A Microsoft egyelőre meglehetősen minimalista módon áll hozzá a felhőalapú játékszolgáltatásokhoz, így egyelőre az Xbox Cloud Gaminget kínálják. Ez persze távolról sem rossz, de a számítási felhőben sokkal több lehetőség van, és ennek kihasználása érdekében létrehoztak egy új divíziót az Xbox Game Studios Publishingen belül.
A veterán videojáték-tervezőnek számító Kim Swift által vezetett üzletág célja a számítási felhő különböző lehetőségeinek feltárása, és ezek beépítése a játékokba.
A lehetőségek a felhőben megbúvó számítási kapacitásnak hála meglehetősen tágak. A komplexebb fizikától, a mesterséges intelligencián át a bonyolultabb szimulációkig sok dolgot be lehet vetni, esetlegesen a megszokottnál véletlenszerűbbé lehet tenni a játékmenetet. Nyilván futhat az egész jelenetszámítás a felhőben, vagy annak csak egy része is, összességében mindkettővel nyerni lehet, mert ha csak egy bonyolultabb problémát is át lehet helyezni távoli szerverekre, akkor az már felszabaduló számítási kapacitást jelent a kliens oldalán.
A Microsoft erre az egészre egy hosszabb távú befektetésként tekint, de a divízió megszületése jelzi, hogy már most leülnek beszélni a fejlesztőkkel, ezzel feltérképezve a reálisan kivitelezhető ötleteket.