Hirdetés

Megújult az eddigi legjobb 3DMark

A Futuremark még az előző esztendő elején jelentette be a 3DMark új verzióját, ami alapvető reformot jelentette végtermékek tesztelésében, hiszen a produktum Windows 7 és 8 operációs rendszerek mellett Windows RT, Android és iOS platformokon is működött. Legalábbis az Ice Storm teszt összehasonlítható volt.

A koncepció nagy sikert aratott, így nem meglepő, hogy a cég ezt a vonalat viszi tovább. Az új 3DMark verzió lényegében az előző továbbfejlesztése. Újítás, hogy bekerült a DirectX 11.1 támogatása, így a program képes a címtérnek megfeleltetni a dinamikus pufferek SRV-it (shader resource views), illetve a dinamikus constant puffereket a D3D11_MAP_WRITE_NO_OVERWRITE funkcióval. Ez bizonyos, Windows 8 vagy újabb operációs rendszert futtató konfigurációkon nagyobb teljesítményben nyilvánul meg, miközben a tesztek minősége nem módosul. Elsődlegesen a több GPU-s kiépítésnél és a relatíve alacsony teljesítményű IGP-k esetében lehet számítani tempóelőnyre.

Az Ice Storm teszt Windows 8 vagy újabb, illetve a Windows RT operációs rendszerek esetében kiegészül egy extra funkcióval, mivel a rendszer DirectX 11.1-es módban mostantól használhat 16 bit/pixeles textúraformátumot. Eddig a Windows rendszeren a hardverek 32 bit/pixeles formátumhoz voltak kötve, de valójában ennek semmi előnye nincs a képminőségre nézve, így feleslegesen lettek megterhelve a hardverek. Ez az újítás leginkább a DirectX 11.1-et támogató tabletbe szánt IGP-k teljesítményére lesz pozitív hatással.

Az alapvető kozmetikázások mellett van egy új teszt is. Ez a Cloud Gate és a Fire Strike tesztek közé ékelődik be, mivel előbbi nem igazán, míg utóbbi nagyon megterhelő a középkategóriás asztali és mobil grafikus vezérlőknek. A Sky Diver csak olyan hardveren fut, ami megfelel a DirectX 11-es felület úgynevezett D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 szintjének (gyakorlatilag ez DirectX 11-et jelent).

Az új tesztcsomag meglehetősen látványos, és elsődlegesen a tesszellációt, illetve a compute shaderek használatát helyezi előtérbe a szokásos fizikai tesztekkel kiegészítve, illetve képes kihasználni a DirectX 11.1-et is, amivel a megfelelő Windows 8 vagy újabb operációs rendszert futtató konfigurációkon gyorsabb sebességre van lehetőség.

A Sky Diver egyelőre csak Windows Vista vagy újabb operációs rendszerekre érhető el, de később érkezik a Windows RT változat is, de ma még nincs olyan hardver a piacon, ami képes lenne futtatni és Windows RT-t használna. Később viszont ez lehet, hogy megváltozik, így a Futuremark tulajdonképpen készen áll egy érkező új termék megdolgoztatására.

Androidra és iOS-re egyelőre ez a teszt nem várható, mivel ez a két operációs rendszer a Cloud Gate tesztet kapja meg OpenGL ES 3.0-s API-n. A Sky Diver sokkal bonyolultabb teszt, így ehhez még az érkező OpenGL ES 3.1 API is kevés. Az Apple Metal API-ja azonban pont jó, de egyelőre ennek támogatásával kapcsolatban még nem nyilatkozott a Futuremark.

Az alábbi oldalról letölthető felújított 3DMark az alapfunkciók mellett ingyenesen használható, csupán egy regisztrációra van szükség. Az Advanced Edition verzióért már 24,95 dollárt kell fizetni (de most akciósan a hír megjelenésének időpontjában csak 9,99 dollár az ára), és ez lehetővé teszi, hogy az egyes teszteket egymagában, akár az alapbeállításoktól eltérő grafikai szinten is futtassa a felhasználó, emellett elérhetők az Extreme minőségi szintek is. A stabilitás ellenőrzésére lehetőség van a teszteket végtelenített módban, egymás után futtatni, továbbá az előbbi bekezdésben említett statisztika is elérhető. A harmadik opció a Professional Edition 995 dollárért vásárolható meg. Ezt a Futuremark a gyártóknak szánja, így elérhető a parancssoros hozzáférés és a képminőséget elemző teszt is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés