Hirdetés

Nem lesz túl acélos a Nintendo Switch üzemideje?

Többnyire játékfüggő lesz, hogy meddig bírja majd a kézikonzol, de viszonylag hamar tölteni kell. Szerencsére utóbbi gyorsan megoldható.

A Nintendo még októberben rántotta le a leplet az új generációs konzoljáról, amelyről kiderült, hogy a Switch nevet viseli. Az elmúlt hetekben csak úgy záporoztak a hírek a termékről, és egyre több információ lát napvilágot az üzemidőről is. Utóbbi nagyon lényeges szempont egy kézikonzolnál, viszont egyre több helyről érkeznek olyan híresztelések, hogy nem fogja sokáig bírni egy töltéssel.

A legfrissebb adatok szerint erősen játékfüggő, hogy mire elég a kézikonzol akkumulátora, mivel a fejlesztőknek szokatlanul nagy szabadságuk lesz a programozás során, amibe beletartozik a futtatási sebesség korlátozása. Információink szerint akár az is megoldható, hogy például egy játékban az akciót nélkülöző jeleneteknél szinte a határra legyen korlátozva a képkockák megjelenítése, míg az akciódús részeknél el lehessen engedni a gyeplőt. Az ilyen feldolgozási konstrukciókkal viszonylag sok üzemidőt lehet nyerni, miközben nem ront érezhetően a felhasználói élményen.

A fejlesztői szabadság miatt az üzemidő nehezen megfogható fogalom ennél a gépnél, ugyanis a szoftver lényegesen befolyásolja azt. A hírek szerint azonban átlagosan három órát bír majd a Nintendo Switch. Nyilván a kevésbé terhelő játékoknál elérhető a négy, akár öt óra is, míg a komolyabb szimulációt és grafikai minőséget megvalósító alkotások esetében jó ha meglesz a két óra.

A Nintendo Switch egyébként USB Type-C aljzaton keresztül tölti majd az akkumulátorát. Erre lehet használni magát a dokkolót, de akár egy USB Type-C kábelt is. Arról azonban még nincs döntés, hogy a Nintendo engedi-e a szabványos Type-C kábelek használatát, vagy látva azok igencsak ingadozó minőségét, inkább kijelöl bizonyos partnereket, akik kompatibilis kiegészítőt terveznek a kézikonzolhoz. Bárhogy is lesz a lényeg igazából nem ez, hanem az USB Power Delivery szabvány adta lehetőségek kihasználása a gyorstöltéshez, ami jelenleg kritikus fejlesztési szempontként van jelen. Utóbbival szeretné a japán cég elérni, hogy az üzemidő ne jelentsen gondot, ugyanis fél órán belül vissza lehetne tölteni az akkumulátor kapacitásának nagy részét. Nyilván egy kézikonzol mindig le fog merülni, ráadásul viszonylag hamar, mert a játék extrém terhelésnek számít, tehát a jelenséggel nagyon nehéz mit kezdeni, de a gyorstöltés elérhetősége magának a problémának a jelentőségét számottevően csökkenti.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés