Hirdetés

A Microsoft végre ráfekszik a DirectX 12-re

A Microsoft az előző héten tartotta meg San Franciscó-i Xbox rendezvényét, amelyen nem csak a vállalat konzolja, hanem a PC is kiemelt szerepet kapott. A cég célja egyértelműen a Windows 10, mint általános platform terjesztése, és a játékok szempontjából ezt nagyrészt a DirectX 12 fogja biztosítani.

A vállalat bejelenése alapján a Windows Store-ba készül a Forza Motorsport 6: Apex, illetve a Quantum Break, amelyek csak az új API-val fognak működni, illetve már megjelent a Gears of War: Ultimate Edition hasonló feltételek mellett. Erről a cég az elmúlt héten még nem úgy beszélt, mint kész játék, és tulajdonképpen ezzel a jelzővel a megjelenés után sem illethető, de a fejlesztők azt ígérik, hogy napokon belül érkezik a javítást, ami a legnagyobb hibákat orvosolja. Mindemellett megemlítésre került a Fable Legends is, de erről régóta lehet tudni, hogy exkluzívan a Windows 10-re és ezen belül is a DirectX 12 API-ra készül.

A rendezvényen volt még pár játék, amelyeket konkrétan ki is lehetett próbálni. Az Ashes of the Singularity és a King of Wushu esetében szintén tudható, hogy a DirectX 12-re készülnek, bár a nem végleges állapotuk miatt csak korlátozott körülmények között játszhattak velük az érdeklődők. A Rise of the Tomb Raider DirectX 12-es módja azonban most először volt nyüstölhető, ráadásul korlátok nélkül. Ezzel kapcsolatban gyakorlatilag kiderült, hogy a DirectX 12-es mód alapvető megoldást kínál az aktuális DirectX 11-es opció egy nagyon kellemetlen hibájára, nevezetesen a soviet installation és a geothermal valley nevű területeken előforduló komoly teljesítményvesztésekre, mivel az új API-val a program lényegesen jobban fut ezeken a kritikus helyeken.

A fenti programok mellett a Microsoft még más alkotásokat is vár, de ezeket nem, vagy csak elvétve kerültek szóba. Ugyanakkor gyakorlatilag nyílt titok, hogy a Just Cause 3-hoz és az F1 2015-höz az Intel támogatásával készül a DirectX 12-es mód, míg a Hitman, a Total War: Warhammer és a Deus Ex: Mankind Divided esetében az AMD dolgozik együtt a fejlesztőkkel a modernebb API-ra való port biztosításáért. Mindemellett a Survarium és az The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited fejlesztői is elmondták korábban, hogy dolgoznak a DirectX 12-es frissítésen, míg az Early Access státuszban lévő Descent: Underground és a Squad esetében ez a mód már most elérhető.

Ezzel gyakorlatilag ma 16 darab DirectX 12-es játékról lehet tudni, így a Microsoft nem véletlenül hirdeti, hogy ez az API terjed majd a leggyorsabban. Azt azért hozzá kell tenni, hogy a legtöbb játékhoz fel kell frissíteni a Windows 10-et a 1151-es verzióra, mivel abban kiegészült az API specifikációja, de ezt a Windows Update automatikusan elvégzi, hacsak valamilyen módon ezt a felhasználó le nem tiltotta.

Megjegyzendő, hogy érkezik a DirectX 12-es 3DMark is a Time Spy teszttel, de azt még nem tudni, hogy mikor, mivel első körben a FutureMark a virtuális valósághoz szánt tesztcsomagot szeretné kiadni, így most arra koncentrálnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés