Hirdetés

Precízebb Radeonok

A japán PC Watch magazinnak nyilatkozva David Orton, az ATI működésért felelős vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat a rövidesen bevezeti a komponensenként 32 bites pontosságú lebegőpontos színábrázolást grafikus processzorai pixel shader egységében. Amint az ismert, az R3x0 sorozatú Radeonok pixel shader egységének pontossága jelenleg 24 bit.

A DirectX 9 minimális követélményként írja elő az API-nak megfelelő hardverek 24 bites lebegőpontos precizitását. Ez a gyakorlatban 96 bites belső színábrázolást jelent, színkomponenseként -- vörös, zöld, kék és alfa csatorna -- 24 bitet (4 x 24=96 bit). A Radeonok ezt a követelmény teljesítik, míg az NVIDIA GeForce FX sorozatú chipjei képesek 32 bites komponensenkénti pontossággal számolni.

Orton nyilatkozata szerint azonban az ATI is hamarosan áttér a 32 bites pontosság támogatására. A vállalatvezető konkrét termékeket nem említett, de joggal feltételezhető, hogy a jövőre megjelenő R420 már 32 bitre felkészített architektúrával rendelkezik. Ezt valószínűsíti, hogy a szintén jövőre várható Pixel Shader 3.0 már megköveteli a 32 bites pontosságot.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés