Hirdetés

Többszálú meghajtóprogramot ír az NVIDIA

Az NVIDIA olyan grafikus meghajtóprogramon dolgozik, amely a többszálú utasításvégrehajtás lehetővé tételével 5-30 százalékos teljesítménynövekedést eredményezhet többprocesszoros vagy kétmagos processzorral ellátott rendszereken. A játékokat mindmáig arra optimalizálják, hogy minél hatékonyabban fussanak egy szálon, a párhuzamos feldolgozásból (s így például a kétmagos processzorokból) eredő előnyök főként multimédiás és szerveralkalmazásokkal aknázhatók ki, illetve olyan helyzetekben, amikor több taszk fut egymás mellett.

Bár a grafikus vezérlő drivere és az őt meghívó alkalmazás két külön taszk, az utóbbinak mindig meg kell várnia az API hívások eredményét, ráadásul a kernel módban futó illesztőprogram több szálra bontását a Windows sem támogatja. Amint Ben de Waal, az NVIDIA driverfejlesztésért felelős elnökhelyettese a TechReportnak elmondta, akad azért néhány megoldás az operációs rendszer korlátainak megkerülésére.

Az egyik lehetséges felhasználási terület a vertexszámítás; a driverek eddig is végeztek terhelésmegosztást, így ha a grafikus processzor le volt foglalva, a munka egy részét a CPU-ra hárították – ezt ezentúl ki lehet vonni egy külön szálba, és máris megnyílik a lehetőség a párhuzamos végrehajtás előtt. Noha mindez bizonyos esetekben jelentős gyorsulást eredményezhet, aligha ér majd az eleve több szálra fejlesztett játékok nyomába.

A fejlesztés eredménye várhatóan a ForceWare 80-as verziójába épülhet be, melynek pontos megjelenési ideje nem ismert, de feltehetően szeptembernél előbb nem lesz elérhető. A meghajtóprogram más szempontból is döntő fordulatot hozhat, hiszen a hírek szerint lényegesen rugalmasabbá teszi az SLI alkalmazásának feltételeit.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés