Hirdetés

Váratlan versenyhelyzetet teremt a Mantle API?

Továbbra is az elmúlt héten bejelentett, AMD és DICE által fejlesztett Mantle API a legfőbb téma a PC-s játékpiacon, melyről először az alábbi oldalon írtunk, majd megvizsgáltuk, hogy kik támogathatják a rendszert. Egy dologgal azonban nem számoltunk, mégpedig a versenyhelyzetről. A kiadók ugyanis egymással versenyeznek a különféle játékok kapcsán, és bizony sokat számít, ha valaki behúz egy technológiai győzelmet. A PC-sek számára a Call of Duty és a Battlefield játékok állandó csatája lehet érdekes, hiszen mindkét sorozatnak rendkívül sok rajongója van. Bár a Call of Duty inkább a konzolos réteget mozgatja meg, míg a Battlefieldért elsősorban a PC-s játékosok rajonganak, azért az Activision és az Electronic Arts számára ez így is presztízsharc.

Az Electronic Arts többek között elsőként támogatja majd a Mantle API-t a Battlefield 4-ben, ami a Call of Duty: Ghosts közvetlen ellenfele lesz a kasszáknál. Az előzetes videók és adatok alapján a Battlefield 4 alatt dolgozó Frostbite 3 motor még a Mantle használata nélkül is jóval jobban működő rendszer benyomását kelti, de a Call of Duty: Ghosts is új motort használ, noha ennek a rendszernek a képességei vegyes érzelmeket keltenek. Egyedül az arcok megjelenítése tekinthető kiemelkedőnek, de a grafika többi eleme inkább átlagos, főleg a Battlefield 4 által kínált szinthez viszonyítva. Mindenesetre egy győzelem a csatában nem jelenti a háború végét. Olyannyira nem, hogy Wade Brainerd, az Activision vezető technikai igazgatója szerint nekik is támogatniuk kell a Mantle API-t. Ehhez még hozzátette, hogy a rendszert szívesebben látta volna OpenGL kiterjesztésként, ami nyilván nem lehetséges, hiszen pont az OpenGL és a DirectX korlátjainak megkerülése volt a cél.

Az Activision a Mantle API-t kizárt, hogy be tudja építeni a Call of Duty: Ghosts című alkotásba, mivel ehhez már túl kevés az idő, illetve erre biztosan nem készültek a fejlesztők, ami az implementálást is megnehezíteni. Maga a kijelentés azonban érdekes lavinát indíthat el, ugyanis a konkurens kiadók valóban nem nézhetik azt, hogy az Electronic Arts játékai technológiailag magasabb szintet képviselnek PC-n. Ugyan a Mantle API-t még csak a Frostbite 3 motor támogatja, de erre 15-nél is több játék épül, tehát egy fecskéből könnyen lehet egy tucat. Az Activision és a többi kiadó minimum átgondolja majd, hogy mekkora előnyt jelent a Mantle API implementálása a saját játékaikba, hiszen biztosan nem akarják, hogy az Electronic Arts túl nagyra nyissa a technológiai ollót a PC-s portok esetében, és ez egy váratlan versenyhelyzetet generál majd.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés