Hirdetés

Az NVIDIA ténylegesen leszámol a három- és négyutas SLI-vel

A vállalat nem különösebben érdekelt már ezekben az extrém rendszerekben, így a támogatást a tesztprogramokra korlátozzák.

Az NVIDIA háza táján az SLI HB hidak után egyre több kérdés merül fel a három- és négyutas SLI jövőjével kapcsolatban. Bár a vállalat a normál SLI hidakat is megtartja, amely fenntartotta a reményt az extrém konfigurációk előtt, de a cég most úgy döntött, hogy mégsem érdekelt az efféle igények kiszolgálásában.

A fentiek azt jelentik, hogy még normál SLI hidakkal sem érdemes már három- és négyutas SLI konfigurációt építeni, ugyanis az NVIDIA a következő meghajtótól kezdve nem támogatja tovább ezeket a konstrukciókat. Természetesen az eddigi profilok nem kerülnek ki a csomagból, de új profilok a játékokhoz már nem érkeznek, és az eddig feljegyzett hibák sem lesznek kijavítva. Ez konkrétan azt jelenti, hogy GeForce GTX 1070-es és 1080-as VGA-kból felesleges három- vagy négyutas SLI-t építeni, mert a beépített kártyákból csak kettő lesz aktív. Emellett a régebbi GeForce hardverekkel kiépített három- és négyutas SLI konfigurációknál is csak maximum két GPU fog működni az érkező új játékokban.

A vállalat azonban továbbra is kínál majd három- és négyutas SLI profilokat az olyan tesztprogramokra, mint a 3DMark Fire Strike, illetve a Unigine és a Catzilla alkalmazások legújabb verziói.

Ez csak az SLI-re vonatkozik!

A fenti korlátozások alól kivételt képeznek a DirectX 12 és a Vulkan API-t használó multiadapter módok. Ezek ugyanis a szabványos több GPU-s lehetőségeket használják, vagyis az adott programba épített támogatástól függ, hogy maximum hány grafikus vezérlőt lehet bevetni. Ilyen körülmények között még az SLI hidakra sincs szükség, mivel a program ezekben a módokban a PCI Express interfészen keresztül másolja a szükséges adatokat az egyik GPU memóriájából a másikba.

Előzmények

Hirdetés