Hirdetés

A legfontosabb piacokon bezuhantak a televíziókészülék értékesítési adatok

Kína és Észak-Amerika is szenvedett a harmadik negyedévben, Kelet-Európa viszont kimagaslóan jó eredményeket produkált

Az IHS Markit piackutató cég szerint a harmadik negyedév nem kerülhet be arany betűkkel a piac históriás könyvébe. A felméréseik ugyanis azt mutatják, hogy a két legfontosabb régióban, Észak-Amerikában és Kínában jelentősen csökkent az eladott televíziókészülékek száma az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Előbbi területen ~9,5 százalékos a visszaesés, a távol-keleti országban pedig körülbelül 19 százalék!

Tv értékesítési adatok 2017 3. negyedévében
Tv értékesítési adatok 2017 3. negyedévében (forrás: IHS Markit) [+]

A dolgot csak enyhén kozmetikázza, hogy Kelet-Európában és Latin-Amerikában a korábbinál jóval több tévét adtak el, és hogy Nyugat-Európa is tudott javítani a 2016-os értékekhez képest. Az IHS Markit kutatásai azt is kimutatták, hogy a 2017 harmadik negyedévében 1,7 százalékkal, 42,1 hüvelykre nőtt az átlagos képméret, illetve, hogy az eladott készülékek 35 százaléka már 4K felbontású volt, az ilyen típusú készülékek pedig az összes bevétel 64 százalékát tették ki. Magyarán még mindig kevesebb 4K-s készülék fogy, mint Full HD és HD, viszont ezek értéke jóval nagyobb lett mára.

Mindenesetre az elemzők szerint a két fontos piacon a visszaesés oka, hogy a vásárlók ki akarták várni a Fekete Pénteket, és a hozzá hasonló nagy akciókat. Ennek eredményeként viszont a negyedik negyedév az értékesítési adatok komoly javulását hozhatja.

Előzmények

Hirdetés