Hirdetés

Saját fejlesztésű grafikus dizájnnal állt elő a Moore Threads

A vállalat Kína első, teljes értékű GPU-jának mondja a rendszerét.

A Moore Threads talán sokaknak nem ismerős, és ez nem is meglepő, mivel a céget 2020-ban alapították, és az előző esztendő végén derült ki, hogy Kína első, teljes értékű GPU-ján dolgoznak. Ezeket most be is mutatták, amelyről a MyDrivers be is számolt, így nagyjából látni lehet, hogy mit főztek ki a keleti cég boszorkánykonyhájában.

A gyártó az MTT S60 és az MTT S2000 jelzésű modelleket mutatta be. Mindkettő ugyanarra a MUSA (MT Unified System Architecture) architektúrát használó, 12 nm-es node-on készülő GPU-ra épül, csak utóbbin kettő található, mivel az asztali gépek és a munkaállomások piaca helyett a szerverekbe szánják.

Sajnos a hardver pontos felépítéséről nem lehet sokat tudni, de az MTT S60-ban 2048 darab, úgynevezett MUSA mag található, és ezek 6 TFLOPS-os teljesítményt biztosítanak 192 gigapixel/másodperces pixelkitöltési sebesség mellett. A memóriabusz szélessége nem ismert, de a memóriavezérlő LPDDR4X memóriákat kezel, a szóban forgó VGA esetében 4 GB-nyi kapacitással.

(forrás: MyDrivers) [+]

Az MTT S2000 két GPU-t használ, ami azzal jár, hogy papíron kétszeresére nő a számítási tempó, míg a memória összesített kapacitása 32 GB lesz. A célzott piacokhoz igazodva az MTT S60 ventilátorral rendelkezik, míg a nagyobb testvér passzív hűtést használ, itt a légáramlatokról a szerveren belül kell gondoskodni.

A multimédiás képességek tekintetében a kódolás a H.264, a HEVC és az AV1 erejéig adott, míg a dekódolás során ezekhez még hozzá lehet csapni a VP8-at és VP9-et. A kijelzőmotor DisplayPort 1.4-es interfészt támogat.

A Moore Threads elmondása szerint a fejlesztéseik támogatják az OpenCL, a SYCL, a CUDA, a DirectX, a Vulkan, valamint az OpenGL és OpenGL ES API-kat. A konkrét képességek nem ismertek, így azt nem tudni, hogy az egyes API-knak mely verzióira lesz szoftveres háttér. Ami viszont furcsa, az a CUDA megemlítése. Ezt alapvetően háromféle módon lehet támogatni. Egyrészt kifizethető a licenc az NVIDIA-nak, és akkor készíthető natív implementáció az adott rendszerre. Másrészt viszont erre nincs feltétlenül szükség, mert azt is lehet tenni, amit éppenséggel az AMD csinál, vagyis létre lehet hozni egy CUDA-hoz rendkívül hasonló alternatív API-t, és akkor a forráskód alapján kvázi egy forrás-forrás fordító is el tudja végezni programok portolását, de akár az is opció, hogy egy alacsony szintű interfész a már lefordított CUDA kódot próbálja meg futtatni a hardveren. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Moore Threads melyik opciót választotta.

(forrás: MyDrivers) [+]

Az egyéb képességek tekintetében a vállalat megemlítette a saját fejlesztésű AlphaCore fizikai szimulációs technológiáját, illetve gépi tanulásra is jók a friss fejlesztések.

Az MTT S60 egyébként láthatóan működik, mivel a bemutatón Full HD-ben futtatta a League of Legends című játékot. Ez persze nem egy túl gépigényes alkotás, tehát ebből sok információ nem derül ki.

A Moore Threads fejlesztései használhatók ARM, x86/AMD64 és LoongArch host processzorok mellett, illetve az operációs rendszerek szintjén a Windows, a Linux és az Android van támogatva. Ezek persze alapvető fontosságúak egy cég számára, ha el is akarják adni a készülő terméket, így ennél fontosabb, hogy a Lenovo, illetve a Tencent a partnerek között van, tehát elvileg megrendelőkre is számíthatnak. Arról viszont túl korai beszélni, hogy ténylegesen mit tudnak a fejlesztések, amelyek egyébként specifikusan Kínát célozzák.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés