Hirdetés

Megérkezett a világ első ray-tracing GPU IP-je

A ray-tracingre nem lehet azt mondani, hogy új dologról van szó, és azt sem, hogy a cégek ne próbálkoztak volna specializált hardvert fejleszteni. Talán a legnagyobb figyelmet eddig a Caustic Graphics vonta magára, mely céget felvásárolta az Imagination Technologies. A Siliconarts most kihívóként jelentkezik a ray-tracing világába, ám érdekes, hogy a koreai cég nem konkrét hardvert, hanem IP-t, azaz szellemi tulajdont fejlesztett, amelyet bárki licencelhet, és így implementálható az adott lapkába.

A RayCore IP egy speciálisan ray-tracingre kifejlesztett MIMD architektúra rendkívül skálázhatósággal, így akár hat mag is egymás mellé helyezhető az aktuális RayCore 1000 sorozat esetében. Egyetlen mag – órajeltől függően – 14-24 millió sugár feldolgozására képes másodpercenként, ami figyelembe véve az eddigi megoldásokat nem mondható kimagaslóan nagy számnak, de a Siliconarts meglepetésre a mobil irányt célozza meg, vagyis a RayCore 1000-es fejlesztést elsősorban alacsony fogyasztású lapkákba szánják, így a vállalat az okostelefon, a tabletek, a kézikonzolok és az okostévék szintjén gondolkodik. Természetesen nincs kizárva más felhasználási terület sem, de a rendszer inkább a rendkívül alacsony fogyasztásával szeretne hódítani, noha a skálázhatóságával a teljesítmény is eléggé magas lehet a professzionális területre is. A cég adatai szerint egy magasabb órajelen üzemelő hatmagos verzió 200 millió sugarat is feldolgozhat másodpercenként, ami már elég szép adat.

A fejlesztést egyelőre egészséges szkepticizmus övezi, ami figyelembe véve a ray-tracing problémáit érthető, főleg annak tudatában, hogy a Siliconarts egyelőre nagyon keveset mutatott a rendszerről. Ezt elvileg a következő héten bepótolják, amikor is megrendezésre kerül az i-SEDEX2012, ahol közelebbről is meg lehet tekinteni a RayCore-t működés közben, és talán a felmerült kérdésekre is választ kaphatunk. Kérdések ugyanis bizonyos, hogy szép számmal vannak, hiszen a cég állítása szerint a rendszer valós időben dinamikus jelenettel is működik, arról azonban nincs adat, hogy az a bizonyos jelenet mennyire komplex.

A RayCore IP-t egyébként már bárki licencelheti. A rendszer kompatibilis a ma elterjed interfészekkel, ideértve a PCI Express-t, az AMBA-t és az AXI-t. A központi processzor kiléte elméletben mindegy, vagyis annak architektúrája lehet ARM, x86, AMD64, vagy akár más is. A Siliconarts a szoftveres oldalon elsődlegesen az Androidot támogatja, és jelenleg ehhez érhető el a RayCore API-ja, amivel a rendszer használható. Természetesen hamarosan Linux és Windows támogatás is lesz. Azt egyelőre nehéz megjósolni, hogy a RayCore mire viszi, ehhez jóval többet kellene tudni arról, hogy a rendszer mire képes a valóságban.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés