Hirdetés

Egyelőre lemondott a Keystone kódnevű fejlesztésről a Microsoft

Phil Spencer szerint nem tudnák olyan olcsón adni, hogy az valós előnyt kínáljon a piacnak.

Egy ideje már keringenek pletykák arról, hogy a Microsoft dolgozik egy Keystone kódnevű, kifejezetten az Xbox Cloud Gamingre tervezett eszközön, amely gyakorlatilag egy szimpla kliensként fogadhatná a redmondiak felhőalapú játékszolgáltatásának streamelt tartalmait. A hardver talán "véletlenül" látható volt egy nemrég közölt képen, de a friss adatok birtokában túl sok jelentősége az egésznek már nincs.

Phil Spencer, az Xbox divízió vezetője a Decoder with Nilay Patel podcast alkalmával elárulta, hogy a Microsoft nem tervezi az eszköz piacra dobását a jelenlegi formájában. Ezt azzal magyarázza, hogy egyszerűen túl drága lenne ahhoz viszonyítva, amit kínálna. Többek között felhozta, hogy az Xbox Series S már 299 dollárért hazavihető, és ez egy olyan rendszer, ami a játékokat natívan is képes futtatni, tehát nem csak az Xbox Cloud Gaming szolgáltatásra támaszkodhat. Ahhoz tehát, hogy a Keystone kódnevű projektnek értelme legyen, számottevően olcsóbbnak kell lennie az említett új konzolnál.

Phil Spencer szerint 99 és 129 dollár közötti szint az, ami elfogadható, de úgy néz ki, hogy ennyiért nem lehet biztosítani az éppen tervezett hardvert. A Microsoft szakembere egyébként úgy látja, hogy minél olcsóbb a kliensként működő rendszer, az annál jobb Xbox Cloud Gamingnek, hiszen nagyobb tömegeket lehet elérni vele. Azt viszont egyelőre megjósolni sem lehet, hogy a redmondiak mikor kezdenének bele a hódításba.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés