Hirdetés

A CryEngine-be is jön a virtuális valóság

A Crytek nem egyszerű éven van túl, de a vállalat lassan túllép a krízisen, így anyagilag is kezdenek stabilizálódni. Ennek az egyik eredménye, hogy újra teljes erővel a fejlesztésekre koncentrálhatnak, így készül a CryEngine új verziója. Az új fejlesztés leginkább strukturális változásokat hoz. Az egyes korábbi kódbázisokat a Crytek összevonja, ahogy a fejlesztőcsapatokat is, így a 3.7-es kódbázis egy komoly előrelépés lesz a tervezhetőség szempontjából. A CryEngine ezzel a változással jobb fejleszthetőséget kap, amivel a Crytek is sokkal hatékonyabban tud majd reagálni a játékpiac aktuális kihívásaira, ami mindig is a CryEngine egyik gyenge pontja volt.

Maga a videojáték-motor technikailag a leképzőt figyelembe véve rendkívül erős, talán még mindig a legjobbnak számít, bár a nagyobb kiadók zárt fejlesztései már megközelítik ezt a szintet, viszont a licencelhető videojáték-motorok között a CryEngine előnye még mindig él, és alapvetően ez számít. A piaci változásokra azonban sokszor lassan reagált a Crytek, ami hátrányosan érintette a rendszer megítélését a fejlesztők körében. A strukturális változásokkal ez a probléma kvázi eltűnik.

A GDC-n a vállalat egyébként számos bejelentést tett. Az egyik a Crysis 3 érkezése az NVIDIA Shield konzoljához, aminek a CryEngine-höz csak közvetlenül van köze, de erős utalások voltak arra vonatkozóan, hogy maga a videojáték-motor is támogatni fogja a Shield konzolt, ahogy egyébként az ultramobil operációs rendszereket (ideértve az Androidot) már támogatja is, tehát ez a fejlesztés várható volt.

A Crytek a legjobban azonban a virtuális valóságra koncentrál, ennek ugyanis a korábbi CryEngine verziók nem szenteltek kiemelt figyelmet. A GDC-n a vállalat be is mutatott egy Back to Dinosaur Island című demonstrációt az Oculus Riften keresztül, amely a beszámolók szerint félelmetesre sikerült, így abszolút felkeltette az érdeklődők figyelmét.

A Crytek direkten koncentrál a virtuális valóság nagy problémájának tartott rosszullétek felszámolására, amelyet leginkább rosszul konfigurált szoftveres környezet okozhat. Ennek érdekében az új CryEngine integrált támogatást kínál az AMD LiquidVR SDK-jához, hogy a fejlesztők a lehető legalacsonyabb késleltetést biztosítsák a PC-s felhasználók számára. Megtudtuk azt is, hogy a Crytek szívesen támogatna más, LiquidVR-hez hasonló előnyöket kínáló, alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API-khoz fejlesztett SDK-kat is, gondolva itt az Intelre és az NVIDIA-ra, hiszen a LiquidVR-rel csak az AMD grafikus vezérlőit tudják elérni.

Az új CryEngine elérhetősége az idei évre van betervezve, de konkrét dátum még nincs.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés