számít, de a legmagasabb teljesítmény / cm3 nagyon is.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Sipi- #140723 üzenetére
Hehh én a fiestán mai napig cserélek olajat
Koszolható ruha pipa
olajleeresztő kanna pipa [link]
Beleöntöm az olajat abba a flakonba amiben vettem az új olajat, az olajszűrőt bezacskózom és a tőlünk 300m-re lévő molkútnál le tudom adni.Anyámnál a lakótelepen a suzukiban is mindig ott cseréltem a ház előtt, egy idő után már az volt cél, hogy egy csepp se menjen az aszfaltra. Ez a skill jól jön, most a térkőnél
De ez egyedi eset, nyilván az autótulajdonosok nagyrészének erre nincs lehetősége. -
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #140730 üzenetére
Jó is az, csoda helyi vidéki boltot mondtam, hogy miképpen jártam? Én meg pesti dolgokhoz vagyok szokva, vagy polcon kint vannak a flakonok, vagy értenek hozzá, van gyári katalógusuk ilyesmik. Természetesen a falu nagyon hozzáértő szakija, tesóéknak is hordja flakonban a tuti OEM olajat. Mikor kicsit ette a kocsi akkor becsettegtem, mondom adjon ilyen olajat ebbe a kocsiba. Csávó ott hümmögött, fogalma nem volt a világról, hááát talán ez meg amaz van onnan a raklapról vegyem le az jó lesz. Levettem valamit, ember bólogat, kifizettem, utána szerelő mondta is, hogy jobb ha van a kocsiban olaj csak legközelebb belevalót vegyek mert nagyságrendileg sem a motorhoz való. Odahaza megnéztem a dobozát, V8 american cars.... Én is ennyit tudok :-D Nem is akarom tudni mit ad tesóéknak az 50 literes hordóból kimérve. Aztán lassan az is igaz, hogy haverok szopószorzóiből simán kitalálom milyen réztömítést szoktak kihagyni és melyik kocsihoz kell extra kulcs, ami nincs.
Jövő héten már visszajön a gépezet, játszhatunk tippelős játékot.
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sipi-
tag
válasz blueboi69 #140730 üzenetére
De Te szereltél kispókot és BMW-t is, utcán. Az én gyakorlati szerelési tudásom meg kimerül az izzócserében Bár volt amikor a Picasso-t bevittem ezzel szervízbe, mert fél óra alatt sem bírtam a rugót kiakasztani, mert egy egy hülye konstrukció volt.
Jah, akkut is cseréltem már többször ishttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
blueboi69
csendes tag
válasz Jahno #140731 üzenetére
Itt is van helyi autós kisbolt de ott értenek is hozzá valamennyire, de nyilván az egész bolt kb 15m2, amiből a vásárlótér 2m2, tehát inkább beszerzik ami kell. Múltkor bevittem a kiégett féklámpa izzót a fiestából, gondoltam megmutatom pontosan milyen van benne, ahelyett, hogy elkezdem magyarázni, és mondom, hogy egy ilyen izzót szeretnék.
Boltos teljesen komoly arccal aszondja:
- Hááááát ilyet nem tudok adni. Esetleg olyat, ami még nincs kiégve.
Mondom nagy sóhajjal:
- Najó hát egye fene akkor elviszem azt, valamire csak jó lesz.
-
Jahno
őstag
Ali/Ebay csomagokra az alap 400 helyett már 550-et kell fizetni (37.5% emelés) és jöttek be újabb tarifák, egyéb vámkezelés árát meg kb. az egekbe tolták.
-
Sipi-
tag
válasz Sipi- #140679 üzenetére
Megkérdezem az ügyfélszolgálatot, hogy Cetelem hitelkártyát hozzá lehet-e addni apple pay-hez. Válaszoltak valami katyvaszt, hogy használjam a Cetelem app-ot (nincs ilyen) vagy Simple pay-t vagy Curve-t.
Jól értem, hogy Curve-be be lehet adni a Cetelemes Mastercard-ot és utána a Curve-t már hozzá lehet adni az Apple Pay-hez?
Nagyon megszoktam már, hogy csak telefonnal fizetek, pénztárcát csak a bevásárlókocsiba való műanyag érme miatt veszem elő.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #140743 üzenetére
Próbáld ki, de ugye hitelkártyával online nem lehet fizetni, azt sem tudom mi az app/wallet közt as különbség, meg nem is nagyon komálom a telefonos fizetést és társait. Öreg vagyok én ehhez. Meg persze Packeta appban online kifizettem, erre kész, hozzá is adta Google wallethoz. Nyád. Még ki kell szórakoznom mire jó és hogyan.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen