Hirdetés

A tartalom miatt tervez külön konzolt Kínának a Nintendo?

A Nintendo még az év közepén jelentette be, hogy külön konzolt terveznek a fejlődő országok számára, kiemelt figyelmet szentelve Kínának. A stratégiával kapcsolatban megoszlanak az elemzői vélemények, hiszen a Sony és a Microsoft a többi piacra szánt konzolt vetette be az említett országban, de a legfrissebb pletykák szerint a Nintendo jó okkal nem tesz így.

Úgy tudjuk, hogy a japán cég a tartalom miatt tervez külön konzolt, ami logikus lépés, hiszen a Sony és a Microsoft pont azzal küzd, hogy a nyugaton megjelent játékok sokaságát nem tudják kiadni Kínában, mivel azok nem mennek át a szigorú cenzúrán. Ezen a ponton ráadásul nem csak vérre, erőszakra, illetve hasonló dolgokra figyel oda Kína, hanem a történetre is, amely függetlenül attól, hogy fiktív alapokon nyugszik, nem tartalmazhat az ország kormányára nézve negatív utalásokat, illetve történeti cselekményeket. Információink szerint a kínai cenzúra visszadobhatja azokat a játékokat is, amelyekben egy kínai karakter a történet egy bizonyos pontján negatív szereplőként van ábrázolva, még akkor is, ha később pozitív hőssé válik.

A cenzúra tehát alapvetően befolyásolja a Kínába készülő játékok fejlesztését, hiszen a történetet is bizonyos keretek közé kell szorítani. Ez a vezető oka annak, hogy a Sony és a Microsoft alig egy tucat játékot kínál a kínai piacon a világ más tájain nagy sikereket elérő PlayStation 4 és Xbox One konzolokhoz.

A legfrissebb pletykák szerint a Nintendo koncepciójának szerves részét képzik a saját fejlesztésű játékok, de az új konzolt elsődlegesen úgy szeretnék felépíteni, hogy a Kínában népszerű fejlesztőstúdiók is egyszerűen portolhassák a szoftvereiket. Ezzel a vállalat a saját alkotások mellé, rengeteg, harmadik féltől származó fejlesztést is kínálhat egy speciálisan Kínára szabott webáruház keretében. Ez rövidtávon azt jelentheti, hogy a Nintendo később lép majd be erre a piacra, de hosszabb távon versenyképesebb lehet a termékük a Sony és a Microsoft megoldásánál.

Úgy tudjuk, hogy a Nintendo a megcélzott árszint szempontjából is inkább a játékra is alkalmas, androidos set-top boxok ellen indulnának harcba, amelyek egyébként nagyon népszerűen Kínában, tehát nem feltétlenül rossz a japán cég stratégiája.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés