Hirdetés

Túl lassú a PC-hez szánt VR headsetek terjedése

Dacára a Microsoft törekvéseinek az áttörés a kasszáknál elmaradt. Az OEM-ek már teljesen más irányból közelítenék meg a kérdést.

A virtuális valóság nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, legalábbis a PC-piacot tekintve semmiképp, ugyanakkor a Sony saját platformja, illetve az önálló megoldások eladásai igen kellemesek. Nem véletlen, hogy a HTC és az Oculus is olyan headsetekre fókuszál jelenleg, amelyek PC nélkül is üzemképesek, míg a hagyományos, úgymond komoly képességű megoldásokat egyelőre nem igazán fejlesztik.

Az a piac becsületére legyen mondva, hogy a szoftveres háttér szempontjából mindent megtesznek. A Microsoft komoly fejlesztéseket eszközölt itt, az OpenXR mögötti támogatás is jelentős lett, továbbá a redmondi óriáscég meggyőzött számos partnert, hogy adjanak ki legalább egy, PC-hez fejlesztett VR headsetet, illetve a fejlesztőket is megpróbálják csábítgatni. Áttörés azonban nincs. Az eladások továbbra is jelentősen elmaradnak például a Sony, hasonló koncepció mentén megalkotott PlayStation VR eszközétől, de még az önállóan működő, vagy bizonyos telefonokhoz szánt, Android VR platformjára épülő megoldásokat is többre értékeli a piac. Ráadásul a gyártók már a VirtualLinkben sem bíznak nagyon, a legtöbb érintett szerint egyszerűen a tartalom hiánya a probléma.

Márpedig a tartalom egy kényes téma, a szoftverfejlesztők egyszerűen nem tartják elég nagynak a felhasználóbázist ahhoz, hogy komolyabb befektetéseket eszközöljenek, ugyanakkor tartalom nélkül nem is nagyon tud növekedni ez a terület. Információink szerint az OEM-ek egy alternatívát vetettek fel a nyár folyamán, amely gyakorlatilag kihasználná azt a rengeteg eladott, önállóan működő, vagy az egyes okostelefonokhoz való VR headseteket. Ehhez elég lenne vezeték nélküli képtovábbítást alkalmazni a helyi hálózaton keresztül, aminek az eredménye kielégítő lehetne. De csak lehetne, ugyanis a Windows erre vonatkozó szabványos futószalagja iszonyatos mértékű késleltetést ad hozzá az így továbbított képhez, ami mondjuk vezeték nélküli tévézés esetén nem baj, de a virtuális valóságnál már komoly probléma.

Elviekben tehát lenne egy jó ötlet, amivel elég sok headsettel lehetne növeli a PC-s VR-piac eszközparkját. Ettől természetesen a normál, vezetékes verziók megmaradnának, itt elsődlegesen az a cél, hogy legyen egy akkora felhasználóbázis, amelyre már megéri fejleszteni, és onnantól kezdve a szegmens fejlődik magától. Persze az önállóan működő VR headsetek is kiegészíthetők lehetnek a jövőben jobb képtovábbítást lehetővé tevő komponensekkel, tehát javulásra van lehetőség bőven, csak a Windows gyári szoftveres háttere nem felel meg a célnak, ugyanis a Microsoft a vezeték nélküli képtovábbítás futószalagját eredetileg nem ilyen igénybevételre tervezte.

A nagy kérdés igazából az, hogy a Microsoft akar-e ezért tenni. Ne felejtsük el, hogy már rengeteg pénzt fektettek a virtuális, kiterjesztett, illetve kevert valóságba, de mégsem tartják annyira jónak az aktuális eredményt, hogy például az Xboxhoz bevessék. Továbbá eléggé valószínű, hogy a vezeték nélküli képtovábbítást az alapjaitól kellene átírni, ugyanis a Windows esetében egy szabványos megoldás kell, amely működik minden gyártóval, tehát újra egyeztetni kellene az érintettekkel, és még ha lenne is rá akarat, akkor is legalább egy évet venne igénybe egy ilyen reform, amit majd tesztelni is kell a kiadás előtt, tehát az óra megint csak ketyeg. Nem kizárt, hogy mikorra végezne egy ilyen átalakítással a Microsoft, addigra lenne jobb megvalósítás is a vezeték nélküli képtovábbításra a még újabb VR headsetek által. Rövidebb távon tehát nincs szabványos megoldás az Android VR platformjának PC-n történő hasznosítására. Természetesen jól jönne az a sok extra headset, de reálisan kell szemlélni a dolgokat, ezen jóval hamarabb el kellett volna gondolkodni, és akkor talán ért is volna valamit.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés