Hirdetés

2023-ban tovább csökkent a tévépiac

Tavaly is a Samsung adta el a legtöbb új készüléket, mögöttük a második a Hisense.

A TrendForce piackutató cég elemzései szerint 2023-ban kevesebb televíziót adtak el, mint 2022-ben. 2,1 százalékkal csökkent így a szegmens, az értékesített modellek száma pedig bebucskázott 200 millió darab alá, egészen pontosan 197 millión állt meg a számláló. Egy évtizede nem teljesített ilyen rosszul a szektor, amely ráadásul a jelek szerint komoly átalakuláson megy át.


[+]

Tavaly is a Samsung (36,3 millió) adta el a legtöbb új modellt, de mögöttük már nem az LG a második, mint annyiszor korábban, hanem a Hisense (27 millió). A dobogó harmadik fokára a TCL (26,2) fér fel, és csak negyedik az LG (22).

2024-ben olimpiát, illetve labdarúgó-Európa-bajnokságot rendeznek, ami miatt az elemzők arra számítanak, hogy a negatív trend megfordulhat.

Előzmények

Hirdetés