Hirdetés

Részletek az új Radeon architektúra grafikus képességeiről

A Rage3D készített egy friss interjút az AMD munkatársaival. Név szerint Eric Demers és Dave Erskine volt jelen, de főleg az előbbi úriember vállalta az interjúalany szerepét. Az első pár oldal az AMD Fusion stratégiájáról szól, de túl sok új adatot, vagy éppen érdekességet nem tartalmaz. James Prior azonban rákérdezett az új generációs Radeon architektúra grafikus képességeire is, mellyel kapcsolatban Eric Demers meglehetősen szűkösen beszélt az AMD Fusion Developer Summit alkalmával.

Az architektúra eddig ismert részeit egy korábbi hírben már ismertettük, és látható rajta, hogy az AMD főleg az általános számítások felé veszi az irányt, jelentősen egyszerűsítve a rendszer felépítését, ami egyszerűbb natív programozhatóságot is biztosít majd a fejlesztők számára. Eric Demers előadása alatt azonban borzasztóan kevés szó esett a rendszer grafikus képességeiről, tulajdonképpen csak meg lett említve, hogy minden szükséges fix funkciós egység ott lesz a lapkában, de semmi érdemi adat nem derült ki ezekről.

Eric Demers
Eric Demers

A Rage 3D által készített interjúban Eric Demers vázolta a jövővel kapcsolatos elképzelését, és részletezte, hogy az új irány milyen lehetőségeket nyit meg a játékfejlesztők előtt. Elmondása szerint a grafikai számításokat a közeljövőben kiegészítik az általános, GPU-val történő kalkulációk. Erre a DirectCompute és az OpenCL felület már most is ad lehetőséget, és van is olyan játék, ami a grafikán kívül is használja a GPU-k általános erejét. Itt a Dirt 3-ra utalt, ami DirectCompute 5.0-s kóddal a GPU-n számítja a fodrozódó vízfelület és a zászlók fizikai interakcióját. Állítása szerint a játékok szempontjából a DirectCompute felület jelentősége megnő, hiszen rendkívül gyorsan megoldhatók vele a post process számítások is, amire számtalan példa van jelenleg.


(forrás: Rage3D) [+]

A szükséges fix funkciós egységek megmaradnak, de a fejlesztők elsősorban szabadságot akarnak a programok megírásában, és mindezt általános számításra használható egységekkel lehet elérni. Eric Demers ezzel kapcsolatban kitért a virtuális memória támogatására is, amelyet a következő generációs a GPU-architektúrák már kezelhetnek, és érdekes lehetőségeket nyílnak meg ezzel. Az új Radeon például támogatja a Partially Resonant Textures eljárást, ami lehetővé teszi a hardveres megatextúrázást és a hardveres textúra streaming algoritmusok kreálását, valamint jelentősen több adat kezelése oldható meg segítségével. Ehhez persze szükség lesz majd egy OpenGL és DirectX kiterjesztésre is. Több szempont szerint nem vizsgálta meg a kérdést az interjúalany, de elmondta, hogy számos dolgot titkolnak még, amiről később rántják le a leplet.

Szóba került a PowerTune technológia is, ami természetesen továbbfejlődik az új generációs architektúrában. Ezzel kapcsolatban Eric Demers általánosságban beszélt, mondván: a hardver megjelenése után majd a tesztelők megítélik, mennyire végeztek jó munkát az AMD mérnökei.

Az interjú végén James Prior leírta, hogy az AMD a negyedik negyedévre tervezi az első új Radeon bemutatását, és ezt az időpontot Eric Demers és Rick Bergman is megerősítette. A dolgok jelenlegi állása szerint az AMD a TSMC zöld jelzésére vár. Tekintve, hogy ez négy hónapon belül biztos nem fog megtörténni, a hardver akár tovább javítható, ha a mérnökök szükségesnek látják. Ahogy azt előre lehetett sejteni a Southern Islands termékcsalád biztosan két architektúrát vonultat majd fel. A nagyobb lapkák az új generációs technológiára épülnek, míg a kisebb – Trinity APU mellé társítható – GPU-k a Cayman felépítésére fognak hajazni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés