Hirdetés

Konzollá változnak a Samsung Galaxy eszközök

A Samsung a héten tartott fejlesztői konferenciáján számos újítást jelentette be, de ezek közül is a Multiscreen Gaming SDK tűnik a legérdekesebbnek. Az régóta sejthető, hogy a vállalat nagyon is pályázik a nappaliba vándorló játékosok kegyeire, de eddig nem volt ismert, hogy mégis mivel próbálják meghódítani a potenciális vásárlókat.

A vállalat egy igen átgondolt, könnyen kivitelezhető és kevés kockázattal járó stratégiát választott, mely jól illik a cég aktuális termékskálájához. A Samsungról közismert tény, hogy az okostelefonok és tabletek mellett tévéket is gyártanak, ráadásul igen nagy sikerrel, így a saját konzolról szóló pletykákat nehezen lehetett komolyan venni, mivel túlzott kockázatvállalásnak számít, illetve kicsi az esély a sikerre a konzolpiac bebetonozott szereplői mellett. Ezt a cég is jól felmérte, így csupán egy saját gamepadet fejlesztettek. Erre mindenképp szükség volt, hiszen valahogy a mobil játékokat irányítani kell, de ha már tervezni kellett egy ilyen kiegészítőt, akkor azt a vállalat az igényeket átgondolva tette meg, így a játékvezérlő felső része kihúzható, ahova könnyen beilleszthető egy okostelefon, amivel kész is a kézikonzol. Ez a koncepció persze nem újdonság, számos cég készített már ilyet, de a Samsung szeret mindent kézben tartani.


[+]

A gamepad azonban felhasználható lesz az úgynevezett konzol módra. Ehhez Samsung Galaxy eszközök szükségesek, méghozzá olyanok, amelyek támogatják a Bluetooth kapcsolatot, de ez szerencsére ma már egyáltalán nem számít extrának. Az adott mobil eszköz egy erre tervezett állványon hozzáköthető a tévéhez, és az adott kép megjelenik a jóval nagyobb képernyőn is. Természetesen a mobil termék töltése közben tökéletesen megoldott. Ezután bármilyen tárolt játék elindítható, melyet kényelmesen lehet játszani a fotelből a Samsung játékvezérlőjével.

A szoftveres oldalon a Samsung a Unity-vel közösen elkészítette a Multiscreen Gaming SDK-t, aminek elsődleges célja, hogy a játékot fejlesztő stúdió könnyen tudja optimalizálni az irányítást az adott mobil eszközre, illetve a konzol módhoz, ezen belül is a Samsung gamepadjéhez. Az ultramobil piacon elképesztően kedveltnek számító Unity motor természetesen támogatja a Samsung kezdeményezését.

A Multiscreen Gaming SDK egyébként a szintén új Multiscreen SDK-ra épül, amivel a Samsung tévéi és mobil eszközei könnyen párosíthatók, így ezek együttesen új dolgokra lehetnek képesek. Ezt a fejlesztőkörnyezetet a programozók szintén kihasználhatják a jövőben, csak éppen nem pont játékra.

A Samsung a siker érdekében számos fejlesztőt támogat majd a jövőben, hogy az érkező mobil játékokhoz használják a Multiscreen Gaming SDK-t, amivel a vállalat egyértelműen a nappali meghódítására tör. A három nagy konzolgyártóval persze nem lesz esélyük versenyezni, de elsődlegesen a cél az aktuális eszközök használatának kiterjesztése, illetve az androidos konzolok hasonló értékeket kínálnak, így ezeket a Samsung könnyen bedarálhatja.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés