Hirdetés

Alaposan felkavarta az állóvizet a Nintendo Switch

Az bemutatótól azt vártuk, hogy sok kérdésre választ ad. Ezt meg is tette, de még több kérdés merült fel.

A Nintendo az elmúlt héten rántotta le a leplet az új generációs konzoljáról, amelyről kiderült, hogy a Switch nevet viseli. A bemutatótól azt vártuk, hogy sok kérdésre választ ad, de csak annyi történt, hogy új kérdések merültek fel.

A Nintendo Switch működése persze legalább már sejthető, viszont számos, a videóban szereplő játékot a Nintendo vagy éppen a játék fejlesztője be sem jelentett. A Bethesda odáig ment, hogy külön kiadtak egy közleményt, amelyben elismerik, hogy a Nintendo partnerei a Switch konzollal kapcsolatban, de az érkező játékokat csak a jövőben leplezik le. Vagyis annak ellenére, hogy a videóban az egyik szereplő a The Elder Scrolls V: Skyrim című játékkal játszott, ez a cím nincs bejelentve a Nintendo Switch konzolra.

Később maga a Nintendo is reagált a félreértésre, így a Eurogamer számára elmondták, hogy a Switch konzol első videója csupán egyfajta prezentációja annak, hogy maga a rendszer milyen formában használható, azaz a videóban szereplő, hivatalosan be nem jelentett játékok magát az élményt prezentálják, és nem jelenthető ki az, hogy ezek ténylegesen elérhetők lesznek a terméken. Ezzel kapcsolatban a Nintendo csak annyit mondott, hogy a megjelenés előtt tartanak egy nagyobb rendezvényt, ahol részletesen beszámolnak a konzolra érkező játékokról.

Az is felmerült kérdésként, hogy mi lesz a Wii U konzollal befutott két képernyős móddal. Erre Nintendo a Polygon számára úgy reagált, hogy a Switch konzolt egy képernyős élményre optimalizálták, vagyis ez a képesség elveszik.

Kérdés persze maradt még bőven. A videóban sosem érinti meg senki a kézikonzol kijelzőjét, ami által felmerült az, hogy nem érintőkijelzős a rendszer. Valójában ettől még lehet érintőképernyő a konzolon, de egyértelműen nehéz ezt a képességet úgy kezelni, hogy maga a kézikonzol a dokkolóban nem férhető hozzá, tehát mindennemű vezérlést egy esetleges érintőképernyő használata nélkül kell kialakítani. Ez igaz a játékokra is. Ugyanakkor a friss pletykák szerint a Nintendo kísérletezik az érintőkijelző szimulálásán, így a lecsatolható Joy-Conok egyfajta mutatóként is viselkedhetnének, hasonlóan a Wii Remote-hoz. Valószínű, hogy ennek a használhatósága éppen tesztelés alatt van, és amíg erről nincs pontos kiértékelése a cégnek, addig nem szerették volna felvállalni a funkciót, mert van némi esély arra, hogy végül dobják az egészet.

A Switch dokkolója kapcsán is sok a kérdés, hiszen folyamatosan jönnek a pletykák, hogy extra erőforrást tartalmaz, amivel jóval erősebb lesz a Nintendo Switch. Információink szerint azonban ebben a dokkolóban a töltést, illetve a folyamatos áramellátást biztosító részegységen kívül egy külső skálázó van még, ami a kézikonzolból érkező képet a tévének megfelelő felbontásúra skálázza fel, illetve végez némi utófeldolgozást is. Ilyenkor a belső skálázó nem is lesz használva, vagyis a dokkoló a tényleges felbontású képet kapja meg, amelynek minimum 896x504 pixelnek kell lennie, amit tévétől függően akár 4K-s felbontásra is fel kell skálázni. Ennél kisebb belső felbontással számoló játékot a Nintendo nem fogad el, így ha kevés a hardver teljesítménye, akkor a feldolgozás precizitásával kell játszani, ami a normának tekinthető 32 bites lebegőpontos helyett lehet 16 bites lebegőpontos, vagy ha szükség van rá, akkor akár 8 bites fixpontos is. Ezek a módok a normál minőségű megjelenítéshez képest lényeges teljesítményelőnyt biztosítanak, persze változó mértékű minőségcsökkenés árán. A belső felbontás biztosítása a videolejátszásnál is fontos, mert ilyen formában a külső dokkoló megkaphatja az esetlegesen 4K-s videojelet, és annak nem a kézikonzol kijelzőjéhez leskálázott változata kerül ki a 4K-s tévére.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés