Hirdetés

Xbox Live őrület március közepétől Európában is

A nyolc ország: Belgium, Anglia, Franciaország, Olaszország, Hollandia, Svédország, Spanyolország és Németország. Ezzel párhuzamosan befejeződik a 2002. november 30-a óta Németországban, Angliában és Franciaországban futó Xbox Live Test Drive. "Az Xbox Live világszerte többszázezer játékos és hetente mintegy 3 millió játék "hazája". A földrajzi határok elmosódnak, eltörlődnek és új barátságok köttetnek. A játékosok csapatokat alkotnak, saját nyelvet fejlesztenek ki és saját rajongói weboldalakat hoznak létre az interneten. Az online játékőrülethez később még számos ország csatlakozni fog" - áll a Microsoft sajtóközleményében.

A redmondi cég persze felméréseket is készített. Eszerint a megkérdezettek 96 százaléka ajánlani fogja a barátainak az Xbox Live-ot, 97 százalékának semmilyen problémát nem okozott az online szolgáltatás igénybevétele.

Európában a legnépszerűbb játék a "MotoGP Online" volt (THQ), ezt követte az UbiSoft "Ghost Recon" alkotása és az Infogrames "Unreal Championship" programja. A legtöbb időt (játékonként 63 percet) a Ghost Recon-nal töltötték a játékosok, majd a MotoGP Online-nal és az NFL Fever 2003-ral (Microsoft Game Studios). Negyven százalék szerint a Voice Communicator, amellyel a játékosok menet közben egymással kommunikálhatnak, szerves része a játékélménynek, 18 százalék szerint ráadásul mindez optimálisan van megoldva.

Japánban, amióta ez az őrület 2003. január 16-án elindult, egyre növekszik a rajongói klubok száma. Hasonló a helyzet Észak-Amerikában is, ahol 2002. november 28-án indult el az online szolgáltatás. Itt már átlagosan naponta 2,5 órát játszanak a gyerekek és a felnőttek. A Microsoft idén mintegy ötven Xbox Live-támogatással rendelkező játék megjelenésével számol, ezek között található: a "Star Wars: Galaxies", a "Counter-Strike" és a "Project Gotham Racing 2". Ezenkívül a fejlesztők szerte a világban mintegy 60 videójátékon dolgoznak, amelyeknél választható lesz az Xbox Live opció.

A jövőben lehet, hogy már csak az a játékszoftver lesz sikeres, amelyik támogatja az Xbox Live-ot? A kérdés jogos lehet, hiszen a tavaly karácsonykor négy legkeresettebb játék közül három ("MechAssault", "Ghost Recon" és "Unreal Championship") Xbox Live-támogatással rendelkezett...

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés