- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen házat vegyek?
- A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
- Projektor topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Hobby elektronika
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
Hirdetés
-
Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
ma Mármint magukhoz képest, a Stellantis csoport márkáiban használt CMP platformhoz tartozó hajtáslánc optimalizációjának eredménye a mindennapokban is érezhető.
-
Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
ph A trió egyik tagja egy Blu-ray olvasótól mentes, olcsósított kivitel lesz.
-
Megjelenési dátumot kapott a Conscript
gp Az I. Világháborús horror játék jövő hónapban érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Nova, Stormworks ismerős? Ha egyszer lesz időm ezt is meg kell nézzem.
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sipi-
tag
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #140613 üzenetére
Reptéren is pislogtunk, mikor a hajtómű lapátokat mutogatták, mennyire precíz cucc. Annak is mondták az árát, de elfelejtettem, nikkel, wolfrám, titán, molibdén nem tudom milyen peciális ötvözet. És meg vannak számozva, ugyanarra a helyre kell visszaszerelni. Meg is kérik az árát, de a hajtómű sokszor a legkarbantartásmentesebb dolog a gépen, millió mérföldeket megy el csont nélkül, 10+ ezres fordulaton. Tűrése is elég jó a lapátok hosszánál, meg a tengely centírozása. Az nem engedheti meg magának, hogy csak picit üssön, lenne nagy bada bumm egy pillanat alatt. Félelmetes. Tele volt ott minden varázslattal, ilyenolyan kerámiák, kompozit anyagok, egyik hajlik de a nyírást nem bírja, másik a meleget bírja. Meg persze az arcok a hangárban, akik értettek is hozzá.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #140619 üzenetére
És nem is csak a fennakadás, meg a kényszerleszállás, mentés meg egyéb költség, de önmagában a hajtómű egy szép nagy kerek szám amit lenullázott, meg a gép állásideje. Ott egyik GE hajtóműre mondta a csávó, hogy az szinte kerek 1 millió Euró /darab.
Repülőt tudja a fene, egy sima vasútra van paraméterem kb. 7 évvel ezelőttről vidékről, és ha tervezett karbantartás van, akkor volt 3ezer Euró/24 óra a költség, nem tervezett, forgalomból behívás 10000 Euró. Aztán jónapot, mert ha kisebb dolgot kell szervízelni akkor ez is olyan, mint az autószerelők, hogy nincs minden sarkon és előre vannak időpontok a tervezett karbantartásokra. Itt a lízingcégek is sűrűn vakarják a fejüket, meg mindenki, ha valami kisebb triviális dolog félremegy és múlik az idő. És persze a papírmunka.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #140548 üzenetére
Lexikális tudást kérdez, mint a poroszos oktatás. 6/10 lett, mert nem nagyon koncentráltam, csak ami elsőre beugrott. Félautistáknak kiváló, akiknek megvan még a 7. osztályban forgatott földrajz atlasz fele adattartalma...
Apropó: mondtam már, hogy anno a gimiben a Telekis napokon én csináltam egyszer a 18 osztály számára a műveltségi vetélkedőt és majdnem megvertek?
Ugyebár azt mindenki tudja, hogy mi a leghosszabb folyó, legnagyobb sivatag, stb. Tehát azt kérdeztem, hogy melyik a második legnagyobb sivatag, harmadik legbővízűbb folyó, stb.
-
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #140622 üzenetére
2017-ben a Polestar egy "önálló" OEM lett, de igazából semmi sem volt a kezükben, hogy önállóak legyenek. A Polestar 3 és EX90 platform gyakorlatilag teljes fejlesztése Volvo volt és Polestar szinte csak a tophat, meg minimális kalibráció. Még a gyártás is Volvo gyárakban folyik, semmilyük sincsen még. A gigantikus hitelen túl.
A hitelt (közel 19 milliárd SEK) a Volvo adta nekik, emiatt a balansz iszonyatos bukta a Volvónak. Még kaptak év vége felé valami 1,3 milliárdot, de kellene még 14 milliárd 2025-ig.
Most akkor kiváltják a tulajdonjogot a Geely alá közvetlenül, de egy csomó részvényt még a Volvo birtokolja. Valami 43%-ot talán.
Szóval sehogy sem jó ez, mert ameddig nem kezdenek el masszívan volument árusítani kábé esély sincsen arra, hogy önálló lábra álljanak. És eddig borzasztóan elavult modelpaletta volt csak. PS1 kábé nincs is, PS2 egy ősrégi hibrid platform, alias XC40 és hasonlók.
A PS3 úgy kell, mint egy falat kenyér. Meg a PS4. Csak éppen olyan áron, mint amin adják nem tudom ki fogja venni. A minőség a PS4 esetén lutri, mert egy Geely kocsi, amit a Zeekr fejleszt igazából. Lásd EX30. A PS3 pedig egy hatalmas falat lesz, a SPA2 platform rejt kihívásokat. Innentől kábé NDA.
-
Jahno
őstag
válasz Bujdy81 #140621 üzenetére
"Tehát azt kérdeztem, hogy melyik a második legnagyobb sivatag, harmadik legbővízűbb folyó,"
Ez azóta sem újdonság, de gyakran sorba is kell tenni. És ahol rontasz onnan nem jár a pont. Pont ez a kockázat a tippelősöknél, de azért így is szoktunk zakózni rendesen.
De hát lexikális vagy sem, kb. teljesen hétköznapi dolog volt, de ebőbl is látszik, hogy megütöd egy fél autista szintjét, szóval majd ha tavasszal bicajosat számolunk, akkor beszámítjuk és ez alapján súlyozzuk az érveléseket, mert ez mégis csak relevánsabb, mint az a kérdés, hogy ki rendezte az XY című filmet.
Na de majd ma is megveszem a jegyem, gondolkodni érdemes és nem nyerni megyünk :-P
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #140623 üzenetére
volument altalaban mindig kisautobol lehet eladni
VAG sem az Phaeton-bol adta el a sokat, hanem a Polo-bol meg a Golf-bol
Tesla-nak is azota van ertelmezheto volumene, amiota van a Model 3 is
Polestar is csinalhatott volna vmi kisebb modellt, kompozit kasznielemekkel az onsulyt csokkentve, abba tolva a csilliardokat
a Saab-nak is addig ment a buli, amig nem premiumgyarto akart lenni
------------
amugy kajak nem ertem, hogy amikor lathatjak, hogy a Tesla gyartasmodell hogyan mukodik es mennyire hatekony is egyben, akkor mire varnak?
miert nem csinalnak egy meretben a Model 3 ala pozicionalt Volvo C30-ra hajazo termeket a Tesla fele ontestechnologiaval?
max raknak bele vmi fruttibb motort es nem 3,5-4 sec alatt lesz kilón, hanem 7-8-9sec alatt
a Model 3 SR 1600kg
egy annal 50cm-l rovidebb, 10-12cm-s keskenyebb "EU" meretubb jarmu, mint a C30 is, az lenne ~1400kg es egy 55-60kWh-s akksi is eleg bele, hogy odebbvigye
maris kevesebbett zabbant eleve a sulya miatt is, es kisebb akksi is eleg bele
foleg ha nem is annyira gyorsulasra van attetelezve a hajtomuve, meg siman elol hajtostöbb drón kell ;P
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #140627 üzenetére
A kinaiakon kivul senki nem tud volumenben, arban versenyezni a Teslaval. Es valszeg ok is csak allami hatszellel. Mire az EX30 olyanlesz mint szeretnem siman Model Y arban lesz. Akkor meg miert ne Teslat vegyek?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #140627 üzenetére
Ja-ja. Már évek óta ezzel kellett volna tölteni az időt. Lassan kijön a Tesla Model 2, aztán majd akkor lehet megint kamillázni. Hogy mi is a cost save, mi is a hatékonyság, mi is az optimalizáció.
Lehet leírtam ide is pár hónapja az elméletem, hogy miként lehetne méretet, tömeget és akksi kapacitást csökkenteni csak a felni méretének beszabályozásával.
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #140629 üzenetére
2000-s evekben meg egy hoki Clio-nak is muanyag sarvedoi voltak a 2,5millios arcedulaert
mindig addig draga ez csak, amig nem kelloen nagy tomegben gyartodik
sporolhatnanak ezzel is, ha sarvedok, a 4 ajto meg a csomiajto es a kazanfedel is muanyag
ezekhez a szenszalas izeket is csinalhatnak robotokkal
hogy kivagjak vizzel, aztan egyiket igy teriti, arra a masikat ugy, beitatja gyantaval aztan vakuumozza....
ezek tobb kemencevel parhuzamosithatoak
Tesla sem egyetlen egy presgeppel csinalja az elso-hatso vazelemeket, es abban cserelgeti a szerszamot hetente, hanem 8-ltöbb drón kell ;P
-
Bujdy81
csendes tag
-
Bujdy81
csendes tag
Jó volt a múlt hét. Sajnos, ahogy a képen is látható, volt felhő az égen!
Mivel a hőmérséklet lesüllyedt -5 fokig, ezért kellett egy aláöltözet a technikai póló és a hokimez közé. Hogy síkabátot miért vittem, az rejtély.
Sok mindetn jól csinálnak a franciák, de azért lenne mit javítani. Szummában azért kezdek arra hajazni, ott is ki lehetne bírni az életet.
Mondjuk amikor a felvonón udvariasan megkérdezték az utastársaim, hogy "Do you like live there?" akkor két dolgot egyből vágtam:
1) Nem franciák - hollandok voltak
2) nehéz lesz válaszolni. Végül egy "Prime minister is not equal to the country" jött ki a számon. Meg az, hogy én is úgy tervezem, hogy a gyerekeimnek nem kell majd ilyen sokat utazni a La Plagne síterephez.A mostani projekten pl. egész jól jönne, ha kitalálná a cég, hogy legyek direkt kontraktor vagy payrollon a HQ-ban, mert Bodeni-tó mellett el tudnám képzelni az életem... Évi négy hónapban úszható, további 1-1 hónapban neoprénes...
-
npera
újonc
Nova, ezek pont jó játékok a lányomnak. Lehet logikai feladatot csinálni, meg "kertészkedni". Pikmin 4.
-
zetor2000
senior tag
válasz Bujdy81 #140631 üzenetére
Egy kínai cégnél, ahol van 3-4 márka, szerintem simán vállalható lehet egy gigapress öntőgép. 50000 autó az Sanghai alsón elfogy... Délelőtt lehetne a világpiacra gyártani valami itten jól csengő névvel, oda meg a 2 másik műszak dologzhatna.
Ha meg a konfigurálást átgondolnák, hogy nincs benne 200 féle extra (pár alapvető dolog mehetne bele), akkor simán lehetne raktárra gyártani, és ha van polcon autó, és nem kell várni rá sokat, akkor szerintem sokan vennék. 2-3 hetet várni egy autóra egy olyanhoz képest, aminek "nesze, itt a kulcsa" az snassz.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
blueboi69
csendes tag
F1 F1 Help!
Tudtok ajánlani ingyenes file recovery softvert?
Az a helyzet, hogy asszony laptopjáról eltűnt egy file az asztalról, több is volt ott, tele van az asztala, de egy tűnt el, egy xlsx. Lomtárban nincs, bár ott vannak más file-ok, tehát nem üres, nem lett kiűrítve. Próbáltam egy parancssoros receovery-t meg a ccleaner ingyenes recovery-ját, de nem találtak semmit.
Többi mappában nincs, mert gondoltam véletlenül áthúzta. File-ra keresve, kiterjesztésre vagy filenévre kiterjesztés nélkül sem találja sehol... -
Tim82
nagyúr
válasz blueboi69 #140638 üzenetére
Ha nemrég még megnyitotta/használta a fájlt, akkor a táblázatkezelő programjának legutóbb megnyitott dokumentumai között is lehetne nézelődni.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #140636 üzenetére
Már épül a facility erősen, Karácsony előtt volt study visit a csoporttal. Én pont lekéstem egy homologizációs teszt miatt....
8400 tonnás gép és kábé 200 kg-ot tud bespriccelni egy ütemben. -
Jahno
őstag
Nem hinném, hogy ismeritek, de meghatározó arc volt. Vasárnap találtam rá az egyik CDre a lomok közt, gondoltam pénteken berakom a lejátszóba, ma meg erre ébredünk. [link]
-
-
blueboi69
csendes tag
-
-NoVa-
addikt
válasz blueboi69 #140648 üzenetére
Ilyenkor itthon hümmögve megnézem a Time Machine-ben időben visszapörgetve a desktopot, amíg elő nem kerül a megfelelő verzió., mert ugye mégiscsak szakmai tapasztalatból és mások hibáiból tanulva készül mindenről incremental backup, és annak a backupja más eszközre...
-
blueboi69
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- FinTech - Financial Technology - digitális pénzügyi szolgáltatások, szoftverek, rendszerek megbeszélése.
- Futás, futópályák
- AutoCAD
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen