Hirdetés

Nem szokványos módon implementálta az FSR-t a Starfield

A Bethesda az AMD ajánlásától eltérő paraméterezést választott a felskálázásra.

A Starfield a tegnapi napon vált tesztelhetővé a média számára, és a kiadott program alapján rögtön lehet látni, hogy a Bethesda az AMD ajánlásától eltérő módon implementálta a FidelityFX Super Resolution 2-t. Mint ismeretes a vörös oldal három-négy minőségbeállítást ajánl, amelyekről az alábbi hírben bővebben írtunk, és a feltöltött képtáblázatban látható az is, hogy az egyes opciók a beállított felbontás hány százalékát számolják valójában.

A Bethesda ezt azonban nem követte, és inkább saját paramétereket alkalmazott, így a jellemzően fellelhető Quality, Balanced és Performance opciók helyett 100 és 50 százalék közötti felbontásskálázást lehet választani. Ebből egyébként az 50% megfelel az AMD-féle Performance módnak, a Balanced 59%, míg a Quality 67% lenne. A játék egyébként alapból 75%-os beállítást választ a legmagasabb minőségi szinten.

Bár nem szokványos implementációról van szó, maga a FidelityFX Super Resolution 2 ezt megengedi. Az AMD jellemzően azért használ és ajánl előre konfigurált beállításokat, hogy könnyebb legyen igazodni az alternatív felskálázó eljárásokhoz, ha a fejlesztők esetleg az Intel és az NVIDIA megoldását is beépítenék.

A fentiek egyébként nem jelentik azt, hogy az XeSS és a DLSS implementálhatatlan lenne a Starfieldbe, csak az alkalmazott módszer kissé egyedi, és többek között az előbb említett alternatív felskálázókhoz nem ajánlott, noha technikailag megoldható a felbontásskálázás működése finom paraméterezés mellett is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés