Hirdetés

Meghozta a mesh shadert a Vulkan új verziója

A friss kiterjesztés rendkívül hasonlít a DirectX 12 működéséhez, ami megkönnyíti majd a portolást a két API között.

A Khronos Group bejelentette a Vulkan API legújabb, 1.3.226-ös verzióját, amely egy nagyon fontos újítást vezet be. Konkrétan a szabványos mesh shader támogatásáról van szó, ami a VK_EXT_mesh_shader kiterjesztésen keresztül érhető el. Ez az újítás a DirectX 12 Ultimate-ben mutatkozott be, és a Vulkan által bevezetett megoldás igencsak másolja a Microsoft API-jának funkcionalitását, ami nagymértékben megkönnyíti majd a portolást a fejlesztők számára.

Megemlítendő még a szintén új VK_EXT_depth_clamp_zero_one kiterjesztés is, ami szélsőséges esetekben alkalmazott OpenGL funkciók portolását és emulálását segíti.

A VK_EXT_mesh_shader kiterjesztést várhatóan minden olyan gyártó támogatni fogja, amelynek van kompatibilis hardvere hozzá, míg a VK_EXT_depth_clamp_zero_one rendkívül specifikus problémákra reflektál, ami nem feltétlenül prioritás a piac nagy része számára, de elméletben bármelyik Vulkan implementációba beépíthető.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés