Hirdetés

Elérhető a Mantle programozóknak szánt kézikönyve

Az AMD a mai napon elérhetővé tette a Mantle API programozóknak szánt kézikönyvét, amelyet ugyan a Mantle SDK-t igénylő fejlesztők így is megkaptak, ám a vállalat fontosnak tartotta, hogy a fejlesztőkörnyezettel ellentétben ez publikus legyen. Az indoklás szerint annyira másképp működnek az alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API-k, hogy a DirectX 11-ről és az OpenGL-ről szóló könyvekben leírtak többsége abszolút nem igaz rájuk, így fontos tudniuk a PC-s fejlesztőknek, hogy mire figyeljenek az új érában. Annál is inkább, mert az közvetlen hardvereléréssel a program felel a grafikus vezérlő működtetéséért, így ha az alkalmazás kódjában hiba van, akkor azt egyrészt egy új grafikus eszközillesztőn belül nem lehet javítani, másrészt akár le is fagyhat az operációs rendszer – a Windows szintjén a jó öreg kék halálos formában.

Az alábbi linkről letölthető dokumentum több mint 430 oldalon keresztül ecseteli elsődlegesen a Mantle API 1.0-s verziójának működését. Az AMD a dokumentumot főleg azoknak a fejlesztőknek ajánlja, akik tervezik az áttérést a Vulkan API-ra, mivel a Khronos Group által kiadott új API majdnem megegyezik a Mantle 1.0-s verziójával. A Khronos Group felhívja a figyelmet, hogy a fejlesztők figyeljenek oda a függvénynevekre, ezek ugyanis minden esetben eltérők, még akkor is, ha lényegében ugyanaz a kód kell hozzájuk.

Megtudtuk, hogy a Khronos Group a Mantle kézikönyvére építve készít egy Vulkan API-ra szabott verziót, de erre még pár hónapot várni kell, ugyanakkor az alapok már most tanulhatók.

Az AMD egyébként Mantle SDK 1.0-s verzióját továbbra is kiadja a fejlesztőknek, de elsődlegesen kutatási céllal, ugyanis nyomatékosan megkérik az érdeklődőket, hogy ha valakinek elég az 1.0-s verzió tudásszintje, és a fejlesztés alatt álló alkalmazás csak az év végén vagy később érkezik, akkor inkább támogassák a Vulkan API-t, vagy a DirectX 12-t, vagy akár mindkettőt, de semmiképp sem a gyártófüggőnek tekinthető Mantle 1.0-t.

Az sem gond, ha valakinek nem elég a Vulkan és a DirectX 12 által kínált tudás, ugyanis készül egy új Mantle verzió, kifejezetten az olyan egyedi és egyben extrém fejlesztői igények kielégítésére, amelyekkel jelenleg sem a Khronos Group, sem pedig a Microsoft nem akar foglalkozni. Az AMD ezeket nagyon szívesen meghallgatja és záros határidőn belül kínálnak megoldást az implementálásukhoz. A cég ettől azt reméli, hogy a fejlesztők a sokszor nagyon innovatív ötleteik esetében nem kényszerülnek majd sok évnyi várakozásra, amíg a szabványalkotók hajlandók lépni az ügyben. Úgy tudjuk, hogy az AMD ezeket a fejlesztések szintén felkínálja majd a Khronos Group és a Microsoft számára, annak érdekében, hogy a szabványos API-k fejlesztését drasztikusan felgyorsítsák. Ez elvileg jó lesz a fejlesztőknek, az iparnak és a felhasználóknak is, hiszen a szabványalkotók folyamatos innovációra lesznek kényszerítve.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés