Hirdetés

A Nitrous egészen egyedi több GPU-s módot kínál

A tegnapi napon számoltunk be a DirectX 12 Multiadapter funkciójáról, amely hírben elsődlegesen a heterogén multiadapter került a középpontba, mivel a Microsoft elsődlegesen ezt a koncepciót tartotta fontosnak, hiszen egyre több processzorban van IGP, amit ki lehetne használni a dedikált grafikus vezérlő mellett.

Kevésbé volt napirenden az explicit mód Linked opciója, amely lehetővé teszi, hogy a PC-ben detektált több GPU a program felé egyetlen GPU-ként látszódjon. Ilyen formában is üzemképes például az IGP a dedikált GPU mellett, sőt jóval hatékonyabb lesz a feldolgozás, de nyilván rendkívül nehéz jól működő implementációt fejleszteni rá. Friss információink szerint azonban biztosan lesz olyan fejlesztő, aki megpróbálkozik ezzel a buktatókkal tarkított ösvénnyel. Többek között az Oxide Games által fejlesztett Nitrous videojáték-motor ilyen formában is üzemképes lesz, így rendkívül hatékony lehet a PC-ben található grafikus vezérlők kihasználása.

Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy a DirectX 12-ben a Nitrous konstrukciója még nem működik, de például a Mantle API új verziójával már jók az eredmények, és nagy esély van rá, hogy ezt át tudják menteni a DirectX 12 és a Vulkan API-ba is. Bár az előzetes kiértékelést behatárolja, hogy a koncepció még csak gyártóspecifikusan üzemképes és kezdetleges állapota miatt még nem teljesen stabil, de a Kaveri APU IGP-jének erejét befogva 20%-kal is növekszik a legjobb dedikált Radeon grafikus vezérlővel elérhető teljesítmény. Ez jóval több, mint amit a Microsoft bemutatójában láthattunk, de egyrészt szoftveresen és hardveresen vizsgálva is egy másik rendszerről van szó, másrészt a Nitrous implementációjával a több GPU vezérlésének a koncepciója is jóval hatékonyabb lehet, mint az Unreal Engine 4 által használt Unlinked opció.

Érdekes kérdés még a gyártók mixelése, amely a Nitrous esetében nem lesz túl egyszerű, mivel számítani fog, ha az eltérő GPU-k szűrési minősége is különbözik. A koncepció egyelőre az, hogy ha ezeket ki tudják egyenlíteni, akkor lesz lehetőség a mixelésre. Egyelőre még csak annyi biztos, hogy ha adott PC-ben található mindegyik grafikus vezérlőt azonos gyártó szállítja, akkor a rendszer működni fog.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés