Az OEM gyártók a felelősek a GeForce-ok átnevezéseiért

Érdekes beszélgetésbe bonyolódott a bit-tech.net újságírója az NVIDIA nemrég megtartott sajtóeseményén. A vállalat szóvivője a sok vihart kavart átnevezéseket taglalta, és azt részletezte, hogy az OEM gyártók kérésére történtek az akciók. Mint ismeretes, az NVIDIA az elmúlt években számtalanszor adott új nevet öregedő grafikus kártyáinak, hogy azok újult erővel nyújtsanak közel azonos teljesítményt az előző generációhoz viszonyítva. Ennek természetesen meglett az eredménye, hiszen a fejlesztések hiánya trónfosztással párosult, így az AMD HD 5000 szériás Radeonjai lassan hat hónapja uralkodnak a GPU-piacon.

Az NVIDIA elismerte az átnevezések tényét, amit alapvetően kár is lenne tagadni, de megjegyezték, hogy az OEM partnerek voltak az ötletgazdák. A szóvivő magyarázata rendkívül egyszerű. A nagy OEM gyártók – mint a Dell és a HP – sűrűn igényelnek új modelleket, hiszen a termékskálát folyamatosan frissíteni kell. Éppen ezért kérték meg a vállalatot az öregedő GeForce kártyák átnevezésére, aminek eredményeképpen „új” termékek forgalmazását kezdhették meg. Az NVIDIA természetesen leszögezte, hogy a névváltások többnyire az OEM piacra korlátozódtak, így az asztali vonal kevésbé volt érintett.

Legutóbb a notebookos termékeknél történt ilyen akció, ami a GeForce 300M sorozatot eredményezte. Az OEM szegmensben is megjelentek a GeForce 300 szériás megoldások, ám itt fontos megjegyezni, hogy a 40 nm-es gyártástechnológiával készülő lapkák az előző 200-as generációban nem voltak elérhetők ezen a piacon, így alapvetően új termékekkel találkozhat a vásárló.

Érdekesség, hogy az AMD is alkalmaz átnevezéseket, amelyek az OEM és a mobil vonal legolcsóbb kategóriájába korlátozódnak. Példaként érdemes felhozni a Mobility Radeon HD 5145 és 5165 jelzésű megoldásokat, melyek a HD 4000 család RV710 és RV730 kódnevű lapkáira épülnek. A gyártók a jövőben remélhetőleg kigyógyulnak ebből a „betegségből”, hiszen nem túl szerencsés dolog újracsomagolva árulni a régi termékeket. Bár üzletileg a lépés maximálisan érthető, hiszen a fejlesztési költség egészen alacsony, és a vásárlók többsége valószínűleg úgysem jön rá az apró turpisságokra.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés