Hirdetés

Tudományos kísérlet lenne a jelenkor 3D-je?

A Microsoftnak korábban sem volt túl jó véleménye a 3D-s technológiákról, ám most minden korábbinál keményebb szavakkal kritizálták a jelenlegi megoldásokat. Phil Spencer a CNN számára adott interjú során elmondta, hogy a jelenkor 3D-jét egy egyszerű tudományos kísérletnek lehet nevezni. A Microsoft Game Studios elnöke a következtetést az Xbox 360-on 3D-ben is elérhető Batman: Arkham Asylum (GOTY) című játék után vonta le. A program a TriOviz 3D technológiát használja, ami jelenleg jónak számít a megjelenített 3D-s hatások minősége szempontjából, vagyis ennél léteznek rosszabb tartalmak is.

Phil Spencer szerint a 3D kiforratlan és olyan hatást kelt, ami nem fog milliókat megmozgatni. A Microsoft tehát nem fogja a 3D szekerét tolni, ami a 3D-s megjelenítésre képes televíziók gyenge eladási adatait figyelembe véve érthető lépés. A Sony a konkurens Playstation 3 esetében ezt másképp gondolja, és aktívan kampányol a technológia mellett, bár a sztereó tartalom kiszámítása áldozatokkal is jár. A Microsoft persze jobb helyzetben van, mint a japán ellenfél, hiszen nem érdekeltek a televíziók piacán, így nem kell kötelező jelleggel egy olyan technológiát erőltetni, amiben nem látják az áttörés lehetőségét.

A szemüveg a 3D Achilles-sarka
A szemüveg a 3D Achilles-sarka (forrás: CNN)

Phil Spencer azt is elmondta, hogy a jelenlegi 3D legnagyobb gondja a szemüveg kötelező viselése. Ez kényelmi szempontokból nem a legjobb megoldás, ráadásul a 3D-s tartalom megfelelő érzékelése betekintési szöghöz kötött, vagyis a kijelzőt szemből kell nézni a tökéletes megjelenítés érdekében. Természetesen a szemüvegmentes 3D-t biztosító Nintendo 3DS is szóba került, aminek a koncepciója a Microsoft Game Studios elnöke szerint tetszetősnek mondható. A redmondi óriáscég mindettől függetlenül folytatja a 3D-s játékok készítését az Xbox 360-as konzolra, így akinek bejön a technika, annak nem kötelező a Sony masináját választania.

Előzmények

Hirdetés