Hirdetés

Kis extrákat csempész az Xbox visszafelé kompatibilitásába az Microsoft

Az Auto HDR és a duplázott képkockasebesség dobhatja fel a játékosok élményét.

A Microsoft már az Xbox Series X bemutatásakor bejelentette, hogy a konzol számos Xbox 360 és gyakorlatilag minden, Kinect nélkül működő, Xbox One termékcsaládra kiadott játékot képes lesz futtatni, ami persze igaz a később bejelentett a Series S modellre is.

A futtatáson túl viszont lesznek kisebb extrák is, többek között a régebbi generációkra kiadott címek esetében elérhető lesz az Auto HDR. Ez a nevének megfelelően akkor is képes aktiválni a HDR-t, ha az adott játék még nem támogatta azt. Valójában nem egy könnyen megvalósítható technikáról van szó, hiszen figyelni kell arra, hogy a leképezés során végrehajtott módosításokkal átadható legyen a fejlesztők eredeti tartalomra vonatkozó szándéka, miközben a végső kép színesebb és fényesebb legyen.


[+]

A Microsoft kiadott két példát is, ezeket szokás szerint nem érdemes nagyon komolyan venni, hiszen a HDR adta valós lehetőségek hagyományos kijelzőkön nem igazán adhatók át.

Újítás lesz még, hogy a korábbi generációs címek esetében megduplázható lehet a futtatási sebesség, ha azt a játék alatt működő videojáték-motor engedi (némelyik nem fogja, ugyanis a szinkronizációt esetlegesen túl korlátozott formában oldották meg a fejlesztők). A Microsoft szerint a Fallout 4 pont egy olyan cím, amely Xbox Series X-en képes lesz másodpercenként 60 képkockát számolni, annak ellenére, hogy az eredeti játék az Xbox One konzolokon 30 képkocka/másodpercre volt limitálva.


[+]

A Microsoft a felbontását is növeli az egyes korábbi címeknek, így Xbox Series S-en 1440p, míg Series X-en 4K-s megjelenítést tudnak biztosítani. Ezzel a kompatibilis játékokban javul a grafikai minőség.

Végül majdnem mindegyik játékra vonatkozik majd az RDNA 2 architektúrára épülő új generációs grafikus vezérlő friss textúraszűrési algoritmusa. Ez 16x-os anizotropikus szűrés mellett kerül bevetésre, és az eddig tapasztaltakhoz viszonyítva jobb képminőséget biztosít majd a játékosok számára. Ezzel a fejlesztéssel csak azok a címek nem kompatibilisek, amelyek nem támogatják hardveres formában az anizotropikus szűrést.

A Microsoft ajánlata szerint bármelyik új Xbox konzolt is választja a felhasználó a régi gépéhez viszonyítva szinte mindig jobb minőséget kap, akár jobb sebességgel. Ráadásul a felhőben tárolt mentéseknek hála az átállás rendkívül egyszerű, gyakorlatilag ott folytathatja a játékokat, ahol az előző generációs konzolján abbahagyta.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés