Hirdetés

Máris frissített grafikus vezérlőin a Moore Threads

Két új megoldással készült a kínai cég, amelyek ugyanazt a GPU-t használják.

Március végén írtunk a Moore Threads által fejlesztett grafikus vezérlőkről, amelyeknek most bemutatkoztak az továbbfejlesztett verziói. Ezek alapjaiban a MUSA (MT Unified System Architecture) architektúrának az új, Chunxiao kódnevű verzióját használják, szemben a korábbi dizájnok Sudi kódnevű kialakításával.

Az új MTT S80 és MTT S3000 jelzésű modellek esetében arról nem tudni, hogy milyen gyártástechnológián készülnek, de a felhasznált GPU-ban 22 milliárd tranzisztor van.

Sajnos a pontos kiépítés még mindig ismeretlen, de az MTT S80 és S3000, egyébként teljesen megegyező GPU-jában is 4096 darab, úgynevezett MUSA mag található, méghozzá 256 darab textúrázócsatorna és 256 darab ROP feldolgozó mellett. A memóriabusz szélessége 256 bit, míg a memóriavezérlő effektív 14 GHz-es GDDR6 memóriákat kezel, 448 GB/s-os memória-sávszélességet kínálva.

A méretes, háromventilátoros hűtővel rendelkező, három DisplayPort 1.4a-s és egy HDMI 2.1-es aljzatot kínáló MTT S80-as VGA 1,8 GHz-es órajelen működik, amivel 32 bites lebegőpontos operációk mellett 14,4 TFLOPS számítási teljesítményt biztosít, míg a texel- és pixelkitöltési sebesség másodpercenként 460 gigatexel és gigapixel, ezen túlmenően pedig 16 GB-nyi fedélzeti tár dolgozik a GPU mellett.

Moore Threads MTT S80Moore Threads MTT S3000 Moore Threads MTT S80 és MTT S3000 [+]

A passzív hűtővel felszerelt, két darab DisplayPort 1.4a-s porttal rendelkező MTT S3000 egy szerverekbe szánt megoldás, ami főleg azon látszik, hogy 32 GB-nyi VRAM-ot kínál, illetve a magórajel is 1,9 GHz-re nő. Ennél a fejlesztésnél számít majd igazán, hogy az új GPU az x16-os PCI Express 5.0-s interfész mellett az SRI-OV-t is támogatja, amivel hatékony virtualizáció érhető el.

A friss fejlesztések multimédiás blokkja H.264, a HEVC, VP9 és az AV1 erejéig képes dekódolni, illetve kódolni a tartalmakat. Egyes esetekben akár a 8K-s felbontás is támogatott, és ami a szerverek szempontjából fontos: 32 darab 1080p-s videostream kezelése is megoldott.

Fontos kiemelni, hogy a Moore Threads ugyan támogatja a DirectX, a Vulkan, valamint az OpenGL és OpenGL ES API-kat, a DirectX implementáció tekintetében nagymértékű lemaradásban vannak. A vállalat az idei évben nem is tudta garantálni, hogy bizonyos DirectX-re írt játékok egyáltalán elindulnak, de folyamatosan azon vannak, hogy az egyes kiadott címek jól futtathatók legyenek. Az alábbi képen szereplő játékoknál például már viszonylag jó élményt is biztosítanak.


[+]

A probléma az, hogy ez egyáltalán nem sok cím, de a Moore Threads egy konkrét stratégiát követ a DirectX implementáció fejlesztését tekintve, így a jelenlegi 1.0-s kiadást jövőre két újabb, egy 2.0-s, majd egy 3.0-s változat váltja majd. A jövő év végére a vállalat már sokkal több DirectX API-ra írt címben ígér jó élményt.

A probléma egyébként abból ered, hogy a Moore Threads architektúrája alapjaiban egy Imagination dizájn, amit kismértékben persze módosítottak, de az alapvető működést tekintve még mindig egy úgynevezett TBDR elvű konstrukció. Ezzel nem egyszerű bánni a komplexebb leképezőt használó játékokban, és gyakorlatilag egyesével kell az egyes címeket ellenőrizni, majd specifikusan a rendszer egyedi működésére szabni. Amennyiben ezt nem teszi meg a cég, akkor a teljesítmény akár nagyon gyenge is lehet.

A Moore Threads MTT S80 november 11-én lesz elérhető Kínában, de árat egyelőre a vállalat nem szabott meg. Az MTT S3000-et az adatközpontokba rendelhetik az érintett kínai cégek, elsődlegesen felhőalapú játékszolgáltatásokhoz.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés