Hirdetés

Jobban skálázódik a DirectX 12-vel a World of Warcraft

A Battle for Azeroth kiegészítő 8.1-es frissítésénél hatékonyabb lesz a többszálú processzorok kihasználása.

Még az előző év közepén írtunk arról, hogy a World of Warcraft kapott egy DirectX 12-es leképezőt, amelynél már akkor megjegyeztük, hogy fontos lépés volt a játékra nézve, mivel a Blizzard Entertainment népszerű MMO-ja processzorlimitre vonatkozó problémákkal küzdött az elmúlt években, amit alapvetően a leképezést biztosító szál idézett elő, és ezzel a DirectX 11-ben nem tudtak mit kezdeni a fejlesztők. Már akkor jeleztük, hogy a DirectX 12-re való áttérés az alapproblémát csak tűzoltás szintjén kezeli, de egyben utat nyit a komolyabb többszálú optimalizálás felé, ami most meg is érkezett a Battle for Azeroth kiegészítő 8.1-es, Tides of Vengeance nevű frissítésével.

A Blizzard Entertainment alapvetően javított magán a DirectX 12-es leképezőn, így már minden hardverrel elég jól működik, ellentétben a 8.0-s verzióval, amit korábban csak AMD és Intel grafikus vezérlőkhöz ajánlott a cég. A fejlesztés emellett – az optimalizálások hatására – a négy szálnál többel rendelkező processzorokon érezhető előrelépést kínál, bár erre vonatkozóan konkrét értékekkel nem szolgáltak.

A fejlesztésben segédkező AMD viszont lemérte, hogy az új DirectX 12-es optimalizálásokkal, Full HD-s felbontáson, Level 10-es beállítással 35%-ot gyorsul a Ryzen 5 2500X és 36%-ot a Ryzen 7 2700X, ami tényleg látványos előrelépés, és alapvetően mutatja, hogy megérte explicit API-ra váltani a Blizzard Entertainment számára, hiszen így sokkal jobban tudják skálázni az MMO-jukat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés