Hirdetés

Konzervatív raszterizációt kapott a Vulkan API új frissítése

Az 1.0.67-es specifikációban megjelent kiterjesztés gyártói együttműködés mellett született meg.

A Khronos Group a bejelentette a Vulkan API 1.0.67-es specifikációját, ami elérhetővé tette a konzervatív raszterizációt lehetővé tevő VK_EXT_conservative_rasterization kiterjesztést.

Mint ismeretes a normál raszterizálás során a háromszög akkor fedi az adott pixelt, ha a mintavételi pont fedi azt. A Vulkan konzervatív raszterizációja során még két módot lehet igényelni, így beállítható, hogy a háromszög akkor is fedje a pixelt, ha annak csak egy nagyon apró része nyúlik bele (túlbecslés), vagy esetleg csak akkor fedje, ha minden része átmegy a pixelen (alábecslés). Az új kiterjesztés segítségével számos eljárásra írható gyorsabb algoritmus, többek között a manapság használt mozaikos leképezőkhöz is bevethető, vagy gyorsítható vele a voxelizáció.

A VK_EXT_conservative_rasterization kiterjesztés fejlesztésében az Intel, az AMD, az NVIDIA és az Imagination vett részt. Azt még nem lehet megmondani, hogy mely hardverek támogathatják, mivel vannak érdekes igényei, illetve nem éppen a DirectX 12-ben található konzervatív raszterizáció másolatának néz ki, még akkor sem, ha a funkciója gyakorlatilag ugyanaz. Minden bizonnyal az érintett cégek legmodernebb architektúráin elérhető lesz, ennél többet sajnos csak később lehet megtudni.

A Vulkan 1.0.67-et a gyártók hamarosan, nagyjából egy-két hónapon belül implementálni fogják a meghajtóikba.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés