Samsung notebook blog: iZ3D vs. TriDef a Samsung RF712 3D notebookon

Előző bejegyzésünkben leírtuk, hogy az RF712-höz gyárilag a TriDef (DDD) keretprogram jár, ami teljes értékű, korlátlanul használható, és remekül együttműködik az RF712-be épített hardverrel, valamint a hozzáadott szemüveggel. Ugyanakkor bárkinek lehetősége nyílik arra, hogy amennyiben rendelkezik valamilyen 3D-s eszközzel, legyen az dupla DLP projektor vagy 120 hertzes monitor, akkor kipróbálja az iZ3D keretrendszert.

Az iZ3D-ről tudni kell, hogy csak részben ingyenes eszköz a 3D-s tartalmak megjelenítésére. Bizonyos megjelenítési formák, mint például az anaglif vagy ATI 3D DLP ingyenesen használhatók hosszútávon is, míg más funkciók, így a 120 hertzes eszközök vagy side-by-side megjelenítés csak 30 napos kipróbálás erejéig, utána fizetni kell értük mintegy 40 dollárt, ha továbbra is használni szeretnénk.

A 30 napos próbaidőt kihasználva telepítettük fel Samsung RF712 3D-s notebookunkra a drivert és a keretrendszert, mely a DirectX API-t is frissíti. Bár a telepítő nem kéri az operációs rendszer újraindítását, mi mégis azt javasolnánk, hogy ezt mindenképpen tegyük meg, különben mindenféle hibajelzést fogunk kapni, aminek végeredménye úgyis az lesz, hogy nem lesz 3D-s kép. Újraindítás után viszont minden hiba nélkül futott.

Nincs annak semmi akadálya, hogy egymás mellett használjuk a TriDef és iZ3D drivereket, csupán arra kell figyelni, hogy egyszerre csak az egyik legyen aktív. Ennek kivitelezése nem túl bonyolult, hiszen a TriDef csak akkor aktív, ha az adott programot a TriDef Ignitionből indítjuk, ugyanakkor az iZ3D-nél ilyen nincs, hanem folyamatosan fut a háttérben és figyeli, hogy épp mit futtatunk. Amennyiben a TriDef-et akarjuk használni, akkor nincs más dolgunk, mint az iZ3D beállítópanelen kikapcsolni a 3D megjelenítést, onnantól pedig nem szól bele a DDD munkájába. Természetesen gyorsbillentyűre is konfigurálhatjuk a ki- és bekapcsolást, ha erre van igény.


[+]

Apropó, gyorsbillentyűk! Érdemes ezeket megjegyezni, hiszen játék közben igény szerint finomhangolhatunk a megjelenítésen. Ha nem jegyezzük meg, akkor sincs ok aggodalomra, mert akárcsak a TriDef esetében, az iZ3D is kínál beállítópanelt, sőt nem is akármilyet! Amennyiben elindítunk egy játékprogramot, akkor a kijelzőn mindig megjelenik, hogy mely billentyűvel érhetjük el az iZ3D varázslót, amivel a képet az adott játékhoz hangolhatjuk finomra. Ettől függetlenül van egy általános segédprogram is, ahol lehetőség van a 3D-t pontosan beállítani (ez látható az alábbi képen).


[+]

Az iZ3D tehát beállítás szempontjából picit többet kínál, ám nem elhanyagolható a két keretrendszer teljesítménye sem! Látványban például az iZ3D és DDD a Portal 2 alatt ugyanazt az élményt nyújtotta, ellenben a GTA IV alatt a DDD-t kicsit jobbnak éreztük. A megjelenítés teljesítményében is voltak apróbb különbségek: a Portal 2 iZ3D-vel 25 képkocka/mp-et tudott kiadni, ugyanilyen beállításokkal a TriDef pedig 30 fps-re volt képes. A GTA IV-nél viszont fordult a kocka: míg a DDD-vel a GTA IV játszhatatlan élményt produkált (10 fps), addig iZ3D-vel már sokkal folyamatosabb volt a megjelenítés (18 fps), de ezzel sem volt élvezetes, ám jól szemlélteti, hogy a két rendszer között bizony van különbség!


[+]

Hogy melyik a jobb keretrendszer, azt nehéz eldönteni, hiszen egy olyan véleményhez, amit sziklaszilárdan lehet védeni, ahhoz a közel 430 támogatott címből sokkal többet kellene kipróbálni. A mi vizsgálati szempontunkra viszont ez a rövid próba is választ adott, hiszen a Samsung RF712-n mindkét rendszer használható, tehát érdemes lehet a gyári TriDef mellett egy esélyt adni az iZ3D-nek is.

Azóta történt

Előzmények