Hirdetés

Radikális újítással érkezett a CryEngine 3.7-es verziója

A Crytek az előző hónapokban komoly válságot élt át, de úgy néz ki, hogy a vállalat kezd kijönni a gödörből, amire a CryEngine 3.7 megjelenése is bizonyíték. A videojáték-motor legújabb verziója végre elhozta a sokak által várt strukturális átalakítást, vagyis a Crytek bevezette az új build rendszert. A korábbi opció természetesen egy darabig megmarad, ami ad némi időt a fejlesztőknek az átállásra, de a tervek szerint a CryEngine 3.7.2-es verziójától már csak az új megoldáson keresztül lehet felépíteni a programokat.

Az új build rendszer előnye, hogy Crytek a korábbi kódbázisokat összevonhatja, illetve a fejlesztők számára is egyszerűbb lesz multiplatform címeket szállítani a CryEngine-nel. Az új build rendszer jelenleg 32 és 64 bites Windows és Linux operációs rendszereket támogat, illetve 64 bites módban megoldott a Mac platform, az Xbox One és a PlayStation 4 kezelése is. Az integrált fejlesztői környezetek szempontjából egyelőre csak a Visual Studio 2012 támogatása érhető el, de a tervek között szerepel ennek a kiterjesztése.

A CryEngine 3.7 Woodland nevű példadizájnja A CryEngine 3.7 Woodland nevű példadizájnja
A CryEngine 3.7 Woodland nevű példadizájnja [+]

A grafikára vonatkozóan az egyik legfontosabb újítás, hogy aktív mozaikos forward leképző mellett az átlátszó felületek megvilágítása is lehetségessé vált, továbbá fejlődött az SSDO, a LOD rendszer és az SMAA is. Mindemellett komoly újítás a Clip Volumes funkció, amely egyszerűsíti a belső terek megvilágítását, illetve a korábbi Light Boxes rendszer fénykezeléssel kapcsolatos problémáit is felszámolja. A CryEngine jelen verziójában még mindkét eljárás megtalálható, de hosszú távon csak a Clip Volumes marad meg.

A CryEngine 3.7 Woodland nevű példadizájnja A CryEngine 3.7 Woodland nevű példadizájnja
A CryEngine 3.7 Woodland nevű példadizájnja [+]

A karakterek szerkesztésére vonatkozó eszköz is megváltozott, így a fejlesztők az ezzel kapcsolatos munkára egy teljesen egységes felületet kapnak. Rendkívül komoly újítás még az ATL, vagyis az Audio Translation Layer bevezetése, amely egy absztrakciós réteg a CryEngine és a felhasznált hangfeldolgozáshoz tartozó middleware között. Ennek és a forráskód elérhetőségének hála a CryEngine 3.7-hez lényegében akármilyen hangra vonatkozó middleware-t lehet használni a jövőben.

A CryEngine 3.7-ben lényeges tisztogatás is történt, így bizonyos SMAA élsimításra vonatkozó beállítások eltűntek, illetve törlésre került az NVIDIA TXAA élsimításának támogatása is. Emellett az elavult hangra vonatkozó fejlesztőeszközöket is eltávolították a fejlesztők.

A CryEngine 3.7 a megszokott előfizetési modellben érhető el a meglévő és az új ügyfelek számára a Steam platformon keresztül.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés